Snorre123 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Skulle se om det var mulig å overclocke den unlocka xp athlon 1800+'en min. Trodde det skulle gå ann å stille noe på multiplieren uten å måtte låse opp prosessoren. I bios kunne jeg stille multiplieren opp til 12,5 (i motsetning til 11,5 som den stod på), men dette virket ikke som hadde noe effekt. I måleprogram så står fortsatt multiplieren på 11,5 og clockhastigheten på 1533mhz. Med 12.5 ville den vel blitt ca. 1666mhz (som vel er 2000+ hastighet). Noen som vet hva jeg gjør galt? Skal det være mulig å stille opp litt uten og unlocke osv. Takker for svar. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Bla, bla, bla..... hjelper ikke!!! Hvilket HK snakker vi om og hvordan er CPU-en blitt opplåst? Staljin Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Sånn, har skrevet hk i sigg nå Lenke til kommentar
staljin Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 OK, ser at du har den nyeste BIOS. Kan hende at CPU ikke opplåst helt riktig. Det eneste måten å skjekke det på og eliminere HK problem er å teste CPU i et annet HK. Du kan sende den til meg så skal jeg teste den for deg: Staljin Lenke til kommentar
Kel Sha'in Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Såvidt jeg vet er det bare nForce2-chipset som kan "låse opp" en prosessor uten at du må fikle på selve CPU'en, og da bare i kombinasjon med T-bred "B". Ellers er nok sannsynligheten stor for at du må fram med lim og forstørrelsesglass... Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 alle T-bred 1800 er unlocka opp til 12,5 som Mult Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå