Gå til innhold

reklamasjon på ikea stekepanne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sannsynligvis så blir det null problem å få en ny stekepanne fra Ikea. Dette er sikkert en masseprodusert vare og på Ikea ser de nok mellom fingrene på småprodukter uansett hva feilen er.

Jepp, Ikea er vel rimelig kjent, for å si det mildt, med å være slepphendte med å la reklamasjoner slippe gjennom..

Lenke til kommentar

dette høres bra ut. jeg visste vel på forhånd at den ikke holdt lenge. Men om det fortsetter slik har jeg jo stekepanne ut livet. Jeg kan jo bare bytte annen hver månde:)

Men for ordens skyld, går dette under hvilken regel? 1, 3 års garanti?

Lenke til kommentar
dette høres bra ut. jeg visste vel på forhånd at den ikke holdt lenge. Men om det fortsetter slik har jeg jo stekepanne ut livet. Jeg kan jo bare bytte annen hver månde:)

Men for ordens skyld, går dette under hvilken regel? 1, 3 års garanti?

Det finnes ingen regler for garantitid, kun at den skal gi noe mer enn reklamasjon. Den er i tillegg valgfri for butikkene.

Ørjan...

Lenke til kommentar

Stemmer. Reklamasjonsretten på stekepanner er jeg usikker på, men generelt så har et produkt 2 eller 5 års reklamasjon, 5 år hvis forventet levetid er vesentlig lengre enn 2 år. En garanti på en stekepanne kan jeg ikke tenke meg er noe annet enn f.eks "doa hele reklamasjonstiden"...

Lenke til kommentar

Når et produkt er under 6 måneder, så må selger bevise at kunde ikke har brukt produktet feil, eller at det er et resultat av normal slitasje.

Så denne saken er, uansett kundeservicenivå ikea ligger på, helt bankers - men IKEA er knall på bytte og slikt, så dette ordner seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...