Gå til innhold

åssen clocke pci og agp

kikk0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PCI og AGP skal du IKKE klokke. Det går rett i dass med ekspressfart (og nei; ikke NSB. Detta går myyyye fortere enn NSB :p ).

Slike kort er designet for en frekvens, og en frekvens only. For PCI er denne 33Mhz og AGP 66Mhz. Går du noe over dette, så er faren for ustabil pc stor og utstyret kan ta permanent kvelden... AGP/PCI-frekvensene avledes som regel rett fra FSB-frekvensen, og følgelig vil en økning i denne, føre med seg at PCI/AGP-frekvensene øker.

Virkningene går også over i enheter koblet til PCI-systemet; nemlig harddisker ... og når disse tvinges til å jobbe på andre frekvenser enn det de er spesifiserte til; så ... Ja... jeg ville tatt backup av bedriftsregnskapet før jeg prøvde for å si det sånn ;) ... ihvertfall om du ville prøve å dra PCI-frekvensen høy nok.

Lenke til kommentar

Visst kan det gå bra å OC'e PCI/AGP! Det kan gå i dass, men det kan også gå veldig bra. Har selv prøvd dette, og fikk en liten hastighetsøkning, uten stabilitetsproblemer. (kjørte AGP/PCI på 84/42MHz)

Det vanligste som pleier å slite er HD-kontrollere og lydkort. (Etter hva jeg har lest/erfart)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...