oeg Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Heisann alle sammen! Jeg ønsker å erstatte min vanlige pc med en mellomløsning som jeg har funnet i en desknote kalt iBuddie4. Maskina har 2,4 Ghz cpu (p4), 512 Mb ram, 15.1" skjerm, 40 Gb Hd. Av det interne minnet kan det avsettes opptil 64 Mb ram til skjermkort. Jeg spiller ikke så mye, men jeg regner med en del videoredigering i tiden fremover. Hd har en rpm på 4200... Hvordan vil dette gå? Kan det være et triks å skaffe en ekstern usb Hd til redigeringen? Noen som har erfaring med denne maskina? Innspill? Takker for snarlige innspill... kjøper den strax! :o Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 jeg har det skjermkortet du snakker om der...dn klarer ikke unreal tournament. Får 10-20 fps på 640*480 oppløsning Lenke til kommentar
Gameboy Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Det er jo selvsagt mulig å kjøpe en 5400rpm 2,5" disk istedenfor, men det er kanskje like greit å kjøpe et USB2 harddiskkabinett som har overføringskapsitet på opptil 480Mbps (som er raskere enn Firewire (400Mbps)) dersom du har muligheten til å ha en slik ekstern boks, og da kan du jo bruke en vanlig 7200rpm disk (eller raskere). Har sett slike kabinetter ned i kr. 450,- ink. mva her i landet! Har du tall på hva videoredigeringen krever av overføringshastighet forresten? Lenke til kommentar
oeg Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 nei det vet jeg lite om. Har nettopp kjøpt kamera også er litt "grønn" når det kommer til laptops, men er kjempeglad for alle innspill på iBuddie4 som jeg tenker å kjøpe... (egen annonse på pcmax.no) Takk for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Du bør ha en mye raskere disk for videoredigering det går, men dog. Jeg ville valgt noe helt annet. Send en mail til di på hardware som driver med dette så får du ganske greie svar på hva du trenger. SR Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Selv om usb2 teoretisk er raskest så vil nok firewire være det beste. Den faktiske hastigheten er ca den samme, men firewire bruker mye mindre cpu Lenke til kommentar
Gameboy Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Ja, riktig det med Firewire (trolig raskere)! Men den Toshiba harddisken skal egentlig holde til videoredigering. Følgende står på Toshiba sin hjemmeside om disken: "This new drive offers enough capacity for portable video recording and editing" (40GB: MK4018GAS). Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 At det holder til videoredigering er jo definisjonspørmål da. Hvor lang tid det tar er viktig, kjedelig å bruke evigheter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå