tommysk Skrevet 27. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2003 Hei alle sammen! Jeg har en gammel Compaq LTE 5200 som jeg ikke får liv i. Ikke så voldsomt til PC, men synes den er svært så god nummer to pc for å ha på fanget i sofaen og ordne enkle ting. Vil gjerne ha liv i den igjen, men har ikke kunnskaper nok til å ordne det selv. Noen som har ideer for hvordan jeg kan fikse pcen? Diagonose: Starter pcen og biosen kommer opp, hører den tar i diskettstasjonen. Men så er det stopp! Skjermen er svart og bare et strek blinker. Lystrer ingen kommandoer. Selv om jeg starter med bootdisk booter den ikke. Regner med at det ikke er mangel på drivere til diskettstasjonen siden den "tar" under oppstarten, men vet egentlig ikke. Kan feilen være biosen? Tips for hvor jeg kan feilsøke? Kan det være Hardware feil? Eller bør jeg gi opp prosjektet og pælme pcen langt pokker i vold? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2003 sjekk compaq sine sider, send også en mail, burde gå fort Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 27. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2003 Hvor lenge har du ventet? Jeg har hatt både LTE5100 og LTE5280, begge kunne ta en pause på opptil et minutt før de startet. Tror de stoppet etter RAM sjekken. Jeg ville sjekket at floppy og hd sitter skikkelig på plass, siden begge er mulig å ta ut. Kan også trykke F10 for å komme inn i bios og sjekke at floppy-boot er aktivert og evt. om hd'n blir detektert. Lenke til kommentar
tommysk Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. februar 2003 Takker for tipsene. Har nå sendt forespørsel til Compaq. Har ventet mye lenger enn ett minutt for å få kontakt, men ingenting har skjedd. Har tatt både harddisk og diskettstasjon ut og inn flere ganger uten at det har hjulpet. Har også gjort endringer i biosen uten at det har hjulpet. Men er ikke så datakyndig at jeg forstår alt som er i biosen. Hvordan ser jeg at floppy-boot er aktivert og evt. om hd'n blir detektert?? Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 27. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2003 Første bildet du kommer til har en oversikt over 'devices'. Der skal du ha Hard Drive = * MB og MultiBay = Diskette eller noe. På Initilaization-menyen kan du velge 'Disable Diskette Boot', skal ikke være kyss ved denne. Er også noe under Security. Lenke til kommentar
tommysk Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. februar 2003 Det stemmer at maskina stopper etter RAM sjekken. Har prøvd alle innstillinger i biosen, latt maskina stå lenge å gå for å se om det er noe som skjer, prøvd å få kontakt med med ekstern cd rom (via pcmca) for å boote fra cd. Får ikke kontakt med noe som helst slik at det ikke er mulig å legge inn noe nytt!!!! Blir vel nødt til å kassere maskina hvis ingen har noen andre tips??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå