Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mykje att for pengane her?

Anbefalte innlegg

Har funne ein annonse på finn om ein Nissan Primera 2,0 som ser ut til å gi mykje att for prisen han ligg ute for.

Nissan Primera 2,0

Bilen er ein 95 modell og den er kjørt forhaldsvis kort med tanke på pris og alder på bilen. Prisen er ifølge annonsa 21500,- noko eg synast og vere svært rimeleg utifrå annonsa. Eller tek eg grundig feil?

Er det nokon som har erfaringar med denne bilen eller dette merket i det store og heile? Kva kan eg vente meg ut ifrå annonsa?

Er nysjerrig på kva 'bedrevitarar' har og seie, då eg sjølv har fint lite peiling :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kan jeg faktisk anbefale, har hatt en for neste 2 år siden, og den gikk som ei klokke, eneste som jeg måtte fikse var radiator (høl), eksosanlegg (rusta vekk, gammelt) og styreenheten til vinduene (400 kroner hos høgger)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, er svært avgjørende for mitt valg! Satsar på dei som uttalar seg har peiling/erfaring!

Kor monge HK har en slik bil(står ikkje i annonsa)?

Nokon som veit kor det er med pussing og omlakkering av rustflekkar med metallic lakk? Reknar med det er ei litt meir omfattande prosedyre enn med vanleg...

Lenke til kommentar
Ja det gjekk visst rett åt helvete :hrm:

men kva med denne Mitsubishi Galanten? Er mykje av det samme som ved den forrige bilen... Mykje att for penga her da? 21000,- må jo kunne seiast å vere svært billeg ut ifrå annonsa?

Mitsubishi Galant

Det der er nok ingen dum bil nei. Når det er sagt så anbefalte jeg en venninne av meg å kjøpe en 95-modell 1,8 glsi en gang i tida, og jeg har sjelden vært borti en bil som har stått så mye på verksted som den. På den annen side hadde jeg en 95-modell Lancer som jeg kjørte over 200 000 km med uten et eneste problem, så mulig en av oss var mindre heldige enn den andre. Likevel mener jeg alt i alt at en Mitsubishi Galant er et av de mer fornuftige kjøpene i denne prisklassen.

Når det gjelder denne spesifike bilen så ser den jo helt grei ut, men hvis jeg var deg ville jeg vurdert denne i stedet, i hvert fall ville jeg prøvekjørt begge før jeg bestemte meg: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12898447

Fordelen med sistnevnte framfor den du fant er at den selges hos en forhandler. Det koster litt ekstra, og du får en bil som er en tanke dårligere utstyrt. Regner med at Gli'en ikke har elektriske vinduer. Men til gjengjeld får du tryggheten ved å kjøpe profesjonelt. Du har bruktbilgaranti, det kan hvis du er riktig (u)heldig spare deg for mange tusenlapper hvis noe skulle ryke etter noen måneder.

Ellers så kan jeg anbefale deg å ta en titt innom dette forumet dersom du skulle lure på noe mer om Mitsubishi, personlig har jeg bare erfaring med Lancer så jeg kan ikke si noe konkret om Galant: http://www.mitsubishi-klubben.no/

1,8 literen har forresten 126 hester. Og den går såvidt jeg husker helt greit.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Ja det gjekk visst rett åt helvete :hrm:

men kva med denne Mitsubishi Galanten? Er mykje av det samme som ved den forrige bilen... Mykje att for penga her da? 21000,- må jo kunne seiast å vere svært billeg ut ifrå annonsa?

Mitsubishi Galant

Det der er nok ingen dum bil nei. Når det er sagt så anbefalte jeg en venninne av meg å kjøpe en 95-modell 1,8 glsi en gang i tida, og jeg har sjelden vært borti en bil som har stått så mye på verksted som den. På den annen side hadde jeg en 95-modell Lancer som jeg kjørte over 200 000 km med uten et eneste problem, så mulig en av oss var mindre heldige enn den andre. Likevel mener jeg alt i alt at en Mitsubishi Galant er et av de mer fornuftige kjøpene i denne prisklassen.

Når det gjelder denne spesifike bilen så ser den jo helt grei ut, men hvis jeg var deg ville jeg vurdert denne i stedet, i hvert fall ville jeg prøvekjørt begge før jeg bestemte meg: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12898447

Fordelen med sistnevnte framfor den du fant er at den selges hos en forhandler. Det koster litt ekstra, og du får en bil som er en tanke dårligere utstyrt. Regner med at Gli'en ikke har elektriske vinduer. Men til gjengjeld får du tryggheten ved å kjøpe profesjonelt. Du har bruktbilgaranti, det kan hvis du er riktig (u)heldig spare deg for mange tusenlapper hvis noe skulle ryke etter noen måneder.

Ellers så kan jeg anbefale deg å ta en titt innom dette forumet dersom du skulle lure på noe mer om Mitsubishi, personlig har jeg bare erfaring med Lancer så jeg kan ikke si noe konkret om Galant: http://www.mitsubishi-klubben.no/

1,8 literen har forresten 126 hester. Og den går såvidt jeg husker helt greit.

Den går finfint, vi kjørte til Nice uka etter vi kjøpte den :)

Ok, det var raskere biler på autobahn, men den var fin nok.

Detaljer med glsi'en som jeg likte: digert bagasjerom, varme speil, midtarmlen med stort rom under. Generelt go plass og passe sprek bil...

Lenke til kommentar

kan absolutt anbefale en Galant av den generasjonen (har en selv, dog med firehjulstrekk).

du bør holde deg unna fattigmannsutgaven GLi, kjøp GLSi om du først handler, den har mer komfortutstyr. setene er mye bedre, du får el. vinduer/speil, evt. takluke, varme i speil etc. finere stoff i seter og dørsider for å nevne det viktigste.

1,8 literen på 126hk skal gå rimelig greit, 2,0 literen er visstnok bare marginalt kjappere.

denne generasjonen Galant er også en av de bilene som ruster minst.

om du kjøper denne eller primera, er egentlig hipp som happ, men personlig synes jeg galanten er litt penere på med førerorientert midtkonsoll, med vribrytere istedet for skyvebrytere.

Lenke til kommentar

Okaj, så utifrå det dykk seier går eg ut ifrå at Galant er eit sytalaust kjøp! Takk for gode svar!

Må sjølvsagt rekne med reparasjonar og deleutskifting med ein bil i denne alder/pris, men Galant kan seiast å vere ein driftsikker bil i forhald til andre bilar i samme 'kategori'?

Eg fikk forresten ikkje svar på forrige spm, korleis er det å pusse og lakke rustflekkar på ein bil med metallic lakk? Går ut ifrå at dette er ei litt meir omfattande prosedyre, om det i det heile er noko eg kan foreta meg sjølv?

Andre bilar i samme prisklasse eg bør sjekke ut som kan anbefalast ut ifrå erfaringar eller kunnskap?

Har høyrt at Opel er nokre av dei bilane med flest problemer dersom ein kikar på dei litt eldre modellane(90-97), er det hold i dette?

Lenke til kommentar
Okaj, så utifrå det dykk seier går eg ut ifrå at Galant er eit sytalaust kjøp! Takk for gode svar!

Må sjølvsagt rekne med reparasjonar og deleutskifting med ein bil i denne alder/pris, men Galant kan seiast å vere ein driftsikker bil i forhald til andre bilar i samme 'kategori'?

Eg fikk forresten ikkje svar på forrige spm, korleis er det å pusse og lakke rustflekkar på ein bil med metallic lakk? Går ut ifrå at dette er ei litt meir omfattande prosedyre, om det i det heile er noko eg kan foreta meg sjølv?

Andre bilar i samme prisklasse eg bør sjekke ut som kan anbefalast ut ifrå erfaringar eller kunnskap?

Har høyrt at Opel er nokre av dei bilane med flest problemer dersom ein kikar på dei litt eldre modellane(90-97), er det hold i dette?

Husker jeg kikket på bla Opel Vectra og Peugeot 406 i samma draget, men droppet begge siden jeg hadde hørt at det var mye tøv med dem.

Kikket på Toyota Carina, de er visst relativt safe også, men i overkant dølle...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...