Zemeckis Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Heisann folkens Har nettopp funne ut hvorfor pc`en er tregg i starten.Når skrivebordet kommer frem på win xp pro etter velkommen skjermen.Det tar sånn 5 min før pc`en har "loada" seg ferdig sånn at jeg kan bruk å start program.Så tok jeg vekk dekselet på packard Bell kabinette å støvsugga litt.Men jeg trur ikke det hadd nå ved støve å gjør.Så tok å hånda(uten å rør nån komponenta)så kjent jeg at det var litt varm.Trur dere at det er varmen som gjør at windows xp pro er litt tregg??Kos kan æ lægg inn bilda??Har ikke hjemmeside å jeg kan ikke å lag hjemme side enda.Vis noen sier meg hvordan jeg legger inn bilder kan jeg ta bilder av kabinette å sånt,sånn at det kanskje dere kan hjelpe meg ved å se hvordan kabinette ser ut. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg tror neppe det er fordi maskinen er for varm, hvis den ikke blir veldig varm da. Men ram derimot kan ha noe å si for en treg maskin. Hvor mye ram har du på maskinen? Jeg tror ikke noen kan gi deg mer hjelp ved å se bilder fra inne i kabinettet når problemet sansynligvis ligger "lengre inn" for å si det sånn. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Enig med tundra Dette burde ikke ha så mye å si... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 kan hende om du har pentium i kassa siden de setter ned hastighet på høyere temperaturer... monter noen kabinettvifter av papst 12db :wink: Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Heisann Æ har en Pentium 4 1,8Ghz og 256Sd-ram(vet ikke hvordan merke).Men det var etter at jeg tok av det enne dekselet at pc`en ble mer raskere.Her kan dere se bilder av kabinettet:http://groups.msn.com/KuleKenneth/shoebox.msnw?Page=Last Tok også et bilde av dekslet,skal kanskje kutt det opp litt å sett på et kabinettvifte,går mekken så da kan jeg gjør det på skolen. :wink: Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Her kan dere se kabinettet mitt: http://groups.msn.com/KuleKenneth/shoebox.msnw Lenke til kommentar
LuciFear Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg tror heller at du trenger en formatering. Du har sikkert for mye tull i registeret, og maskina bruker lang tid for aa lete soeke gjennom det foer den kan gaa inn i windows. Format c: er det eneste som duger.. (av en eller annen grunn har jeg engelsk tegnsett ja.. gidder ikke ordne opp i det fordi jeg sitter paa skolen) Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 KuleKenneth? men du har kanskje litt lite ram til 1,8ghz. og når det i tillegg er sdram så--- anbefaler deg å skifte til ddr så fort som mulig last ned sisoft sandra og sjekk cpu og hk temperaturer.. kjekt å ha senere og 8) Lenke til kommentar
Gibson Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Formatering er nok det ideele for din mor... Hvor mye ram er det på maskinen? XP krever litt det. Lenke til kommentar
akd02 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Prövet og kjöre msconfig og fjerne alt fra oppstarten. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Som sagt er det 256 sd-ram på pc`en te mamma.Har ikke så lyst å skifte ut hovedkorte bare for å få DDr-ram.Mamma bruke itj pc`en til noe avanserte greia heller. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 akd02 hvor finner jeg msconfig i win xp pro?? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 finnes i start->kjør->skriv msconfig men ikke fjern allt noe er viktig se hva som er der men kjør heller spybotgreia som www.windows.no har testa Lenke til kommentar
anbar Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 finnes i start->kjør->skriv msconfig men ikke fjern allt noe er viktig se hva som er der men kjør heller spybotgreia som www.windows.no har testa så morro at jeg brukte det programmet.... fjernet spybotene til imesh...så crashet xp.... så her har jeg reformatert til DEILIGE win 200 og debian...... er på lan.... iløpet 7 timer har jeg fyllt opp den ene 80 gig'en... riktignok er det 75..... noen som egentlig hvorfor det bare er fuckings kjedelige 75 og ikke det fine tallet 80? har western digital Lenke til kommentar
CIder Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Kanskje det kan være det berømte nettverkskort problemet?.Har du nettverkskort i maskinen din?.Problemet ditt minner nemlig mye om det. Hvis ja,gjør følgende: Gå inn på Egenskaper for TCP/IP under lokal kobling.Prøv å sett Lokal IP til : 192.168.0.1 og Subnet Mask til: 255.255.255.0 Kanskje det hjelper!. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Ja,jeg har ikke et nettverkskort inni et av pci,men jeg har et usb nettverkskort. Lenke til kommentar
Kel Sha'in Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 iløpet 7 timer har jeg fyllt opp den ene 80 gig'en...riktignok er det 75..... noen som egentlig hvorfor det bare er fuckings kjedelige 75 og ikke det fine tallet 80? har western digital Det er fordi M$ og diskprodusentene er litt uenige om hvordan man definerer størrelsen på en gigabyte. Harddiskprodusentene mener at en gigabyte er 1 000 000 000 byte, mens WinDoze blåholder på det binære systemet, der 1 GB = 2^30 = 1 073 741 824 byte. Med litt matte får vi da følgende: 80 000 000 000 / 1 073 741 824 ~ 75 GB "Nedgiringen" av prosessoren skulle egentlig ikke ha noe å si her, siden den ikke slår inn før på 70 grader eller deromkring. Det kan jo så klart hende at kjøleribba er full av støv og at prosessortemperaturen derfor er skyhøy, men siden det ikke er nevnt om den er treg andre steder enn i oppstarten så er det vanskelig å si noe om dette. Det mest sannsynlig er, som andre har nevnt her, at Windows trenger en reinstallasjon (særlig aktuelt hvis det er lenge siden det ble installert. Leste ett sted at det anbefales å reinstallere Windows ca hvert andre år). Ta kopi av det du trenger og trykk "Format", det er det enkleste. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 ALVORLIG TALT.... Det er latterlig å begynne å mase om kabinettvifter og minneoppgraderinger utifra denne feilbeskrivelsen! XP SKAL kjøre på 1,8GHZ/256Mb RAM. Det skal faktisk kunne kjøre på 300Mhz/128Mb.... Problemet har to mulige løsninger: 1) Finn ut hvorfor XP bugger. (Nei, dette kan en i praksis ikke få hjelp til...) 2) Reinstall. Anbefales. Når du først er i gang lager du to partisjoner; en til programmer og en til dokumenter/andre filer. Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 jeg hadde vel prøvd ad-aware først. Last ned dette, kjør det å se om du finner no "spy-ware" på maskinen. Sånt dritt kvæler selv de kraftigste oppsett. sPn Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Heisann Har ad-aware 6 på pc`en til min mor.Sjekker regelmessig om det er noe spy-ware på pc`en.Men tak for alle tipsene jeg har fått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå