Gå til innhold

Lese egen mail lokalt?


Anbefalte innlegg

Er det en anne måte jeg kan få lest mail på min server,enn via ssh?Når jeg logger på via ssh,får jeg som regel "you have new mail" det er da fra denyhosts tjenesten.

Prøvde meg med usermin å mail>read mail,men da får jeg opp Failed to create /home/xxx/.usermin : Permission denied(hvor xxx er mitt brukernavn)

Jeg prøvde også å legge inn fetchmail via webmin,men forstod ikke særlig mye av hvordan det skal settes opp.

Noen som har noe forslag?

Vil altså ha en annen løsning å lese mail fra systemet,helst via http :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo bruke pine remote, den er meget populær, og kjører fint i terminal. Ellers må de nesten se hvilke protokoller e-post serveren bruker. POP3 og IMAP er vanlige, og støttes av det meste. Microsoft har naturligvis sin proprietære Exchange, som du kan aksessere via web-interface eller Evolution.

Lenke til kommentar
Installer programmet "mailx", så kan du vel lese den lokale mailen med kommandoen "mail".

 

Nettop det jeg ikke vil,det er jo via ssh,jeg vil gjerne ha mulighet til å lese via http.

Forstår heller ikke hvorfor jeg får den feilmld i Usermin

Endret av oizann
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ønsker noe av det samme.

Jeg vil ha en mail klient stående på en server jeg har hjemme.

Denne skal filtrere mail som kommer inn. Er medlem av noen lister og vil at disse skal komme i hver sin mappe.

 

I thunderbird funker dette fint, men jeg bruker også mobilen til å lese mail.

 

Bruker IMAP protokollen.

 

Skal si ifra om jeg finner noe.

 

 

 

Hvis du virkelig ha noe "overkill" så kan du jo bare lage din egen mail klient i PHP og kjøre den på en webserver ;)

Lenke til kommentar

Ofte ligger procmail inne, og dette er nok måten som er vanligst hvor serveren består postfix og dovecot eventuelt annen mailserver, imapserver(qmail f.eks). Bare å lese seg opp på procmail, har relativt store muligheter for filtrering. For min egen del filtrerer jeg først mail gjennom spamfilter, så kjøres det gjennom procmail, hvor jeg legger spam mail i en spam folder, mailinglister fordeles ut i sine egne mapper, basert på subjekt/fra/til/eller andre variabler.

 

Fetchmail / Getmail lagrer bare direkte i riktig mappe(henter mail fra gamle pop kontoer).

 

Trådstarter: Jeg er ikke sikker på hvilken mailserver du bruker, men hvis det er postfix, er det rimelig enkelt å sette opp dovecot(en imap connector). Hvis du da i tillegg vil ha tilgang fra web, er det bare å se etter squirrelmail eller roundcube-webmail.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...