MysticoN Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hei, noen andre som reagerer på at canal digital "tvinger" kundene sine til å kjøpe digital dekoder? de fant vel ut at for få kjøpe en digital dekoder, så derfor fjerner de Voice fra det vanlige bakkenettet. Tror ikke så mange trenger finere bilde på en musikk kanal, dette virker som at de gjør kun for å tjene mer penger. hadde det vært en kanal som viste en del filmer osv hadde jeg skjønt det. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Uhm.. alle selskaper leverer jo tjenestene sine for å tjene penger? Er det noe tvil om det? Selvsagt er Canal Digital nødt til å tvinge kundene på et punkt til å kjøpe digital dekoder, fordi så lenge de har to systemer kjørende (både analogt og digitalt) så taper de penger. Tapte penger betyr at kundene må betale mer, mindre fortjeneste, osv. Jeg ser ikke problemet.. Verden går faktisk fremover, og analog TV er på vei ut, og det betyr også fornyelse av utstyr. Dersom dette er et problem for deg, så får du bare klare deg uten tjenestene deres. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Uhm.. alle selskaper leverer jo tjenestene sine for å tjene penger? Er det noe tvil om det? Selvsagt er Canal Digital nødt til å tvinge kundene på et punkt til å kjøpe digital dekoder, fordi så lenge de har to systemer kjørende (både analogt og digitalt) så taper de penger. Tapte penger betyr at kundene må betale mer, mindre fortjeneste, osv. Jeg ser ikke problemet.. Verden går faktisk fremover, og analog TV er på vei ut, og det betyr også fornyelse av utstyr. Dersom dette er et problem for deg, så får du bare klare deg uten tjenestene deres. joda.. men likavel.. skulle ikke tro at det sto så dårlig til med de. jeg var egentlig ganske så fornøyd med kanal utvalget mitt, og siden jeg ikke ser så mye på tv trenger jeg ikke digitale signaler. men samboeren min er avhengig av voice. så dette vil føre til en ekstra utgift for oss. for meg så er det ikke så viktig om discovery og tv2, tvnorge og tv3 er analog. er så og si kun det jeg ser på. ser nesten aldri filmer eller serie på tv kanaler, til det har jeg blu ray og pc. ja har flat tv. (full hd) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hvorfor i ALLE DAGER har du ikke boks??? Bildekvaliteten er jo CRAP på analog kabel som du har, vs den digitale boksen! HD-støtte over tv får du og. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Hvorfor i ALLE DAGER har du ikke boks??? Bildekvaliteten er jo CRAP på analog kabel som du har, vs den digitale boksen! HD-støtte over tv får du og. Fordi at JEG ser nesten aldri på tv kanaler. kun litt på tv2, tvnorge og tv3. det er madammen i huset som er hekta på å ha voice i bagrunnen når ho lager mat, rydder osv.. alt av filmer, serie (uten om cæsar) går enten på blu ray eller på PC-en. Så er no litt bortkasta å betale 1000 kr og kort avgift for å bedre kvalitet på cæsar en gang i blandt. jeg kjøpte meg tv'en (samsung M86) for å se film på den, cabel tv var bare en bonus som fulgte med leiligheten jeg leier. Endret 28. mars 2008 av MysticoN Lenke til kommentar
gxi Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) .. ja, vi burde jo heller ikke lagt ned telegrafsystemet, fordi folk må jo betale "avgift" for alternative metoder å kommunisere på... eller vent nå litt, i lengden er det kanskje billigere? Tror ikke du også det? Endret 28. mars 2008 av jonepet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå