Gå til innhold

HDD'er Sluttet og Fungere.

Anbefalte innlegg

Som alle andre engasjerte datanerder var jeg på TG og storkoste meg. Men, når jeg hadde samlet sammen alt utstyret mitt og endelig hadde kommet meg hjem, fungerte ingen av harddiskene mine. De er begge av den gode gamle ATA typen (Noen liker og kalle det IDE).

Den ene er Samsung og den andre er Western Digital.

Det som skjer er at ingen av dem reagerer på noen ting. Og når jeg kjører en Live disk med ubuntu finner den ikke noen av diskene.

Men da jeg var på TG kjøpte jeg en ny modulær strømforsyning av type MIST 1000W og når jeg satte inn den så sluttet også en RAM brikke og fungere. Da jeg prøvde og starte PC-en kom det bare et biip hvert andre sekund.

Hva kan ha skjedd og hvordan kan jeg få fikset det?

(Jeg tror ikke de har dunket borti noe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De er begge av den gode gamle ATA typen (Noen liker og kalle det IDE).

Både PATA-harddisker (normalt kalt IDE) og SATA hardisker er ATA harddisker. Det ene er seriel (SATA) og det andre er Paralell (PATA, normalt omtalt som IDE). Sjekk at signalkabelene ikke har løsnet (og ikke er byttet om).

Lenke til kommentar
Både PATA-harddisker (normalt kalt IDE) og SATA hardisker er ATA harddisker. Det ene er seriel (SATA) og det andre er Paralell (PATA, normalt omtalt som IDE).

Da lerte jeg noe nytt idag også :D

Sjekk at signalkabelene ikke har løsnet (og ikke er byttet om).

Det har jeg, og de hadde verken løsnet eller byttet plass.

Lenke til kommentar

kan kanskje høres litt rart ut. Men restart Cmos`en , dvs, ta ut batteriet på hovedkortet i 10 sekunder. Det har faktisk hjulpet meg ut av en liknende situasjon før i tiden en gang.

Husk å koble pcen fra strømmen da!

Endret av asad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...