Trondj Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Hvilke merker av trådløse nettverks kort (adaptere) er det som virker best under WIN XP? Har selv prøvd 3com sine noe som virker svært dårlig. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Selv bruker jeg ZyXel AIR100. Fungerer smerte fritt. Litt lav sende effekt 27mV) til mitt behov, så jeg skal selge den... Har vurdert den nye AIR100b utgaven, skal være rå på Sendeeffekten 79mV. Hva er den dårlige erfaringen til 3Com sine kort ??? Har vurdert dem serru Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Problemet er at jeg hele tiden mister forbindelsen til basestasjonen(Gatewayen) den kobler seg opp og ned hele tiden. Disse problemene har jeg ikke på min pc som kjører WIN 2000. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Er det samme type Nettverkskort ??? Tror ikke det er XP som er problemet, men kansje plasseringen i huset og eller sende-effekten på det trådløsekortet. Kan du spesifisere litt mer på hva slags 3Com kort det er ?? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Her er mailene jeg har fått fra dem.... 3com Hej Bjørn, Den typiska output power på båda korten (3Com och Zyxel) är maximalt 100mW. Den vanligastel output power är 15 - 19 Dbm som blir 31.6 - 79.4 mW. Jag skrev mW istället för Dbm i sista mailet. Ursäkta om det blev förvirrat! Mvh, Lina To: Nordic Info/D/SE/3Com cc: Subject: 3Com Officeconnect 11Mbps WLAN PC Card Hva er sende effekten på dette kortet , 3Com Officeconnect 11Mbps WLAN PC Card 3CRSHPW696 Trådløst ( i mW ) ?? Per idag har jeg et Zyxel kort som har en sende effekt på 25mW. ----------- Zyxel ZyAIR B-100 som har 79mW sendeeffekt. Det kortet ligger på 495,- eks moms (veil. pris). Fra RF modulen er den 19dBm på B-100 kortet. Jeg har Trua på Zyxel jeg altså.... Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Tror ikke at det er plasseringen for uansett hvor jeg sitter og hvor nærme jeg er basestasjonen så har jeg de samme problemene. De kort det gjelder 3crshpw696 (pcmcia), 3crdw196(pci) og 3crshew696(usb). Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Da tror jeg ikke det er kortene som er problemet, men kansje at den bærbare som har XP, at den går i en Dvalemodus eller noe når du lar den stå litt... Eller kan det skje helt tilfeldig under bruk ??? Hvis det er etter at den har stått litt, så ville jeg kansje vurdert å øke den dvalemopdus tiden. Dette er ofte et problem i slike tilfeller... Sjekk evt i BOIS at den er aktivert for PNP. Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Det er tilfeldig under bruk at jeg mister forbindelsen alt fra 1 min til 5-6 min. Jeg tror kanskje det har noen med "Wireless Zero Configuration" å gjøre som XP har men vet ikke hva som gjør det så ustabilt.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 var en test på www.tomshardware.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå