sondt1 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Halla. Jeg har akkurat fått igjen PC-en min fra reperasjon. Så da tenkte jeg at jeg skulle formatere den. Det har jeg nå gjort og alt funker flott! Det er bare et lite problem. Jeg klarer ikke å skru av PC-en uten å holde inne på/av knappen. Dere vet der det skal stå avslutt og logg av i startmenyen. Der står det nå kun logg av. Merkelig. Noen som vet hva problemet kan være? Takk Lenke til kommentar
elo_ Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Prøv dette: Gå til start - kjør. Skriv regedit og klikk ok. Klikk deg fram til følgende registernøkkel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\system I høyre felt høyreklikker du på ShutdownWithoutLogon og velger endre. Hvis verdien viser "0" betyr det at den er deaktivert. Forandre til "1" og klikk ok. Lukk registervinduet og start maskinen på nytt. Lenke til kommentar
sondt1 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Prøv dette: Gå til start - kjør. Skriv regedit og klikk ok. Klikk deg fram til følgende registernøkkel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\system I høyre felt høyreklikker du på ShutdownWithoutLogon og velger endre. Hvis verdien viser "0" betyr det at den er deaktivert. Forandre til "1" og klikk ok. Lukk registervinduet og start maskinen på nytt. Ahh, tusen takk skal du ha! Det virket! Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 nice.. Begynnete først å lure på om du hadde klart å fått samme virus som meg, fikk et i fjor sommer kor eg ikke kunne slå av maskinen, kunne ei åpne oppgavebahndling eller regedit... så da måtte eg formatere.. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Den var ny for meg. Tøft! Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 noen som vet hvordan man bytter standard i vista? der står den som standrad på sleep når man skal skru av.. sykt irriterende Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) høyreklikk på skrivebordet og velg tilpass.. skjermbeskytter og så velg endre strøminnstillinger.. på de valgte strøminnstillingene velger du ender planinnstillinger og endre avansert strøminnstillinger.. det du leter etter ligger under av/på-kanpper.. (av/på-knapp på start-menyen) Endret 28. mars 2008 av BoC_SantaCruz Lenke til kommentar
Lentaro Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 jeg har også dette problemet på lap topen min, og jeg prøvde det elo_ sa, men det virka ikke Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 jeg låner denne tråden, så slipper vi mange tråder om samme tema. pcen min skrur seg ikke av, den kommer til det punktet hvor det står windows avslutter. og der står den, selv etter 30 minutter så har det ikke skjedd noe. alt er hw er nytt, og nyeste drivere (unntatt bios). har også søkt litt rundt, men har ikke funnet noe svar. Lenke til kommentar
elo_ Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Chiobe: Slike avslutningsproblemer kommer i mange tilfeller av at det er konflikter i hardware eller drivere. Dobbelsjekk at all hardware virker som den skal og at alle drivere er oppdatert og installert. Sjekk i bios at strømstyringen er satt til default. Du kan også sjekke dette for sikkerhets skyld: Gå til start - kjør. Skriv regedit, klikk ok Gå til følgende registernøkkel HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CURRENT CONTROL SET/CONTROL Klikk på control. Høyreklikk på “Wait to kill service timeout” og velg endre. Standardverdi skal være 2000. I enkelte tilfeller har det hos noen skjedd et eller annet som gjør at verdien er satt høyere. Gjerne at det har sneket seg inn en ekstra "0", som gjør at verdien blir satt til 20000 og gjør avslutningstiden veldig langsom. Endre til standard og klikk ok. Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 den verdien stod på 20000 ja, men å forandre den til 2000 hjalp ikke. først etter litt prøving fant jeg feilen, det nye raid kortet takler ikke dvd rommene. men var ikke større problem enn å bytte de med et par hardisker istedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå