skobjo Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hei! Har fått varsel om inkallelse til førstegangstjeneste i Hæren ved Hærens Transformasjons- og doktrinekomm, Hærens taktiske treningssenter. Leste litt om dette i militærtråden her.. Men det er fortsatt et par ting jeg lurer på.. Vil man være markør hele førstegangstjenesten? Og i tilfelle, er dette moro? Hvis ønskelig, er det mulig å gå inn i telemarkbataljonen etter endt førstegangstjeneste? Og når det gjelder perm: Hvor mange hjemreiser får man iløpet av førstegangstjenesten ved Hærens taktiske treningssenter, eller ved Rena leir i det hele tatt? Og er det vanlig å ta helgepermer til Oslo. En venn av broren min hadde førstegangstjeneste i Rena leir. Og han fikk visstnok reise utrolig mye hjem. Og en annen venn som var der nylig reiste til Oslo nesten hver eneste helg. Derfor lurer jeg på dette! :-) Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Markør er jævlig artig. Har vært det for sanitetsøvelse og det er kule greier. Nå kan jeg ikke svare for så mye mer en det, men du har krav på 7 hjemreiser i året når du er i førstegangstjenesten, og når du er ferdig med rekrutten (opplæringsperiode) så får du som regel generell nattperm om kvelden og i helgene. Dvs. at du kan dra hjem(så lenge du er tilbake 0600 neste tjenestedag) eller gjøre hva du vil(utenom å reise til utlandet etc). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå