Gå til innhold

Lyd via HDMI

Anbefalte innlegg

Jeg har et ATI Radeon 2600 pro HD-skjermkort og jeg får ikke til å spille lyd via HDMI-kabelen.

Jeg har sett litt rundt på forumet, men finner ikke noen svar som fungerer.

Det er ingen mulighet for å koble til lydkort internt i datamaskinen, faktisk så sier vista at det fungerer helt fint. På egenskper for lyd viser den lille grønne baren at det er lydtraffikk, men ingen lyd kommer fra TV'n.

Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det samme problemet.. fant ut at de hdmi til dvi overgangene som følger med det kortet har prob... har hatt 4 stk av de og iflg. PC-en så blir det sendt lyd ut, men det går ikke lyd ut fra den pluggen.. i tillegg så har jo 3 av de hersen overgangene vært defekte da og ikke vist bilde en gang da...

Hele visa endte med at jeg kjører lyden ut optiskt gjennom lydkortet og bruker en monster dvi -> hdmi kabel for bildet.. det fungerer knall.. vel helt til den optiske driveren til vista ryker og jeg må restarte maskinen.. Det skjer typisk hvis jeg hopper mellom mange filer i fort rekke følge, f.eks leter etter episode x av 22 for jeg ikke klarer å huske hvor jeg var..

Taleg

Lenke til kommentar

Jeg har lest en det om dette nå, og det ser i det minste ut som det er en DVI - HDMI-adapter spesiallaget for 2000 seriene, en slik man må bruke hvis man vil ha med lyd over HDMI-kabelen. Bittert, ettersom jeg ikke kan huske å ha fått med en slik adapter, som i tillegg ikke selges separat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...