Marius5051 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg har et ATI Radeon 2600 pro HD-skjermkort og jeg får ikke til å spille lyd via HDMI-kabelen. Jeg har sett litt rundt på forumet, men finner ikke noen svar som fungerer. Det er ingen mulighet for å koble til lydkort internt i datamaskinen, faktisk så sier vista at det fungerer helt fint. På egenskper for lyd viser den lille grønne baren at det er lydtraffikk, men ingen lyd kommer fra TV'n. Er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Er ikke sikkert tv'en din støtter lyd over HDMI. Hvilken tv er det? Prøv en annen HDMI kontakt. Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Det er en samsung som jeg ikke husker modellen på, som er HD-ready, så det er mulig at det stemmer det du sier. Jeg får undersøke litt nærmere... Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Alle HDMI kontakter støtter både lyd og bilde. Du må legge til en driver for å få lyden ut på HDMI kontakten. Da kan du i Vista velge om du vil ha lyden ut på SPDIF, høytalerne eller på HDMI. Standard innstilling er på høytalerne. Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg kan velge, men fortsatt ingen lyd. Lenke til kommentar
taleg Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Har det samme problemet.. fant ut at de hdmi til dvi overgangene som følger med det kortet har prob... har hatt 4 stk av de og iflg. PC-en så blir det sendt lyd ut, men det går ikke lyd ut fra den pluggen.. i tillegg så har jo 3 av de hersen overgangene vært defekte da og ikke vist bilde en gang da... Hele visa endte med at jeg kjører lyden ut optiskt gjennom lydkortet og bruker en monster dvi -> hdmi kabel for bildet.. det fungerer knall.. vel helt til den optiske driveren til vista ryker og jeg må restarte maskinen.. Det skjer typisk hvis jeg hopper mellom mange filer i fort rekke følge, f.eks leter etter episode x av 22 for jeg ikke klarer å huske hvor jeg var.. Taleg Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Jeg har lest en det om dette nå, og det ser i det minste ut som det er en DVI - HDMI-adapter spesiallaget for 2000 seriene, en slik man må bruke hvis man vil ha med lyd over HDMI-kabelen. Bittert, ettersom jeg ikke kan huske å ha fått med en slik adapter, som i tillegg ikke selges separat. Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Andre fakta om 2600HD: Ja, kortet har et integrert 5.1 surround-lydkort. Én av DVI utgangene (ja, DVI) leverer også et lydsignal. Dette er hva jeg har lært fra ATIs egen info. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Problemet ligger nok i HDMI-kontakten ja. Vet om at selv mange dvd og blu-ray standalone spillere ikke alltid støtter lyd ut på HDMI.. Er nok der problemet ligger tenker jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå