maggun Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Aldri !!! bestill varer hos topline, maken til dårlig service og useriøs bedrift skal du lete lenge etter. Det er ikke lenge siden jeg postet noen kritiske kommentarer til databutikken.com. Denne gangen har jeg en høne å plukke med topline.no. På hjemmesiden så skriver dem direkte løgn, at de tenker å tilby service og masse annet piss de ikke overholder. Utdrag fra topline.no sine hjemmesider: #### OM TopLine AS Toplines strategi er å være en komplett leverandør av PC / periferi produkter. Topline AS ønsker å være en aktør som setter kunden sterkt i fokus. Kvalitet skal være vårt varemerke. Med kvalitet mener vi at vi skal imøtekomme eller overgå våre kunders forventninger til pris, leveranse, kvalitet, og ikke minst service. I vår forretningsidé ligger også å minimere kundens leveringskostnader. Målsettingen er å kunne levere varen innenfor en tidsramme fra 1-5 dager avhengig av strekning og om varen fysisk er på lager. #### Jeg har til min nye pc også bestilt et skjermkort, av typen Palit Daytona geforce 3. Jeg ringte den 29.12.01, Topline som ligger i Lillestrøm, fattige 30 minutter unna mitt bosted, for å høre om de hadde kort i butikken som jeg kunne plukke opp. Det hadde de dessverre ikke, men han forsikret meg om at det hadde de på lageret, hvor utsendinger av webbestillinger gjøres. Greit nok, da lot jeg han legge inn en bestilling for meg, hvorpå jeg ble fortalt at jeg skulle motta leveransen rett over nyttår. Den 7 Januar begynner jeg selvfølgelig å lure på hva som skjer med bestillingen min, jeg har i mellomtiden ikke mottat noe informasjon fra topline heller, angående bestillingen. Så jeg bestemmer meg for å ringe å høre statusen på bestillingen. I det jeg hadde akkurat forklart hva det gjaldt, overhørte Ivar, som tok bestillingen min den 29.12, og avbrøt når han forsto at det var meg. Han visste tydeligvis at bestillingen min ikke hadde blitt effektuert engang, 7 januar, 8 dager etter. Han foreslo av eget ønske, å sende et bud, slik at jeg kunne få det på dagen. Han ville da samtidig, at jeg skulle gå til banken å ta ut kontanter, for å ha pengene klart når ogbudet ankom. Det var mandag, nå er det torsdag den 10., og fortsatt har jeg ikke mottatt en dritt !!! Jeg har ringt dem ørtenhundre ganger, fra mandag kveld/tirsdag morgen frem til idag, for å høre hva som skjer. Hver gang sier dem at de skal sjekke det opp, og ringe meg tilbake. Og hver gang så gjør de ikke det, ikke EN gang har de ringt meg opp, de har tydeligvis for mye å gjøre til å ta seg av kunder. De har forsikret meg hver dag, at "jada.. budet kommer idag", men ikke f*** om det stemmer. Det verste er at det høres ut som de skal ta seg av det hver gang, at de virkelig prøver. Idag har jeg forgjeves forsøkt å ringe mange ganger i håp om, i det minste, svar på den andre enden. Men må bare hjelpesløst høre at faksen kobbler inn. Moralen er.. TOPLINE er den verste webshoppen i manns minne. Jeg gir den terningskast -6876984649 Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Hmm.. herregud.. det er jo sykt! Makan til useriøs bedrift skal man lete lenge etter jah! Kanskje det kunne vært lurt å skaffet forbrukersamvirket på tråden? Neste kunne blitt TV2 Hjelper Deg ellerno? Det hadde vært morro.. Slikt hadde gitt Topline.no en schmell samtidig som du mest sannsynlig hadde fått kortet ditt, gaanske kvikt! Lenke til kommentar
mintman Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Men du skal vel være glad du ikke har betalt for det på forskudd da. Kontakt dem og be dem kansellere bestillingen(per fax. eller e-post, så du har bevis) og bestill det et annet sted. Lenke til kommentar
BadGuy Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Jeg har også bestilt Daytona GeForce 3 fra Toppline.no. Kortet ble bestilt 12.12.01. Når de hadde juletilbud. Har ikke fått kortet enda, men vet at det er på vei (Har sporet det på posten). Alt dette etter MANGE telefoner. Har også send mail uten å få svar. Alt snudde siste gang jeg snakket med dem. Han jeg snakket ned lovte å gjøre noe med det og sa han skulle ringe senere samme kveld. Jaja tenkte jeg, hører ikke noe denne gangen heller, men vist po**** gjorde han det!!! Jeg fikk sendings nr. av ham og dagen etter (altså igår) var pakken på vei iflg. posten.no. :smile: Dvs. nesten 1 mnd. etter bestilling!!!!! Det vil jo si at de kan hvis de vil, men alikevel. Altfor dårlig Toppline! Fikk også en dum unskyldning om at posten hadde rotet bort en hel container med GF3'er. Og at det var grunnen til at alt var så forsinket. Hel ok unnskyldning hvis det bare stemmer, men jeg vet ikke om jeg vil stole på dem etter så mye tull. Lenke til kommentar
peach Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Jeg har også bestilt GF3 juletilbudet den 12. desember. I dag er det 10. januar og jeg har ennå ikke fått kortet, etter en måned! Lenke til kommentar
Creature Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Quote: On 2002-01-10 13:04, peach skrev:Jeg har også bestilt GF3 juletilbudet den 12. desember. I dag er det 10. januar og jeg har ennå ikke fått kortet, etter en måned! Du er ikkje den enneste........ Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Jeg har bare gode erfaringer med topline. Bestillte Dayatona GF3 Kortet og fikk det noen dager etterpå. Så jeg tror ikke dette gjelder alle sammen. Lenke til kommentar
maggun Skrevet 10. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2002 Nei.. men det er helt tydelig at de ikke oppfyller "forretningskonseptet" dems, om å levere innen 1-5 dager, og god service. Det er flere eksmepler på det her, så de misleder deg til å tro det, ved å skrive det på sine hjemmesider, de skulle utelatt det helt og holdent. At ikke alle har dårlige erfaringer hjelper lite, ettersom det er flere her som har opplevd hvor dårlige de kan være. Det skal ikke være slik at med flaks så får du den servicen du egentlig har krav på. Lenke til kommentar
yngvej Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Personlig tror jeg Topline har fått litt større respons på juletilbudet enn beregnet. Når de så må etterbestille varer så tar det tid. Om de er useriøs ?, neppe. Hvis man tror man skal selge 500 skjermkort og får bestillinger på 1000 så har man fått et problem som det tar litt tid å løse. yngve Lenke til kommentar
BadGuy Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Quote: On 2002-01-10 14:06, yngvej skrev:Personlig tror jeg Topline har fått litt større respons på juletilbudet enn beregnet. Når de så må etterbestille varer så tar det tid.Om de er useriøs ?, neppe. Hvis man tror man skal selge 500 skjermkort og får bestillinger på 1000 så har man fått et problem som det tar litt tid å løse.yngve Det er helt OK, men da bør de også si det. Ikke at: Jada kortet er på vei, du har det innen et par dager. Lenke til kommentar
maggun Skrevet 10. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2002 Det får være så, men det skal ikke gå utover kundene. I så fall så får de gi informasjon, og ikke minst korrekt informasjon når de først gjør det. Det utrolig frustrerende når du blir bedt om å ta ut penger, og forvente budlevering på døra HELE tiden. Jeg har blitt nødt for å holde meg hjemme i altfor mange dager nå, bare fordi de sier at de skal kommme, men aldri gjør det. Nå har jeg snakket med en av hovedpersonene, og han lovet meg kortet innen en halv time. Jeg måtte samtidig krangle til meg allerede avtalt pris og gratis levering, sannsynligvis pågrunn av dårlig kommunikasjon internt i bedriften. Du kan skylde på hva du vil, men det er uansett dårlig service, kundebehandlig, kommunikasjon av topline, for ikke snakke om strukturen i konsernet dems, som åpenbart trenger smøring. Lenke til kommentar
aeon Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Jeg føyer meg i rekken av misfornøyde kunder av Topline.Jeg bygger PC'ene mine selv og har de siste årene kjøpt absolutt alt via webshop'er. Jeg har handlet fra Komplett,PSData,Multicom,Datorbutiken,ITButikken,Microplex (hyggelige folk) og......Topline. Har aldri hatt problemer av noe slag bortsett fra Topline, som oppførte seg latterlige. Det var sist sommer jeg bestilte noe varer fra de. Etter en stund fikk jeg beskjed om at varene ville bli levert med budbil mandag ettermiddag. Mandagen kom og ingen budbil dukket opp. Jeg kontaktet de via telefon dagen etterpå, og ble servert en merkelig unnskjyldning om at budbilfirmaet var udugelig(!). En ny leveranse på torsdag ble avtalt.....torsdagen kom og ingen budbil dukket opp da heller. Jeg kontaktet de igjen via telefon og foreslo at de sendte varene med posten. Ukene gikk og ingen varer kom. Enden på visa var at jeg kansselerte bestillingen og kjøpte et annet sted,helt uten problemer. Det er tydelig at Topline ikke har helt styr på hva de driver med.....STAY AWAY!! Lenke til kommentar
allanalv Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Jaja, bedre erfaringer fra psdata og de andre "veteranene" :smile: Lenke til kommentar
maggun Skrevet 10. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2002 Quote: On 2002-01-10 14:20, aeon skrev:Etter en stund fikk jeg beskjed om at varene ville bli levert med budbil mandag ettermiddag.Mandagen kom og ingen budbil dukket opp.Jeg kontaktet de via telefon dagen etterpå, og bleservert en merkelig unnskjyldning om at budbilfirmaet var udugelig(!). En ny leveranse på torsdag ble avtalt.....torsdagen kom og ingen budbil dukket opp da heller... Jeg har jobbet som bud i Oslo før, som dere vet er ikke det langt unna Lillestrøm hvor de holder til. Vi hadde maks lov til å bruke 2 timer på en leveranse. Dersom det dreide seg om et ekspress bud, var det snakk om en halvtimes leveringstid. Så flere dager tar det, om det ikke er noe galt, aldri med budfirmaer av tilogmed middels kvalitet. Dessuten er det slik , at Topline har et eget bud som kjører og leverer varene. Så å skylde på budbilfirma virker som et taktisk trekk for å narre kunden til å tro at feilen er ekstern. Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 (endret) Fjernet. Endret 6. mars 2005 av NetFinity Lenke til kommentar
Danny Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 ser ut som topline suger,jeg syns amraam ser bra ut i og med at du kan hente varene fra deres lager hvis du bor i oslo Lenke til kommentar
bruno Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Quote: On 2002-01-10 11:22, maggun skrev:Det hadde de dessverre ikke, men han forsikret meg om at det hadde de på lageret, hvor utsendinger av webbestillinger gjøres. Greit nok, da lot jeg han legge inn en bestilling for meg, hvorpå jeg ble fortalt at jeg skulle motta leveransen rett over nyttår. Det lageret tror jeg ligger på samme sted som de bygger maskiner. De settes sammen på et bord i butikken, som opprinnelig var en liten kjøttforretning/kolonial. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Jeg vil referere til brukeres erfaringer med topline.no bare kikk på http://www.hardware.no/webshoper/erfarings...webshop=topline Denne linken sier det meste.. Selv om det oftest er de som har dårlige erfaringer som sender inn kan vi her se at topline har problemer med sørvis i en rekke tilfeller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå