MysticoN Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Siden jeg har fått Vista 64b så har det blitt litt "vrient" å innstalere Panda antivirus + firewal. Det funker rett og slett ikke, blir blåskjerm, et par restarts og et lite helvette. så etter litt mailing fra panda fikk jeg dette tilbudet: Det som er grunnen til at Vista 64 godtar antivirusmodulen, er at den ikke har noen drivere den behøver å installere, slik som brannmuren gjør for å overvåke nettverkstrafikken. Det er der problemet oppstår.For å slippe unna den katta i sekken, kan du forsøke laste ned og installere Panda Antivirus 2008 på maskinen isteden, og fungerer dette så endrer jeg lisensen til Antivirus 2008 og legger til ett år, så får du med andre ord ett halvt år gratis, om dette er interessant. Vennlig hilsen / Best Regards Joachim ****** Teknisk Support/Technical Support MCSE Support: [email protected] ViroSafe Norge AS Panda Software Norge Pb 374, 2303 Hamar Telefon sentralbord: +47 93 40 93 00 men jeg er litt skeptisk til å ikke ha firewal, (har ikke helt trua på windows firewal'en). så hvor viktig er det med en "sikkerlig" firewal, og er dette tilbudet et godt tilbud? Lenke til kommentar
johome Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Windows firewallen er ikke bra nok. Viktig med god firewall i disse tider. Anbefaler Comodo Firewall. Tettere firewall får du ikke tak i. Funker i Vista 64b , og gratisversjonen er mer en bra nok. Jeg råder deg til å vente til litt senere på dagen til ekspertene kommer på banen. Så kan de utdype dette bedre... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ja så du har fått tilbud nå. Spør du meg ska du ikke bruke penger på dette. Når Panda ikke gidder og fixe opp så det fungerer på 64bit. Gratis Kjør avira+comomdo. For og si det sånn så er comodo en mye bedere brannvegg en panda sin. Nå slår jo comodo det meste der ute da. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Ja så du har fått tilbud nå.Spør du meg ska du ikke bruke penger på dette. Når Panda ikke gidder og fixe opp så det fungerer på 64bit. Gratis Kjør avira+comomdo. For og si det sånn så er comodo en mye bedere brannvegg en panda sin. Nå slår jo comodo det meste der ute da. tingen er at jeg har allerede brukt penger på dette. er vel en stund siden jeg kjøpte panda no. og selv om jeg vet at andre program er litt bedre (f.eks nod32) så liker jeg panda godt. ja jeg er enig at det er sløft at de ikke fixer opp problemet, jeg svarte på denne mailen og sa at jeg måtte tenke litt på det, og om han viste om dette problemet kom til å bli gjordt noe med i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Lurer på hvorfor windows firewall ikke er bra nok ... Hører argumentet ofte, aldri sett beviser Eller rettere sagt - aldri sett en person med filla peiling på brannmur ha mer nytte av noe annet en windows sin, noe som dekker 99% av oss. Men for all del. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Matousec har kjørt tester lenge,win sin brannvegg har vel aldri stoppet noe helts alltid 0 poeng. Nå er det vel ikke så mange som gidder og hacke privatpersoner. Men skulle noen prøve så trengs det ikke akkurat og trøble for og komme seg igjennonm win sin brannvegg. Nå stopper jo en bra brannvegg mere enn bare hacking forsøk. Når brannvegger som comodo og online armor er gratis er det vel greit og bruke dem. http://www.matousec.com/projects/windows-p...rewalls-ratings Nye tester. http://www.matousec.com/projects/firewall-...nge/results.php Endret 28. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Mhm ... Hva skal en firewall gjøre og ikke gjøre. I utgangspunktet så er en firewall en ip og port filter. Problemet er at man ønsker at den skal gjøre mer. Greit nok egentlig. Leak test, forsøker da å sende data ut på ting firewallen burde stoppe. Det er TDI biten i brannmuren, den biten som kan lese hvilket program som sender pakken ut, som benyttes til filtrering. Slik kan man si at windows messenger får lov å sende data ut. Og leak test er blandt annet å simulere messenger f.eks for å få til en leak. Jeg skjønner ikke problemstillingen overhode med leak. Hørt om http protokollen? Meg kjent er den åpen overalt, og kan benyttes for å sende data ut. Meg kjent så kommer virus ofte med web og mail server/client for å kommunisere. Hallo, http trikset er velkjent. Snakk med folk som lager programvare som skal fungere på tvers av nettverk, brannmurer etc ... http protokollen benyttes aktivt som kommunikasjonskanal, for den er oftest åpen, og uansett lett å konfigurere opp. Da gjenstår det å sniffe pakkene for obskure ting. Det kan man drite i. Det er så ressurskrevende at mesteparten av prosessoren vil måtte brukes for å få til det + du får en enorm lagg spike. Store bedrifter velger ut kun enkle pakketyper som de sniffer på, for selv de med masse servere og prosessorer blir det for tungt. Og hva da når uhellet er ute? Hvordan kan du vite at du har blitt hacket? Hvem hacket deg? Hvor fra? Hva gjorde de? Kan fortelle en ting, om du ikke er ekspert på å tyde brannmurlogger og skjønne intrikate ting med pc, så er en avansert brannmur i stor grad falsk trygghet. Selv har jeg blitt hacket gjennom avanserte hjemmebrannmur før. Og lærdommen er at man skal ikke ta de for noe de ikke er. Er begrenset sikkerhet. Selv bruker jeg windows brannmur og nod32 antivirus - funker fett. Greit, får jeg et problem så får jeg et problem. Jeg laster ned faenskap, og besøker nok av høy-riskiosider. Hatt maks 5-10 virus på 15år, 1-2 hacker angrep. De fleste ønsker nok at sikkerheten skal være best mulig. Og i utgangspunktet så er jo den generelle anbefalingen at man skal pøse på med programmer og stæsj for det. Så for all del, kjør på. Men selv bedrifter sliter med sikkerhet, de som kjører flere sikkerhetsservere, og analyserer arbeidsstasjoner on-the-fly for å spore og ta ukjente angrep. Men stort sett så er ofte maskiner på arbeid mindre infisert av dritt, enn når du får en random forbruker maskin i fanget. Privatpersoner er noe dritt. De installerer fancy antivirus og brannmur og tror de er dekket. Fakta er at hacking og virus i veldig stor grad er selvforskyldt, og det finnes ikke programvare som er designet for å hindre idioter å gjøre idiotiske ting. Vedder 1000kr på at om et virus hadde spredd seg i windows messenger med en link som sier "jeg er virus" ... så hadde folk trykket på den alikevell. Sikkerhetsprogramvare tar deg bare så langt. Windows firewall gjør en glimrende jobb god nok. Ser liten grunn til å anbefale noe stort bedre da de sluker cpu og ressurser, og forvandler ditt monster til en 386dx maskin. Greit den mangler endel ... men hva skal du bruke det til da? Spesielt når du ikke er kyndig. for folk forstår ikke brannmur, kan ikke brannmur, og når uhellet er ute så forsår de ingenting da heller. Tusen takk. Testet ganske mange brannmurer, og jobbet på support der vi mottok henvendelser om norton sine produkter. Jeg er ingen ekspert, men kjenner da området litt. Er bare lei tullete utsagn om at windows firewall er dårlig. Den er faktisk bra. Bedre enn filteret i isp ruteren du har hjemme som dekker MYE. Ingen "gode" brannmurer er så bra som noen skal ha det til. Har jobba på support for lenge og sett for mange hjemmemaskiner til det. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Panda kommer ikke til å få støtte til vista 64b for firewal før panda 2009 kommer, så jeg kommer til å takke ja til tilbudet de kommer med. lurer på å gå for denne FW'en: Online Armor Personal Firewall 2.1.0.119 Free likte det jeg så her: http://www.matousec.com/projects/firewall-...nge/results.php Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Online Armor er en veldig god brannmur. Brukervenlig og lite resusser. He ja lang utredning for win sin brannvegg. Fancy brannvegg nei,kun gratis brannvegg som bruker lite ressuser. Som stopper det som skal stoppes. Endret 30. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Online Armor er en veldig god brannmur.Brukervenlig og lite resusser. He ja lang utredning for win sin brannvegg. Fancy brannvegg nei,kun gratis brannvegg som bruker lite ressuser. Som stopper det som skal stoppes. vet du hva forskjellen på free edition og den som koster noe er?! har ikke mot i å betale et par kr for en sikkerlig FW. vist det lønner seg da vel og merke. Takker for hjelp og råd, du (dere) har vært meget hjelpsom. Lenke til kommentar
lieeN Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Har et mye bedre tips. Betal for Eset Smart Security! www.ingenvirus.dk er et eksempel hvor du kan kjøpe. Det har antivirus program (NOD32), Personall Firewall og Antispam Module! Anbefales sterkt. Men hvis du skal ha et gratis program er sikkert comodo fint (har ikke brukt det), antivirus program: Avast Endret 30. mars 2008 av lieeN Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Lien Eset har mye jobb og gjøre på brannvegg delen. Da skal man holde seg til NOD32 alene med o-armor eller comodo. Er testet her som du ser. http://www.matousec.com/projects/firewall-...nge/results.php Setter avira øverst av de gratise,dette er jo en smak sak. Det bruker også minst ressuer av de gratise. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Har et mye bedre tips. Betal for Eset Smart Security! www.ingenvirus.dk er et eksempel hvor du kan kjøpe.Det har antivirus program (NOD32), Personall Firewall og Antispam Module! Anbefales sterkt. Men hvis du skal ha et gratis program er sikkert comodo fint (har ikke brukt det), antivirus program: Avast takker for svar, MEN.. siden jeg har panda og betalt for det så er jeg ikke intrisert i nod32. vist ikke jeg husker helt feil, så har ikke NOD32 rootkit heller. noe som panda har. dette gjør noe dem like bra sån sirka. har lest en del tester å NOD32 ligger ikke så langt foran panda. når det kommer til Antispy, hva vil dere anbefale der? brukt en del Ewido og er relativt fornøyd med det. men no bruker jeg superantispy. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg foreslår at du godtar tilbudet fra Panda og kjører bare antiviruset. Det er da egentlig like greit, slik at du får brukt den lisensen du har betalt for, enn å la den ligge. SUPERAntiSpyware er også veldig anbefalt. Veldig godt program, som du burde fortsette å bruke. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 hvor får jeg lasta ned online armor firewall som støtter vista? har prøvd fra 3 sider no. siste jeg prøvde var denne: http://www.tallemu.com/downloads.html Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg tror ikke Online Armor har fått støtte for Vista enda. Derfor er Comodo Firewall et godt alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå