spaltcha Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Driver å måler opp linjekapasitet med div.måle sider. Det som forundrer meg er hvor forskjellige resultatene er etter hvilken måleside/server man prøver. Kan tenke meg at resultater er avgjørende på hvilken server og lokalitet man måler opp mot. I mitt eksempel har jeg en ADSL 6000/600 linje fra Ventelo(min basestasjon har ca.max 9k kapasitet). Speedtest 5779/379 Itavisen 4440/366 DinSide 5185/451 Målte linjene kort tid etter hverandre. I Speedtest målte jeg opp mot Oslo. Itavisen og DinSide går jeg ut fra er i Oslo område(rett meg gjerne). Min lokalitet er i VestFinnmark. Brukte Speedtest.net mot Finnland og Russland med gode resultater. Har andre noen gode målesider/programmer ol.å anbefale? Post gjerne resultater. Endret 28. mars 2008 av spaltcha Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 TPtest anbefaler jeg. Dette programmet gir de mest beste resulatene. TPtest anbefales forresten av mange internettleverandører når det gjelder måling av hastighet. www.tptest.se Lenke til kommentar
spaltcha Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) TPtest anbefaler jeg. Dette programmet gir de mest beste resulatene. TPtest anbefales forresten av mange internettleverandører når det gjelder måling av hastighet. www.tptest.se Da testet jeg med www.tptest.se Resultat: 5720/480(6000/600 linje). Server: Stockholm Best til nå på resultat. Husker med SPEEDTEST før påske fra Turku(Fin),fikk jeg en download på 6300kbps. Endret 28. mars 2008 av spaltcha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå