Gå til innhold

Skal på jobb intervju, telefonselger

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt en ordentlig lønnet jobb, så kan noen fortelle meg hvordan slikt gjøres? Denne jobbkontrakten f.eks. når får jeg den, hva BØR stå der osv?

Har hørt at telefonselger firma er sleipe, så hva bør jeg passe på?

Endret av olemedkrutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri hatt en ordentlig lønnet jobb, så kan noen fortelle meg hvordan slikt gjøres? Denne jobbkontrakten f.eks. når får jeg den, hva BØR stå der osv?

Har hørt at telefonselger firma er sleipe, så hva bør jeg passe på? Er 17 år om det skulle ha noen betydning.

Kanksje du kan ympte frempå hvilket firma det er? Uansett så vil nok ikke jobbkontrakten være så fæl. Den skal dog inneholde hvor mye du skal ha i timen, kanskje litt informasjon om engasjementes varighet (og om det er over lengre tid, om du har en prøveperiode og sånt). Din mulighet til å si opp og bli sparket kan være interesant. Ofte er oppsigelsesperioden to uker, men om du først sier opp slipper du ofte å ta flere vakter. Akurat det ville jeg ikke vært så redd for, i hvert fall ikke om det er en seriøs aktør...

Ellers er det alltid litt intersant når de ansetter 17-åringer da det dere vel strengt talt ikke har rett til å ta hånd om personnummer (om ikke jeg har missforstått). (Det er dog veldig vanlig å la 17-åringer jobbe. Fordelen for deg blir jo at du sannsynerlig vis får lønn lik de på atten får, og slik får du altså mer lønn enn du ville fått i andre jobber.

Du får ha lykke til på intervju. Det vil helt sikkert bli interesant, og om du får jobben, ikke bry deg om folk blir sure, bare svar dem hyggelig og le av dem sammen med kolegaene dine i etterkant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...