Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen min har dødd, trenger råd

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg skulle oppgradere rammen i maskinen min, men når jeg har byttet ut brikkene i maskinen med de to nye så vil ikke maskinen starte opp igjen. Ingen reaksjon når jeg skrur den på.

Det jeg lurer på er om noen kan ha noen ideer om hva som er galt?

Hovedkortet er et p5b deluxe fra Asus. Det har en led som lyser blått, noe som skal antyde at systemet er "soft-off eller standby". Denne lyser når jeg skrur på strømmen, så jeg tror at strømforsyningen fungerer. Men ingenting skjer når jeg prøver power knappen. Har sjekket at alt er koblet til, så jeg tror ikke det er noe galt med det heller.

Den vil heller ikke starte opp hvis jeg setter inn den gamle rammen igjen. Noen gode råd?

Jeg er redd for at hovedkortet har tatt kveld da, for jeg frykter at jeg ble litt hardhent når jeg bytta brikkene.... Noen som har peil på hvordan jeg kan finne ut om det er hovedkortet som har sagt godnatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsettelse:

Jeg "jump" starta strømforsyningen og den starta samt at dvd rommen også fungerte når jeg putta den i. Så da fungerer strømforsyningen ihvertfall.

Da tror jeg at hovedkortet mitt sannsynligvis har tatt kveld. Er det noen som vet noen måte jeg kan forsikre meg om at det faktisk er slik? eller må jeg bare kjøpe meg nytt for å finne det ut?

Kan det være f.eks. prosessoren eller.no som har dødd? Burde jeg ikke da få starta i det minste viftene eller.no når jeg slår på maskinen?

Lenke til kommentar
Prøv en brikke om gangen av de rama

Reset bios, inkl. ta ut batteriet

Sikker på at de nye rambrikkene er kompatibelt med hk?

Kan hende at det er rambanken som har kortslutta?

Har prøvd en ram om gangen. Har også prøvd å resette bios. De nye rambrikkene skal være kompatibelt, det er corsair ddr2 6400 brikker 2x2gb og de skal gå an å bruke med hovedkortet mitt. Prøvde også de gamle brikkene, men de fungerer heller ikke.

Usikker på hva som har kortslutta egentlig, men det går vel ikke an å fikse det hvis rambanken er kortslutta eller?

Lenke til kommentar

Takk for gode råd, men jeg har nu bestilt meg nytt hovedkort. Får håpe at det er bare det som er gåent da, og at jeg ikke trenger å bestille noe mer enn det.... ;)

Noen som vet om jeg er nødt til å skifte ut kjølepastaen når jeg flytter over prosessoren? Det er vel lurt uansett, men den henger jo med enten på prosessoren eller kjøleren...

Lenke til kommentar
Jeg er redd for at hovedkortet har tatt kveld da, for jeg frykter at jeg ble litt hardhent når jeg bytta brikkene....

Man skal aldri være hardhent men sensitive komponeter! Vil anbefale deg å gå over alt en gang til og eventuelt følge rådene flere brukere har gitt deg. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...