kristoao Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 hadde et canon 400d. kjøpte meg batterigrep og likte grepet bedre med batterigrepet. Har nå 30D og funderer på å kjøpe nytt batterigrep til dette. Blir det "for stort"? Noen formeninger om dette? Og om jeg kjøper, bør jeg da ha to identiske batterier som har levd "like lenge"? Lenke til kommentar
grizley Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) hadde et canon 400d. kjøpte meg batterigrep og likte grepet bedre med batterigrepet. Har nå 30D og funderer på å kjøpe nytt batterigrep til dette. Blir det "for stort"? Noen formeninger om dette?Og om jeg kjøper, bør jeg da ha to identiske batterier som har levd "like lenge"? Om kameraet blir for stor med batterigrep kan bare du avgjøre. Ta med kameraet til en butikk, og spør om du får få lov til å prøve kameraet med batterigrep. Da oppdager du fort om det blir for stort Når det gjelder ekstra batteri, trenger du ikke to batterier som har levd "like lenge". Jeg kjøpte et helt nytt batteri da jeg kjøpte batterigrep til min 350D i fjor sommer, og det fungerte utmerket det :)350D'n var da et år gammelt EDIT: Skriveleif Endret 26. mars 2008 av grizley Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Neida, blir ikke for stort. Har 30D med grep selv, og sliter ikke med at det blir for stort. Du kommer nok uansett til å savne batt.grepet siden du har blitt vant med det på 400D'n. Og det er jo ikke noe i veien med å ta det av hvis du må ta hensyn til plass og vekt en eller annen gang. Men det er et godt tips forrige "taler" kom med, ta det med til en butikk og sjekk selv. Lenke til kommentar
MikeLevy Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg hadde et 400D med batterigrep og har nå et 30D med batterigrep. Forskjellen er minimal i størrelse, men fordelene er defintivt de samme Lenke til kommentar
kristoao Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Da tror jeg jammen jeg stikker innom JP trondheim å kjøper et;) ingen til salgs på bruktmarkedet så... Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Personlig syns jeg det blir for stort for min 5D, men jeg bruker nesten bare fast-objektiver. Bruker du tunge zoomer kan det være greit. Hvilke objektiver har du? Lenke til kommentar
kristoao Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Personlig syns jeg det blir for stort for min 5D, men jeg bruker nesten bare fast-objektiver. Bruker du tunge zoomer kan det være greit. Hvilke objektiver har du? sigma 10-20, 50mm 1,8 og forhåpentligvis 24-70f2.8 L eller 24-105f4L snart... (24-70 ca 1kg?, 24-105 600g?) Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 24-70 er vel noe alà 900g =) Nettop bestilt meg en slik en=) Lenke til kommentar
kristoao Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Da er et nytt batterigrep påmontertn min 30d;) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Tykkjer batterigrepet til 30D er litt for kantete berre, ellers greit. Det kjem jo av at batteria er såpass store og står på tvers, men slikt får ein leve med. Lenke til kommentar
EC Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Har selv 400D og 30D (fikk 30D i dag faktisk), og har batterigrep på begge kameraene. Synes at 30D uten blir puslete i forhold til 400 med batterigrep, så 30D'en skal få lov til å beholde batterigrepet på! Som nevnt kan man jo ta det av om man skal ut og farte (og da tar jeg med meg 400 uten batterigrep). Ang. batteri: Det er nok en fordel at batteriene er omtrent like, ettersom de da tappes noenlunde jevnt. På den annen side er det ikke tvingende nødvendig å oppbevare begge batteriene i batterigrepet - med mindre du har spesielle behov. Har du 2 like batteri, smell dem i grepet. Har du et som er betydelig eldre enn det andre - jeg ville brukt ett og ett for å være sikker på å utnytte dem maksimalt. Men det behøver neimen ikke være korrekt tankegang... Lenke til kommentar
aob Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Fant batterigrep på eltesfoto.com til nesten alle canon og nikon kameraer fra kr 649,- til 749,- Er det noen som har prøvet dem ? og er de brukbare ? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Fant batterigrep på eltesfoto.com til nesten alle canon og nikon kameraer fra kr 649,- til 749,- Er det noen som har prøvet dem ? og er de brukbare ? Har du noen link til Eltesfoto ? Lenke til kommentar
fryseboks Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Tuller du? Fant batterigrep på eltesfoto.com til nesten alle canon og nikon kameraer fra kr 649,- til 749,- Er det noen som har prøvet dem ? og er de brukbare ? link, for de som ikke copy&paster av prinsipp Lenke til kommentar
SRD Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Fant batterigrep på eltesfoto.com til nesten alle canon og nikon kameraer fra kr 649,- til 749,- Er det noen som har prøvet dem ? og er de brukbare ? Hvis de er brukbare er jo prisen helt genial Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 De selger jo bare Kina-stæsj ifra e-bay? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) De selger jo bare Kina-stæsj ifra e-bay? Jepp Kjøper du det fra H.K supplies kommer grepet "phottix"på ca 500.- Og da får du med et par batterier på kjøpet. http://cgi.ebay.com/Battery-Vertical-Grip-...oQQcmdZViewItem Edit:har div Phottix stash selv,er fornøyd med det,spesielt trådløs fjernutløseren. Endret 14. april 2008 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Tuller du? Fant batterigrep på eltesfoto.com til nesten alle canon og nikon kameraer fra kr 649,- til 749,- Er det noen som har prøvet dem ? og er de brukbare ? link, for de som ikke copy&paster av prinsipp Nja fikk ikke åpnet siden,gadd ikke prøve mer. Jeg mener hvis man har et innlegg med forespørsler så burde man legge med linker. Det forenkler besvarelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå