FuJJi Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Jeg har tenkt på å kjøpe en ny tv og har lyst på en 37". Prisen må være ca 7000 og vil ha så klart og bra bilde som mulig. Jeg har ikke mye peiling på tv så trenger hjelp til å velge ut den beste for pengene her har. Må inrømme at mye av grunnen til at jeg har lyst på ny er å spille GTA 4 og et par andre spill:P Og helst vis meg en tv som kan kjøpes i butikk. EDIT: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....09&cid=6541 denne virka grei. noen som som har den eller kjenner noen som har den? Og jeg så denne tven i en av topptrådene. Er det den samme tven som den jeg linka over? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331213&view=detailed Endret 27. mars 2008 av FuJJi Lenke til kommentar
Foxtrot-1 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Du burde enten betale litt mer, eller velge en 32".. www.netonnet.no har et par gode tilbud innimellom. samsung sin m87/86 serie er å anbefalle. Lenke til kommentar
FuJJi Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Men jeg ser at Kontrastnivå er forskjellig på alle modeller jeg ser på. hva bør det være for at det skal være bra bilde? har ikke peiling som sagt. f.eks "Kontrastnivå 800:1" Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Sleng på en tusenlapp eller noe så får du en Panasonic 37" PV70. Det er vel uten tvil det beste i den prisklassen. Lenke til kommentar
Foxtrot-1 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Kontrastnivået i skjermen, responstiden osv. har ingen målestandard, slik at produsentene har litt spillerom her. Ta disse kontrastene med en klype salt. Mens samsung er kjent for sitt gode sortnivå til å være lcd, sliter lg og en rekke andre billigere modeller med dette. Toshiba og som nevnt over (panasonic) er også gode modeller. Nå har jo pv80 kommet slik at pv70 vil nok falle litt i pris. Lenke til kommentar
FuJJi Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Sleng på en tusenlapp eller noe så får du en Panasonic 37" PV70. Det er vel uten tvil det beste i den prisklassen. Finner den ikke på elprice eller elkjøp osv. Vil helst finne den hos en forhandler som har butikker så jeg kan kjøpe den der. Har du en link els? Og hvis dere kommer med flere forslag til tver please gi link. helst fra elprice hvis de har den. Edit:Fant denne Phillips Tven. er det et godt kjøp? Endret 27. mars 2008 av FuJJi Lenke til kommentar
MetalJens Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Finner den ikke på elprice eller elkjøp osv. Vil helst finne den hos en forhandler som har butikker så jeg kan kjøpe den der. Har du en link els? Er da like greit å handle på nett? Får panasonicen til 7k på mpx: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92132 Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Sleng på en tusenlapp eller noe så får du en Panasonic 37" PV70. Det er vel uten tvil det beste i den prisklassen. Hvis man vil ha plasma så er den kanskje ikke det! Men hvis han skal bruke den til spilling osv så er vel ikke plasma optimalt! Jeg ville uansett valgt LCD, men hvis du skal ha plasma.. kjøp pioneer! Lenke til kommentar
FuJJi Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Er da like greit å handle på nett? Får panasonicen til 7k på mpx: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92132 Tja det er jo det med porto og drit da. Og at forsikringen på elkjøp og slik er på 5 år og det er mulig det blir stress å hente den på postkontoret els. Og ser nå ja at den panasonic tven er plasma. Så da ble den out of the question. Men en ting til jeg vil ha svar på. Hvor stor forskjell er det på full hd og hdready? Endret 27. mars 2008 av FuJJi Lenke til kommentar
FuJJi Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Okey har funnet en 37" full HD tv nå til en ganske utrolig pris. bare 8000. Lest kommentarene folk har skrevet om den og de er utrolig fornøyde! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331213 Noen som kan gjette grunnen til at den er såppas billig? Lenke til kommentar
MetalJens Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Men en ting til jeg vil ha svar på. Hvor stor forskjell er det på full hd og hdready? HD ready TV har oppløsning på 1366 x 768 (eller noe), mens full HD har 1920x1080. Når det gjelder konsoll gaming f.eks, så er det så og si ingen spill som er laget i full hd. Det er nesten ingen signaler som faktisk utnytter full HD og derfor er det etter mikn mening bare penger ut vinduet. Selv med blu-ray film som faktisk utnytter full HD er det knapt merkbart. Eneste er om du skal bruke den som PC-skjerm, da snakker vi surfing, tekstbehandling osv., film ser du ikke forskjell på. Hvorfor så skeptisk til plasma? Panasonicen grisebanker jo samtlige LCD skjermer i samme prisklasse hva bildekvalitet angår.. Lenke til kommentar
FuJJi Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 tja plasma har jo kortere levetid og de fleste sier at for gaming så er LCD best. Lenke til kommentar
MetalJens Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Tipper du har byttet TVen lenge før den "dør" uansett... Når det gjelder hva som er best til gaming er vel det mange meninger om. Skal ikke påstå jeg kan altfor mye om TVer heller, men plasma har hvertfall langt bedre på "motion handling" enn LCD-skjermer, og egner seg derfor mye bedre til f.eks. å se sport, der det er mye raske bevegelser i bildet. Vil tro det samme gjelder for mange spill. Er kanskje en viss mulighet for "innbrenning" på plasmaskjermer, men tror det i praksis ikke er noe problem lenger på nye modeller. Jeg ville hvertfall ikke sett meg blind på "specs", er altfor mange som gjør det, og glemmer at bildekvalitet er det klart viktigste. F.eks. ikke noe poeng i å ha en full HD skjerm når du ikke har et signal inn til TVen som utnytter det (da er det faktisk BEDRE med en tv som IKKE er full hd, men som har samme oppløsning som signalet du sender til TVen). Lenke til kommentar
Foxtrot-1 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Mange fullHD paneler er ennå ikke perfekte, slik at "billige" fullHD skjermer ikke klarer å oppskalere raskt nok og man får etterslep osv. Flere merker (LG, Samsung) har HDready paneler hvor man kan oppskalere mot tilnærmet 1080p ved tilkobling til Blu-ray osv. Plasmaskjermer har som regel ikke den oppløsningen man kan få ved LCD slik at spilling kan oppleves bedre på LCD. Men dette varierer jo, slik at det finnes mange gode plasma skjermer til å spille på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå