knutby Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Ikea stekepanna til 150kr er blitt bøyd etter bare 2mnd etter normalt bruk. hva er garantien på dette? Lenke til kommentar
Sawhill Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Sannsynligvis så blir det null problem å få en ny stekepanne fra Ikea. Dette er sikkert en masseprodusert vare og på Ikea ser de nok mellom fingrene på småprodukter uansett hva feilen er. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Sannsynligvis så blir det null problem å få en ny stekepanne fra Ikea. Dette er sikkert en masseprodusert vare og på Ikea ser de nok mellom fingrene på småprodukter uansett hva feilen er. Jepp, Ikea er vel rimelig kjent, for å si det mildt, med å være slepphendte med å la reklamasjoner slippe gjennom.. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 dette høres bra ut. jeg visste vel på forhånd at den ikke holdt lenge. Men om det fortsetter slik har jeg jo stekepanne ut livet. Jeg kan jo bare bytte annen hver månde:) Men for ordens skyld, går dette under hvilken regel? 1, 3 års garanti? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ikke hell kaldt vann på stekepannen når den er varm eller så bøyer den seg, regner med det at det er det du har gjort, altså din egen feil. Men Ikea er veldig snille på bytting, så bør ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 dette høres bra ut. jeg visste vel på forhånd at den ikke holdt lenge. Men om det fortsetter slik har jeg jo stekepanne ut livet. Jeg kan jo bare bytte annen hver månde:) Men for ordens skyld, går dette under hvilken regel? 1, 3 års garanti? Det finnes ingen regler for garantitid, kun at den skal gi noe mer enn reklamasjon. Den er i tillegg valgfri for butikkene. Ørjan... Lenke til kommentar
Sawhill Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Stemmer. Reklamasjonsretten på stekepanner er jeg usikker på, men generelt så har et produkt 2 eller 5 års reklamasjon, 5 år hvis forventet levetid er vesentlig lengre enn 2 år. En garanti på en stekepanne kan jeg ikke tenke meg er noe annet enn f.eks "doa hele reklamasjonstiden"... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Når et produkt er under 6 måneder, så må selger bevise at kunde ikke har brukt produktet feil, eller at det er et resultat av normal slitasje. Så denne saken er, uansett kundeservicenivå ikea ligger på, helt bankers - men IKEA er knall på bytte og slikt, så dette ordner seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå