mgjall Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hei, jeg lurer på hva jeg skal bruke for å få konvertert fra AVCHD (de dukker opp som mts filer) til et format som premiere pro takler? F.eks .avi filer. Klippene kommer fra et Sony hdr-cx6 kamera, med full hd 1080. Er det da mulig å beholde full kvalitet på opptakene? Lenke til kommentar
Eniro Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hei,jeg lurer på hva jeg skal bruke for å få konvertert fra AVCHD (de dukker opp som mts filer) til et format som premiere pro takler? F.eks .avi filer. Klippene kommer fra et Sony hdr-cx6 kamera, med full hd 1080. Er det da mulig å beholde full kvalitet på opptakene? Jeg fant et program som man ikke mistet noe med, men dessverre klarte den ikke å lage filene i widescreen ...bruker vegas da den godtar avchd filer. Lenke til kommentar
TwintipGreve Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hei,jeg lurer på hva jeg skal bruke for å få konvertert fra AVCHD (de dukker opp som mts filer) til et format som premiere pro takler? F.eks .avi filer. Klippene kommer fra et Sony hdr-cx6 kamera, med full hd 1080. Er det da mulig å beholde full kvalitet på opptakene? hadde samme problem, bruker panasonic ett panasonic kamera. De nyere sony vegas'ene takler AVCHD, så jeg endte opp med å lære meg sony vegas istedet for å bruker Adobe premiere:P Men når du er ferdig med å redigere filmen kan du bestemme i hvilket format det skal være i:) Lenke til kommentar
mgjall Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Jeg har testet sony vegas 8.0 pro, men får bare melding om at den ikke støtter formatet når jeg prøver å importere mts filene. Hvilken versjon av vegas er det du kjører? Lenke til kommentar
mgjall Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Fant ut av det. Måtte bruke TMPGEnc 4.0 Xpress for å konvertere mts filene, for så å redigere det i adobe premiere. Lenke til kommentar
deuzxx Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Fant ut av det. Måtte bruke TMPGEnc 4.0 Xpress for å konvertere mts filene, for så å redigere det i adobe premiere. Jeg har også prøvd TMPGEnc 4.0 for å konvertere fra .MTS til AVI men får feil aspectratio og folk ser "slankere" ut enn de skal! Får 4:3 av 16:9 filmene. Noen som vet hva som har hendt? Så vidt jeg ser så er det ingen innstilling for dette. Jeg kan spille av filmene ved å bruke VLC videoplayer og manuellt velge 16:9 men når jeg legger ut på YT og andre plasser så vises filmene feil. Altså i 4:3 format og ikke i 16:9. Jeg er sikker på at .MTS filene er i 16:9 men at TMPGEnc kødder det litt til. Noen som vet "det perfekte" program for å konvertere fra AVCHD til MPG eller AVI? Jeg sliter med å redigere rett i AVCHD (MTS) filene i Adobe Premiere pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå