Gå til innhold

useriøse topline.no


Anbefalte innlegg

Aldri !!! bestill varer hos topline, maken til dårlig service og useriøs bedrift skal du lete lenge etter.

 

Det er ikke lenge siden jeg postet noen kritiske kommentarer til databutikken.com. Denne gangen har jeg en høne å plukke med topline.no.

 

På hjemmesiden så skriver dem direkte løgn, at de tenker å tilby service og masse annet piss de ikke overholder.

Utdrag fra topline.no sine hjemmesider:

 

####

OM TopLine AS

Toplines strategi er å være en komplett leverandør av PC / periferi produkter. Topline AS ønsker å være en aktør som setter kunden sterkt i fokus. Kvalitet skal være vårt varemerke. Med kvalitet mener vi at vi skal imøtekomme eller overgå våre kunders forventninger til pris, leveranse, kvalitet, og ikke minst service.

 

I vår forretningsidé ligger også å minimere kundens leveringskostnader. Målsettingen er å kunne levere varen innenfor en tidsramme fra 1-5 dager avhengig av strekning og om varen fysisk er på lager.

####

 

Jeg har til min nye pc også bestilt et skjermkort, av typen Palit Daytona geforce 3. Jeg ringte den 29.12.01, Topline som ligger i Lillestrøm, fattige 30 minutter unna mitt bosted, for å høre om de hadde kort i butikken som jeg kunne plukke opp. Det hadde de dessverre ikke, men han forsikret meg om at det hadde de på lageret, hvor utsendinger av webbestillinger gjøres. Greit nok, da lot jeg han legge inn en bestilling for meg, hvorpå jeg ble fortalt at jeg skulle motta leveransen rett over nyttår.

 

Den 7 Januar begynner jeg selvfølgelig å lure på hva som skjer med bestillingen min, jeg har i mellomtiden ikke mottat noe informasjon fra topline heller, angående bestillingen. Så jeg bestemmer meg for å ringe å høre statusen på bestillingen. I det jeg hadde akkurat forklart hva det gjaldt, overhørte Ivar, som tok bestillingen min den 29.12, og avbrøt når han forsto at det var meg. Han visste tydeligvis at bestillingen min ikke hadde blitt effektuert engang, 7 januar, 8 dager etter. Han foreslo av eget ønske, å sende et bud, slik at jeg kunne få det på dagen. Han ville da samtidig, at jeg skulle gå til banken å ta ut kontanter, for å ha pengene klart når ogbudet ankom. Det var mandag, nå er det torsdag den 10., og fortsatt har jeg ikke mottatt en dritt !!! Jeg har ringt dem ørtenhundre ganger, fra mandag kveld/tirsdag morgen frem til idag, for å høre hva som skjer. Hver gang sier dem at de skal sjekke det opp, og ringe meg tilbake. Og hver gang så gjør de ikke det, ikke EN gang har de ringt meg opp, de har tydeligvis for mye å gjøre til å ta seg av kunder. De har forsikret meg hver dag, at "jada.. budet kommer idag", men ikke f*** om det stemmer. Det verste er at det høres ut som de skal ta seg av det hver gang, at de virkelig prøver.

 

Idag har jeg forgjeves forsøkt å ringe mange ganger i håp om, i det minste, svar på den andre enden. Men må bare hjelpesløst høre at faksen kobbler inn.

 

Moralen er.. TOPLINE er den verste webshoppen i manns minne. Jeg gir den terningskast -6876984649

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. herregud.. det er jo sykt! Makan til useriøs bedrift skal man lete lenge etter jah! Kanskje det kunne vært lurt å skaffet forbrukersamvirket på tråden? Neste kunne blitt TV2 Hjelper Deg ellerno? Det hadde vært morro.. Slikt hadde gitt Topline.no en schmell samtidig som du mest sannsynlig hadde fått kortet ditt, gaanske kvikt! :grin:

Lenke til kommentar

Jeg har også bestilt Daytona GeForce 3 fra Toppline.no.

Kortet ble bestilt 12.12.01. Når de hadde juletilbud. Har ikke fått kortet enda, men

vet at det er på vei (Har sporet det på posten).

 

Alt dette etter MANGE telefoner. Har også send mail uten å få svar.

Alt snudde siste gang jeg snakket med dem. Han jeg snakket ned lovte å gjøre noe

med det og sa han skulle ringe senere samme kveld. Jaja tenkte jeg, hører ikke noe denne gangen heller,

men vist po**** gjorde han det!!! Jeg fikk sendings nr. av ham og dagen etter (altså igår) var pakken på vei iflg. posten.no. :smile:

 

Dvs. nesten 1 mnd. etter bestilling!!!!!

 

Det vil jo si at de kan hvis de vil, men alikevel. Altfor dårlig Toppline!

 

 

Fikk også en dum unskyldning om at posten hadde rotet bort en hel container med GF3'er.

Og at det var grunnen til at alt var så forsinket.

 

Hel ok unnskyldning hvis det bare stemmer, men jeg vet ikke om jeg vil stole på dem etter så mye tull.

Lenke til kommentar

Nei.. men det er helt tydelig at de ikke oppfyller "forretningskonseptet" dems, om å levere innen 1-5 dager, og god service. Det er flere eksmepler på det her, så de misleder deg til å tro det, ved å skrive det på sine hjemmesider, de skulle utelatt det helt og holdent.

 

At ikke alle har dårlige erfaringer hjelper lite, ettersom det er flere her som har opplevd hvor dårlige de kan være. Det skal ikke være slik at med flaks så får du den servicen du egentlig har krav på.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg Topline har fått litt større respons på juletilbudet enn beregnet. Når de så må etterbestille varer så tar det tid.

 

Om de er useriøs ?, neppe. Hvis man tror man skal selge 500 skjermkort og får bestillinger på 1000 så har man fått et problem som det tar litt tid å løse.

 

 

yngve

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-10 14:06, yngvej skrev:

Personlig tror jeg Topline har fått litt større respons på juletilbudet enn beregnet. Når de så må etterbestille varer så tar det tid.


Om de er useriøs ?, neppe. Hvis man tror man skal selge 500 skjermkort og får bestillinger på 1000 så har man fått et problem som det tar litt tid å løse.



yngve


 

 

Det er helt OK, men da bør de også si det.

Ikke at: Jada kortet er på vei, du har det innen et par dager.

Lenke til kommentar

Det får være så, men det skal ikke gå utover kundene. I så fall så får de gi informasjon, og ikke minst korrekt informasjon når de først gjør det. Det utrolig frustrerende når du blir bedt om å ta ut penger, og forvente budlevering på døra HELE tiden. Jeg har blitt nødt for å holde meg hjemme i altfor mange dager nå, bare fordi de sier at de skal kommme, men aldri gjør det.

 

Nå har jeg snakket med en av hovedpersonene, og han lovet meg kortet innen en halv time. Jeg måtte samtidig krangle til meg allerede avtalt pris og gratis levering, sannsynligvis pågrunn av dårlig kommunikasjon internt i bedriften.

 

Du kan skylde på hva du vil, men det er uansett dårlig service, kundebehandlig, kommunikasjon av topline, for ikke snakke om strukturen i konsernet dems, som åpenbart trenger smøring.

Lenke til kommentar

Jeg føyer meg i rekken av misfornøyde kunder av Topline.Jeg bygger PC'ene mine selv og har de siste årene kjøpt absolutt alt via webshop'er.

Jeg har handlet fra Komplett,PSData,Multicom,Datorbutiken,ITButikken,Microplex (hyggelige folk) og......Topline.

Har aldri hatt problemer av noe slag bortsett fra Topline, som oppførte seg latterlige.

Det var sist sommer jeg bestilte noe varer fra de.

Etter en stund fikk jeg beskjed om at varene ville bli levert med budbil mandag ettermiddag.

Mandagen kom og ingen budbil dukket opp.

Jeg kontaktet de via telefon dagen etterpå, og ble

servert en merkelig unnskjyldning om at budbilfirmaet var udugelig(!). En ny leveranse på torsdag ble avtalt.....torsdagen kom og ingen budbil dukket opp da heller. Jeg kontaktet de igjen via telefon og foreslo at de sendte varene med posten. Ukene gikk og ingen varer kom. Enden på visa var at jeg kansselerte bestillingen og kjøpte et annet sted,helt uten problemer.

Det er tydelig at Topline ikke har helt styr på hva de driver med.....STAY AWAY!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-10 14:20, aeon skrev:

Etter en stund fikk jeg beskjed om at varene ville bli levert med budbil mandag ettermiddag.

Mandagen kom og ingen budbil dukket opp.

Jeg kontaktet de via telefon dagen etterpå, og ble

servert en merkelig unnskjyldning om at budbilfirmaet var udugelig(!). En ny leveranse på torsdag ble avtalt.....torsdagen kom og ingen budbil dukket opp da heller...


 

Jeg har jobbet som bud i Oslo før, som dere vet er ikke det langt unna Lillestrøm hvor de holder til. Vi hadde maks lov til å bruke 2 timer på en leveranse. Dersom det dreide seg om et ekspress bud, var det snakk om en halvtimes leveringstid. Så flere dager tar det, om det ikke er noe galt, aldri med budfirmaer av tilogmed middels kvalitet. Dessuten er det slik , at Topline har et eget bud som kjører og leverer varene. Så å skylde på budbilfirma virker som et taktisk trekk for å narre kunden til å tro at feilen er ekstern.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-10 11:22, maggun skrev:

Det hadde de dessverre ikke, men han forsikret meg om at det hadde de på lageret, hvor utsendinger av webbestillinger gjøres. Greit nok, da lot jeg han legge inn en bestilling for meg, hvorpå jeg ble fortalt at jeg skulle motta leveransen rett over nyttår.


 

Det lageret tror jeg ligger på samme sted som de bygger maskiner. De settes sammen på et bord i butikken, som opprinnelig var en liten kjøttforretning/kolonial.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...