Gå til innhold

dvd kopi program.. hvilke passer meg?

Anbefalte innlegg

har lest litt opp og ned om dette her nå. anbefalinger fra de fleste kanter.

alt fra dvdshrink til Dvdrebuilder.

kan vel si det at jeg har en 50" plasma og ser mye på film.

så kvaliteten er vel egentlig det viktigste her.

både lyd og bilde. men jeg er vel ikke en av de guruene som bare må ha det beste.men kansje ett program litt i midtsiktet.. gjør meg ingenting om det tar litt tid å sette seg inn

i programmet. og at tar litt tid for å i gang kopieringsprosessen.heller ikke at syklusen ta noen timer..

så håper noen kan hjelpe meg her..

takker :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal brenne filmer på en vanlig dvd-r plate, så må du jo uansett komprimere filmen litt avhengig av lengden på filmen og annet innhold på plata. De fleste vanlige kjøpefilmer er jo trykket på dobbeltlags plater (8.5gb), mens vanlige dvd-r plater er enkeltlags og tar 4.7gb. Det beste er å ta bort alt unntatt filmen + lydsporet og evt. undertekst. Beholder du alt av menyer og ekstramateriale, så gjør det bare at du må komprimere filmen unødvendig mye. Alternativet er jo å brenne på dobbeltlags plater, men da må du ha en brenner som takler det + at de platene er mye dyrere å kjøpe enn "vanlige" dvd-r plater.

Jeg ser film rippet i DVD Shrink og brent på vanlige dvd-r plater (4.7gb) på min 42" tv uten at bildekvaliteten blir merkbart dårligere av den grunn.

Edit: Du finner en enkel innføring i bruk av DVD Shrink her. Se nederst i guiden for hvordan du ripper kun selve filmen.

Endret av elo_
Lenke til kommentar

takker. da prøver jeg den.

ett spm til. er det stor forskjell på dvd plater med tanke på pris?

lønner det seg å kjøpe dyre? eller får du ikke bedere bilde selv om den er dyr? bare levetiden på platen som er forskjell kansje

Lenke til kommentar

Må du komprimere filmen mye, så er dvdrebuilder med f.eks. CCE et mye bedre alternativ enn dvdshrink. Ser klar forskjell ved hard komprimering på min 42 plasma.

Når det gjelder kvalitet på dvd plater så blir ikkebildetnoe bedre på dyrere plater, men man får mindre brennefeil og platene holder seg lenger.

Lenke til kommentar
Jeg kan anbefale DvdFab. Det er et utmerket program der du trykker én gang, så vil den dekrypterer DVD-en, komprimere den (hvis du ikke har en 8GB-plate) og brenne den. :)

Problemet med DVDFab er at det gir den samme tvilsomme kvaliteten som dvdshrink nåt det komprimeres kraftig.

Tenker du på vanlig Xbox eller 360 Xbox? Ps2/Ps3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...