Gå til innhold

Kan jeg kjøre cpu med 166fsb på a7v333 rev1.xx?

Admin'c

Anbefalte innlegg

Står på asus sine sider at dette ikke går, men innstillingene er der... kan jeg? kjører jo på 333mhz ram så hvrfor ike 166mhz fsb når det ser mulig ut, men fortsatt ireterer det meg at det står at det bare er for rev 2.0 men jeg har 1.xx

Hva tror dere, ønsketenking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk dette svaret fra kompllett

Hei.

Dersom du har den versjonen av hovedkortet, så kan du kun bruke opptil XP2400

med den nyeste BIOSen. Selv om du kan sette det opp i BIOSen at du kan bruke en

høyere CPU, så vil ikke hovedkortet takle mer enn XP2400.

Mvh

PØG, Tlf: 33471400

www.komplett.no

fik delivery failure når jeg prøvde å sende til asus :o

mailen er vel nede i amerika

Lenke til kommentar
Står på asus sine sider at dette ikke går, men innstillingene er der... kan jeg? kjører jo på 333mhz ram så hvrfor ike 166mhz fsb når det ser mulig ut, men fortsatt ireterer det meg at det står at det bare er for rev 2.0 men jeg har 1.xx

Hei, jeg kjører mitt ASUSA7V33raid rev.1xx på 166mhz(333) jeg. Det er ikke noe problem bare rammen takler det. Jeg er litt usikker på om du kan bruke mer enn en brikke da, men...

Jeg har en 1700 T-bred B. Og den kjøres på 12,5x166=2083 som tilsvarer XP2600 på FSB 333.

Det er helt stabilt så det er bare å prøve.

Lenke til kommentar

Har A7V333 rev. 2, med siste bios oppdatering (rev 1016). Har i dag kjøpt en XP2600 men klarer ikke å boote med 12,5x166=2083, som er default for denne CPU'en.

Noen som aner hvorfor. På ASUS sine sider står det at dette skal funke.

Kan for ordens skyld nenve at jeg har 512MB "noname" RAM. PC2700.

Noen tips?

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt XP1700@2600 på FSB333(166) med en 512 Twinmos 2700. I dag satte jeg inn en til, en i slot 2 og en i slot 3. Det starter som bare det.. :) Jeg har rev.1.04 med 1016 bios. Jeg kjører med "optimal" i bios innstillingene.

Lenke til kommentar

Nå skulle jeg mase litt med min uåplåste palomino xp1900+

Har rev 1.xx (er det som står :o ) kjørte fsbn opp til 166 og multiplyeren til 9.5 problemet var bare det at jeg fikk svart skjerm når jeg restartet... fikk kommet meg inn i bios og satt tilbake (slapp og dra frem bigtoweret og finne den helvetes jumperen heldigvis)

Har pc2700 ram og det støtter da denne hastigheten...

Resultatet er nok fordi cpu ikke var opplåst

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå oppdatert CPU og minnet til XP2600+ og Corsair PC3500 . Har fortsatt ASUS A7V333 ver. 2.0, med bios ver. 1016.

KEMPEPROBLEM:

Klarer fortsatt ikke å kjøre opp FSB til mer enn 149, med en mulipier på 12,5. Dette er da faktisk en unerclocking i forhold til hva dette systemet skulle takle default.

Jeg har kjørt XP1700@2600 på FSB333(166) med en 512 Twinmos 2700. I dag satte jeg inn en til, en i slot 2 og en i slot 3. Det starter som bare det.. smile2.gif Jeg har rev.1.04 med 1016 bios.

Når jeg ser at andre, med en del slackere komponenter greier dette blir jeg sur.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker helt feil står det jo på hjemmesiden til ASUS at de garanterer for at rev 2.00 og opp kan kjøre med 166? Snakk med webshopen og si du vil ha et Nforce2 Deluxe i stedet... :) Nei, strengt tatt så vet jeg ikke, men du _skal_ ha et kort som støtter 166, så hvis du ikke får hjelp her er det bare å kreve det fra butikken. (Tenker jeg)

Lenke til kommentar

Har nå oppdaget feilen!

Når jeg kjører HK i jumper-mode kan jeg justere opp FSB til 166X12,5 uten noen problem. Det ser med andre ord ut til at HK'et "kopler" feil når jeg setter FSB i bios jumperfritt :o

Flere med samme erfaring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...