Gå til innhold

Kjøpshjelp til iBuddie4!!! Haster!

oeg

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

Jeg ønsker å erstatte min vanlige pc med en mellomløsning som jeg har funnet i en desknote kalt iBuddie4.

Maskina har 2,4 Ghz cpu (p4), 512 Mb ram, 15.1" skjerm, 40 Gb Hd.

Av det interne minnet kan det avsettes opptil 64 Mb ram til skjermkort. Jeg spiller ikke så mye, men jeg regner med en del videoredigering i tiden fremover. Hd har en rpm på 4200...

Hvordan vil dette gå?

Kan det være et triks å skaffe en ekstern usb Hd til redigeringen?

Noen som har erfaring med denne maskina? Innspill?

Takker for snarlige innspill... kjøper den strax!

:o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo selvsagt mulig å kjøpe en 5400rpm 2,5" disk istedenfor, men det er kanskje like greit å kjøpe et USB2 harddiskkabinett som har overføringskapsitet på opptil 480Mbps (som er raskere enn Firewire (400Mbps)) dersom du har muligheten til å ha en slik ekstern boks, og da kan du jo bruke en vanlig 7200rpm disk (eller raskere). Har sett slike kabinetter ned i kr. 450,- ink. mva her i landet! Har du tall på hva videoredigeringen krever av overføringshastighet forresten?

Lenke til kommentar

nei det vet jeg lite om. Har nettopp kjøpt kamera også;)

er litt "grønn" når det kommer til laptops, men er kjempeglad for alle innspill på iBuddie4 som jeg tenker å kjøpe... (egen annonse på pcmax.no)

Takk for hjelpen så langt!

:woot:

Lenke til kommentar

Ja, riktig det med Firewire (trolig raskere)!

Men den Toshiba harddisken skal egentlig holde til videoredigering. Følgende står på Toshiba sin hjemmeside om disken: "This new drive offers enough capacity for portable video recording and editing" (40GB: MK4018GAS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...