Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hva med å lage et sted hvor man samler alt det beste som produseres av geniale tanker og bunnsolide kunnskaper på forumet? Til nå får endel av disse bidragsyterne en takk rundt juletider. Det synes jeg ikke er nok. Dessuten kunne det fungere som forumets eget bibliotek. Ingenting som å hedre hedersfolk, og det gjør vi dessverre for lite av til vanlig. Utvalget må så klart foretas av kompetente individer. Hvis man gav apekattene den muligheten så hadde kunnskapsbasen sannsynligvis vært pakket med møkk før man fikk sagt kvekk! ... Hva tror dere jenter? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Svaret på topic er et rungende nei. Men det er nå ting i gang internt for å bedre på akkurat dette. Mer om dette vil jeg komme tilbake til, selv om jeg rent personlig skulle ønske vi kunne gjort enda mer. Vi har endel resursbrukere som er av enorm hjelp for våre brukere. De såkalte "supportbrukerne" spesielt. Det er mye rart man kan søke om på google for så å få diskusjon.no opp som første søkeresultat, hvor da en kompetent ildsjel innenfor et eller annet felt har svaret på alle dine problemer. Rykter vil ha det til at det var på Diskusjon.no Mons Ivar Mjelde fant suksessformelen som endelig anskaffet Brann seriegullet. Men det er hysj hysj Mer fokus på ildsjelene som bidrar er så absolutt noe som bør være pri-en for oss som jobber med forumet. Det vil inspirere flere til å følge i samme fotspor. Her har vi en stor jobb å gjøre og jeg vil tro det ikke er gjort i en håndvending å bedre akkurat dette. Vi er for dårlig til det i dag og det kan vi da ikke leve med, vi som har et forum med så mye spredt kompetanse og så mange ildsjeler. Jeg kan komme med mange unnskyldninger for hvorfor dette ikke er blitt gjort bedre, men det endrer ikke det faktum at jobben ikke er gjort godt nok. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg ser et slags forumbibliotek som både et oppslagsverk og et sted hvor man kan diskutere og ikke minst lære av hverandre på et helt annet plan enn slik det er i dag. Ikke det at forumet som sådan er forsøplet, men heller fordi det geniale drukner i "støyen", og bare tilfeldig oppdages av noen få. Grunnen til at jeg håper og tror debattene får et langt bedre utgangspunkt er fordi grunnlaget holder så høy kvalitet at de fleste kan enes om saken før man forsøker å bevege felles forståelse fremover eller oppover. Slik jeg ser det for meg så kan de forfatterne som får sine verk innlemmet i biblioteket automatisk kunne opprette nye tråder for å utdype eller videreforedle sine produkter. Så kan vi brukere bidra etter lyst og interresse. Hva med å lage en form for utmerkelser som disse forfatterne kan smykke profilen med, eller blir det for voldsomt!? Vil jo ikke vekke jantemisunnelsestrollet til live ... Det kunne jo være i form av eks. en stjerne i profilen. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Et bra forslag synes jeg. Og siden PencilCase nevnte at det kunne være et slags bibliotek kunne vi jo kalle stedet der dette ble lagret for Forumbiblioteket. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg ser et slags forumbibliotek som både et oppslagsverk og et sted hvor man kan diskutere og ikke minst lære av hverandre på et helt annet plan enn slik det er i dag. Ikke det at forumet som sådan er forsøplet, men heller fordi det geniale drukner i "støyen", og bare tilfeldig oppdages av noen få. Jeg vil nå tro at et av de interne "prosjektene", som spesielt en av forumets ildsjeler gjør en fenomenal innsats med, vil kunne tilfredsstille dette ønsket på mange måter. Så den som venter får se Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Intet er som å ha noe å glede seg til, og ikke minst spekulere over. Når det gjelder høyere kvalitet på diskusjonene så kreves det kanskje at reglene for disse tilpasses slik at alle velkjente tricks som benyttes for avsporing, forsøpling og kverulering som har til hensikt å ødelegge saken innskjerpes/endres litt. En uting som jeg frustreres over er de som produserer mest mulig bokstaver uten at noen kommer nærmere kjernen. Kunne tenkt meg en regel som sa: Hvis du ikke makter å gjøre din mening tydelig på ti linjer, så kan du like godt la være. Blir litt som regimet TWFA har i "Ipod-tråden" sin. Her får hver enkelt bruker poste kun en anbefaling pr. post. Det resulterer i at vi blir særdeles kvalitetsbevisst før vi kommer med innspillene. Og hvis noen har lyst til å sjekke samlet kvalitet på hele tråden, så roper jeg et rungende versågod! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Om folk utbroderer med en setning eller femti får være opp til hver enkelt. For de av oss som husker forumet for noen år siden så er det jo som natt og dag når det kommer til kvalitet. "Omg! Liker du Bondevik? Tard!" Modereringen har endret seg endel, i tillegg til at det smått og sakte kommer til brukere som ikke bare er gutter under 20. The most valuable of all talents is that of never using two words when one will do. - Thomas Jefferson Et talent jeg ikke eier i sjelen i det hele tatt, men jeg elsker uansett det sitatet. Clint Eastwood skulle gjerne vært bruker på forumet. Erfarne trådstartere har også muligheten til å sette eksplisitte regler i førsteinnlegget, mye av hemmeligheten ligger der. For mye detaljestyring av moderatorer er mer uheldig enn heldig. Reviderte retningslinjer er på døren (nevnte TWFA og meg som arbeider med dem). Men det er en litt annen diskusjon. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 The most valuable of all talents is that of never using two words when one will do. - Thomas Jefferson Et talent jeg ikke eier i sjelen i det hele tatt, men jeg elsker uansett det sitatet. Clint Eastwood skulle gjerne vært bruker på forumet. Erfarne trådstartere har også muligheten til å sette eksplisitte regler i førsteinnlegget, mye av hemmeligheten ligger der. For mye detaljestyring av moderatorer er mer uheldig enn heldig. Reviderte retningslinjer er på døren (nevnte TWFA og meg som arbeider med dem). Men det er en litt annen diskusjon. Er nokså klar over at undertegnede med akkurat den frustrasjonen kaster glass i steinhus ... Clinter`n er faktisk en av mine forbilder, og jeg fryder meg over ryktene over enda en "Dirty Harry"-film kanskje er på trappene!? The possibilities are endless, mht. nye udødelig oneliners som man så gjerne pålegger sine sørgende eller lettede omgivelser å fremføre ifm. en rungende og feiende flott bisettelse. Du vet en slik en hvor publikum gir seg ende over hvor moro det er å senke daukjøttet six feet downunder!? Ja, begeistringen er så overstadig at festen varer hele tre dager til ende. Hvem kan håpe på den type sorti? Det er jaggu ikke så lett å ha full bevissthet på tretrinnsregelen: Les grundig Vurder responder Det er jo så enkelt, men likevel så komplisert når det kribler i avtrekkerfingrene. Stort sukk! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 TTT prinsippet fra samband i forsvaret: Tenk, trykk, tal. Det er mang en gang sambandspersonal gjerne snakket først, trykket inn knappen og så tenkte året etterpå. Eller hvor man trykker inn knappen (nøkler) og sender i vei nordmenns mest brukte ord på engelsk (eller på norsk i tilfelle Jens Stoltenberg): "ehhhhh......" Vi må stimulere til og motivere til at ildsjelene bidrar som aldri før. Noe å strekke seg etter. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Jeg gjenkjenner syndromet. Forsvaret som skal være så optimalt effektivt har sine lett gjenkjennelige menneskelige svakheter. Har faktisk ikke tall på forunderligheter av oppfatninger som har festet seg etter et felles møte. Hvordan går det an å unnslippe budskapet så elegant!? Si det? Kan det være fordi det er ikke snakk om forventede misforståelser, som man så klart tar egen høyde for, men heller hvor store disse misforståelsene skal bli? Edit: Vil få med at det er veldig stimulerende for egen fremdrift at mine signaler blir tatt på alvor av noen. Får faktisk en følelse av at mitt støvkorn blir truffet av sollyset. Hva mere kan man forvente? Eller, hva mere bør man håpe på? Endret 27. mars 2008 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg