19angelica91 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Etter litt etterpå og men så bestemte jeg for å ta opp dette. Begynnte på vg 1 ifjor og møttet en liten merkelig men søt jente. Vi pratet litt sammen i timen og ho satte seg sammen med meg i kantina. Etter bare 2-3 måneder skiftet jeg skole. Hadde søkt i begge skolene og alle veinnene mine havnet på den andre (som var en bedre skole) og jeg på denne. Fikk dah lov etterpå til å bytte. Anyway, til saken. Etter at jeg har bytte skole har dah denne jenta vært desperat etter å beholde kontakt med meg. Spørr neste hverdag om jeg kan være sammen med henne. Noen ganger når jeg ikke svarer på meldingene hennes (det er jo så mange, og hver og en av dem er meningsløse) kan ho begynne å sendte flere og flere der ho spør om jeg er sur eller noe. samme skjer når jeg ikke svarer på msn. Dette var heeelt okey for meg. Men nå har ho begynnte med å snakke om hvor heldig ho er som har meg som vennine og hvor morsomt vi har det (vi har det ikke speiselt kjedelig men ikke Så morsomt som ho skal ha det til heller). Dette får jeg høre hvergang jeg har kommet hjem etter å ha vært sammen med henne. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre når ho sier sånne ting. Særlig når ho skal snakke om vennskapet vårt hele tiden. Jeg skjønner ikke hvorfor ho skal ta det opp gang på gang og fortelle hvor fint det er...! Jeg prøve å beholde roen og ikke freake ut her men ho bli bare rarere og rarere. Jeg vil IKKE dytte henne fra meg. Det tror jeg kommer til å knuse henne rett og slett. Men hva annet kan jeg gjøre? Jeg sa engang til henne at jeg liker ikke for klengete folk å prøvde å gi noen hint men ho satt der og sa, at det likte ikke hun heller og lagde en hel historie om det. Lykkelig uvitende av hva jeg prøvde å hinte om. Hva skal jeg gjøre? Freaker snart ut! Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Du kan jo seie at du ikkje har tid til å snakke med ho då...I alle fall av og til. Er du modig so seier du rett ut: "Eg veit vi har det morosamt, og det er flott du synest det òg" - Eller noko i den dur! Kan hende ho kanskje fattar det då? Må seie at eg ikkje har vore borte i ein slik situasjon før då Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg råder deg til å si det til henne, litt forsiktig. Si at du synes hun er grei og alt sånn, men at du ikke har tid til henne hele tiden. Prøv å fortsett helt til hun tar hintet. Om hun går helt på ekstremen og slutter helt med å ta kontakt tar du kontakt med henne når du synes det er på tide. Kan godt hende hun blir litt lei seg, men det går nok over. Og vil du at hun skal roe seg må du få henne til å forstå det du vil hun skal forstå, på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Fortell henne at vennskapet deres er bra og at du har det gøy med henne, men hadde satt pris på om hun slutta å mase om det hele tiden. vet ikke med jenter, men hvertfall sånn en gutt ville gjort det. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Enig med Hugbees. Selv om hun virker små-rar må hun ihvertfall skjønne at du har et liv utenfor henne også. Hvis hun ikke gjør det, er det et sprøtt kvinnfolk, og du burde kutte kontakt. Lenke til kommentar
19angelica91 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Kommer ikke det til å ble vedlig rart mellom oss dah..? Hadde en jente sagt noe som det der til meg hadde jeg rett og slett kuttet ut kontakten. Det må jo være SÅ pinlig å få høre noe sånt. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 ikke godt å si, men som rema 100 reklamene sier; "det enkle er ofte det beste" =) kan jo godt henne hun blir snurt, men jeg vet at jeg ville satt pris på å få høre noe sånnt fremfor at gode venner skulle holde kjeft og irritere seg over væremåten min. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Slik som andre anbefaler, fortelle henne rolig at hun ikke behøver å nevne venneskapet deres 24/7 siden du er helt enig og dette er ikke noe hun må stadig overbevise deg om. Tror hun jenta har blitt ganske glad i deg og kanskje oppfatter deg som sin bestevenninne hun kan dele alt med? Kan være grunnen til at hun kontakter deg så mye? Lenke til kommentar
19angelica91 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Slik som andre anbefaler, fortelle henne rolig at hun ikke behøver å nevne venneskapet deres 24/7 siden du er helt enig og dette er ikke noe hun må stadig overbevise deg om. Tror hun jenta har blitt ganske glad i deg og kanskje oppfatter deg som sin bestevenninne hun kan dele alt med? Kan være grunnen til at hun kontakter deg så mye? kanskje... Jeg har ikke peiling. Tok ikke henne langt tid i å bli glad i meg ihvert fall. Har ikke kjent henne i mer enn 3-4 måneder. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Høres ihvertfall ut for meg som om hun har psykiske problemer. Muligens selvtilliten, og trenger noen å støtte seg litt på.. Men skulle visst mer omforholdet deres før jeg sier noe sant helt sikkert.. men pass på så stakkaren ikke sliter på noe sant slags vis. DA er det surt å få en slik kommentar som har blitt diskutert, og man vet ikke hva det kan føre til. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Forresten, du har jo begynt på VGS sier du, det som kan være saken her er at denne jenta har kanskje nettopp flyttet til byen og begynt på skole og kjenner få eller ingen i det hele tatt? Det høres ut som hun er veldig tilbakeholden ut ifra det første innlegget ditt og dermed litt sjenert osv? Da er jo det ganske forståelig at hun har funnet deg hun har hengt seg på og dermed har litt mer sikkerhet rundt seg siden hun har nå fått ei god venninne. Lenke til kommentar
19angelica91 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Forresten, du har jo begynt på VGS sier du, det som kan være saken her er at denne jenta har kanskje nettopp flyttet til byen og begynt på skole og kjenner få eller ingen i det hele tatt? Det høres ut som hun er veldig tilbakeholden ut ifra det første innlegget ditt og dermed litt sjenert osv? Da er jo det ganske forståelig at hun har funnet deg hun har hengt seg på og dermed har litt mer sikkerhet rundt seg siden hun har nå fått ei god venninne. Nei hun har alltid bodd her. Veldig merkelig jente. Jeg er ikke i tvil om at hun sliter på et eller annet vis. Dermed gjør det vanskeligere for meg å si noe sånt som " du er for klengete" eller "rar" eller... jah. Jeg vet ærlig talt ikke åssen jeg skal si det til henne. Tror det vil såre henne mer enn det ville ha gjort på et vanlig mennske. Som jeg sa så tror jeg ho har problemer med selvtillit eller noe. Ho er kjempe hyggelig og grei å være sammen med men ho MÅ alltid begynne å snakke om "oss". Ho kan begynne med "vi har det alltid så morsomt, vi" også videre og videre. Etterpå når jeg kommer hjem blir mobilen min bomba av meldinger fra henne. " du er en kjempe god vennine", "du er seriøst den snilleste jeg har møtt" osv. Komplimenter får jeg også en del av. Ho har også tends til å gi masse klemmer før jeg går. Noe jeg ikke er vant med (jeg og venninene mine pleier ikke å gjøre sånt), så jeg stusser hver gang. Venninene mine har også merket at hun er merkelig. De har ikke sagt noe for de vet hva jeg mener om baksnakking og de greiene men jeg ser det på de. Dessuten trekker de seg veldig fort vekk og skal et sted når ho jenta kommer bort. Har vi opplevd noe morsomt sammen, tar hun det opp hver dag i flere uker. Selfølgelig er det morsomt å snakke om det som skjedde dagen etter og sånt, men når det har gått 2-3 uker og hun forsatt snakker om det, er vel litt å overdrive. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Men da gir jeg opp, kanskje hun bare vil ha deg. Lenke til kommentar
19angelica91 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Men da gir jeg opp, kanskje hun bare vil ha deg. ahh umulig dette her Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Virker som hun må lære seg noen sosiale koder. Det å ignorere henne inntil hun tar hintet kan være den eneste måten. Du kan fortelle henne hvordan du føler det angående dette alt du gidder, men folk lærer aldri før de kjenner det på kroppen selv. Jeg foreslår at nettopp det at du er så forsiktig med henne har gjort at hun tror du er mer interessert enn du er – du sender ut motstridende signaler. Med andre ord har du dels lagt opp til dette selv. Lenke til kommentar
solaN - Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 jeg har hatt ett par sånne etter meg, dritirriterende, men bare si at du har mye lekser, skal ut med en venninne, så kanskje du tar turen bortom henne en gang i månden, og da kan det hende at hun gir opp etter hvert... En litt hjerteløs metode, men lat som at du har dårlig tid for tiden, funker alltid for meg(jeg har faktisk dårlig tid også) Lenke til kommentar
glennib Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg så en artikkel om det på VG tror jeg.. Skal se om jeg finner den igjen.. http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=512169 Sjekk ut denne. Vet ikke om det er til mye hjelp, men håper jo det ordner seg Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg så en artikkel om det på VG tror jeg.. Skal se om jeg finner den igjen.. http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=512169 Sjekk ut denne. Vet ikke om det er til mye hjelp, men håper jo det ordner seg Hmm, delvis relevant, interessant lesestoff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå