Gå til innhold

Slutte i jobb - opptjente feriepenger

jahas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du bør også være klar over at du blir trukket skatt på feriepengene du har tjent deg opp i år hvis du får de utbetalt nå.

ok, men ikke de jeg tjente ifjor?

Feriepengene du opptjente deg i fjor skal du ha utbetalt på vanlige måte, altså uten skattetrekk.

Det varierer nok litt fra arbeidsgiver til arbeidsgiver om du får de utbetalt når du slutter, eller når du ellers ville fått de (mai/juni kanskje?)

Lenke til kommentar

I henhold til lovgivning skal det utbetales fullt sluttoppgjør når en ansatt slutter.

Fjorårets feriepenger trekkes det som vanlig ikke skatt av, men årets opptjente feriepenger er man pliktig til å trekke skatt av.

(Noe dritt egentlig. Jeg fikk toppskatt pga utbetaling av feriepengene.)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
hvor lenge etter man har sagt opp jobben sin får man feriepenger da?

sluttet på jobben min nå på lørdag som var, når får jeg feriepengene mine da? neste lønning eller?

Feriepengene for 2010 skal du få utbetalt sammen med siste lønning, evt. på en avsluttende lønnskjøring (normalt neste måned). Feriepengene for 2009 bør det heller ikke være noe problem å få utbetalt nå - dette regner jeg med du har krav på.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg husker skal man få det sammen med siste lønning - evt. ved avsluttende oppgjør (normalt neste lønnskjøring, altså neste måned).

Imidlertid kan det tenkes at din tidligere arbeidsgiver planlegger å utbetale dette da du normalt ville fått feriepengene - for å være sikker ville jeg tatt kontakt og sagt at du ønsker feriepengene utbetalt hvis det er det du er ute etter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...