Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert Lydkortdriveren til Asus Maximus Formula

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ganske sikker, prøvde med DVD-en som følger med kortet, den gir tilbakemelding om hvilket OS den har gjenkjent.

jeg har dessuten vært på Asus' hjemmesider og funnet driver, og dobbeltsjekket at det er riktig version

Har du sjekka forumet til Asus? Sikkert noen der som har hatt samme problem. Eller så er det kanskje noen instillinger i Vista eller bios som må til? Kanskje prøve med default settings i bios? Sorry, det er det jeg kan bidra med. Lykke til!

Lenke til kommentar
Ganske sikker, prøvde med DVD-en som følger med kortet, den gir tilbakemelding om hvilket OS den har gjenkjent.

jeg har dessuten vært på Asus' hjemmesider og funnet driver, og dobbeltsjekket at det er riktig version

Har du sjekka forumet til Asus? Sikkert noen der som har hatt samme problem. Eller så er det kanskje noen instillinger i Vista eller bios som må til? Kanskje prøve med default settings i bios? Sorry, det er det jeg kan bidra med. Lykke til!

Har du funnet noe løsning på det? Jeg sliter med samma greiene. Sjedde etter at jeg updata vista... Fu.k ..Jeg har prøvd alle driverene på asus.

Har reset biosen flere ganger både med og uten supremefx 2 kortet i.

Har oppdatert biosen.

Har prøvd å instalert drivere dirkte på add hardware.

Har prøvd å Formatert vista, funka heller ikke.

Håper at du har supremefx 2 kortet i riktig slot.. Den lille svarte øverste..

Verste for meg er at lyden faktisk funka første gangen jeg boota opp.

Har også prøvd i biosen både med highdef på og av...

Skikkelig irriter....... bruk 2000 på et hovedkort som skal være ROCK SOLID my a.s

Lenke til kommentar

Hovedkortet er bra det, vista som fucker opp

har ikke fått det til nei, endte med å sette inn mitt cr(e)a(tive)ppy (ikke les det i parantes) ExtremeMusic kort, og bruke linjeutgangen :thumbdown:

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

oi, nå skjedde det noe her, plutselig begynte både det integrerte kortet, OG Creative kortet å funke igjen, med SP/dif og alt, veit ikke, skjønner ikke og vil ikke vite hva som skjedde, men nå funker det i alle fall! :D

mulig det var noe windows update greier, for her står Windows som produsent av driveren til det integrerte kortet, så det kan jo kansje være noe å prøve for deg toodsie...

Lenke til kommentar
oi, nå skjedde det noe her, plutselig begynte både det integrerte kortet, OG Creative kortet å funke igjen, med SP/dif og alt, veit ikke, skjønner ikke og vil ikke vite hva som skjedde, men nå funker det i alle fall! :D

mulig det var noe windows update greier, for her står Windows som produsent av driveren til det integrerte kortet, så det kan jo kansje være noe å prøve for deg toodsie...

Begynte det å funka i dag?????

Har kjøpt meg et X-FI xtreme gamer i dag da, men ikke instalert det. Eneste som irretere er at det ikke er optisk utgang, da jeg har et samsung anlegg hvor det kun er optisk inngang. Vet at de selger adaptere fra coax til optisk, men hadde lyst å få dette hovedkortet te å funka.

Prøvde du å instalere driveren igjen eller bare funka det plutselig? Hva heter evt driveren...

Lenke til kommentar

Kunne du tatt et bilde av enhetsbehandlinga di?

Er så jævlig irritert over dette greiene her

Kjørte nettopp alle updatene, men hjalp ikke i det hele tatt

Lenke til kommentar

hehe ja drev akkurat å tok bilder til deg her nå

det Creative kortet du har kjøpt kan du likegodt returnere! :thumbdown:

det som skjedde hos meg var:

pga strømbrudd hadde PC-en vært av (slår seg på igjen automatisk) lyden funket ikke (analog linjeutgang på Creative X-fi ExtremeMusic) så jeg prøvde omstart, det funket forsatt ikke så rota meg inn i kontrollpanel - instillinger for lyd (e.l kjører selv engelsk windows) og fikk jeg opp 3 nye ting (som jeg har highlighted på det ene bildet. de to andre bildene er egenskaper og driveregenskaper for den nye SP/dif'en

post-88026-1207089531_thumb.jpg

post-88026-1207089545_thumb.jpg

post-88026-1207089555_thumb.jpg

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
Begynte det å funka i dag?????

Har kjøpt meg et X-FI xtreme gamer i dag da, men ikke instalert det. Eneste som irretere er at det ikke er optisk utgang, da jeg har et samsung anlegg hvor det kun er optisk inngang. Vet at de selger adaptere fra coax til optisk, men hadde lyst å få dette hovedkortet te å funka.

Prøvde du å instalere driveren igjen eller bare funka det plutselig? Hva heter evt driveren...

Etter det 'SirAmp' sire, virker det slikt at en vindows upate kan fixe dette problemet. Det virker slikt at det er noen nye generiske drivere fra Vista som maskinen kan bruke.

Har du installert Vsta SP1? Det virker slikt at det kan helpe også.

Lenke til kommentar

Opps, SP1 skulle fixe disse greien, men tidlighvis har de bommet iggen.

På det bilde nr. 2 stårt, Driver provider: Microsoft. Da regner jeg med en eller annen MS-driver kan fixe dette.

Toodsie, gå til cotrollpanell, og det bilde (nr 2), se hva slags driver du har, er det samme provider og samme versjon?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Opps, SP1 skulle fixe disse greien, men tidlighvis har de bommet iggen.

På det bilde nr. 2 stårt, Driver provider: Microsoft. Da regner jeg med en eller annen MS-driver kan fixe dette.

Toodsie, gå til cotrollpanell, og det bilde (nr 2), se hva slags driver du har, er det samme provider og samme versjon?

Du har ikke et bilde av devicemanageren?.. på det bilde der du har bilde headphones osv der har jeg NADA

Lenke til kommentar

De bildene er ikke mine, 'SirAmp' har lagt them ut. Jeg har dessverre ikke dette kortet tilgjnglig nå og kan ikke legge ut noen bilder for deg.

Hvis du har ingenting nope NADA der, det kan hende at maskinen din ikke finner hardwaren i hele tatt. Det kan være løse kontakter, dårlig plasering, eller ligende. kjekk alle kabler ok sørg for at alt står riktig. Men jeg fremdels tror at årsaken er dårlig driver, og du må prøve å få take i riktig driver.

Du kan prøve å spørre i Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden der er det mange som har dette kortet og kan gi deg noe tips om drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...