fatalicus Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Har søkt litt på nettet, og på forumet her om dette, men finner ikke noen passende tråder. Jeg hadde PS3 i et par uker før fikk meg en xbox 360, så det kan hende jeg ble litt bortskjemt med tanke på støy. Men når jeg fikk xbox-en i hus, og startet den, ante jeg fred og ingen fare... Det varte helt til jeg puttet i et spill. Xbox-en støyer jo nesten like mye som støvsugeren hjemme! Og etter en stund kom jeg til å søke litt på dette på nettet, og fant ut at det er flere som klager over denne støyen. Spå det jeg lurer på er hvorfor microsoft ikke gjør noe med det? Det fins jo utallige måter å senke støynivået. bla. så fins det jo mer stillegående dvd-rom'er, men mes effektivt ville det jo være med gummi pakninger osv. Og hvordan kan Sony klare å lage en såpass støyfri konsoll, uten at microsoft skal klare det? Er det noen som vet om microsoft jobber med dette? Lenke til kommentar
Captain Junkrat Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Det er vel ikke det at de ikke klarer det, men har vel ikke så behov for det. Jeg klager ikke på støynivået. Er jo isåfall å bare skru volumet høyere, det er jo digg i seg selv det. Tviler sterkt på MS jobber med det Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 De tar det sikkert med i vurderingen til Xbox 720 (eller hva den skal hete), men tviler sterkt på at de prøver å bedre det på Xbox 360. Det ble jo litt bedre med det nye chipsettet, gjorde det ikke? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 det har vel noe med prod. kostnader å gjøre. de putter inn billige vifter og billige dvd spellere Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Det ble jo litt bedre med det nye chipsettet, gjorde det ikke? Jeg håper det ikke ble bedre med nytt chipsett, for hvis det ble det, syns jeg veldig synd på de som har en eldre model. audi_a8: Viftestøyen i xbox-en er jeg like plaget med som på PS3-en. altså ikke i det heletatt. uten spill i syns jeg xbox-en er så lydløs som den kan bli (nå har jeg ikke kjørt den noe veldig hardt enda, så det kan være det er verre da). _Bajazzo_: Da jeg dessverre fortsatt bor hjemme hos min kjære far og mor ( ) så er noe særlig høyere volum enn det jeg vanligvis har, uaktuelt. Jeg har tøyd grensen for hva foreldrene mine tåler så mye, at om jeg skrur opp noe særlig mer hører jeg det med engang (foreldra mine, ikke xbox-en :!: ) Jeg har selvfølgelig sett litt på modding av xbox-en for å minske støyen, men det forblir nok uaktuelt for meg, da jeg gjerne vil ha garantien inntakt. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Du får dekke rommet med eggkartong, da. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Synes selv det er mye støy og like mye støy som det var med den gamle, men tåler det a.. glemmer den støyen når man lever seg inn i mass effect osv = ) Men håper microsoft prioriterer støyen litt mer til neste konsoll, den kunne gjerne ha bråket mindre, ser jo hva ps har fått til, burde jo være mulig å få til noe i nærheten ihvertfall = ) Lenke til kommentar
Hells Prodigy27 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Legger ikke merke til støyet..aldri vært noe forstyrrende for meg Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) De må i såfall isolere DVD-drevet noe voldsomt, for det er der problemer ligger. Evt. senke hastigheten fra 12x til 8x, som skal gi betydlig mindre støy. Men ergo litt lenge lastetider. Endret 26. mars 2008 av Mala Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Som Mala sier så er det hovedsakelig dvd-drevet som lager støyen. Tror ikke vil gjøre noe med dette da de uansett er avhengig av 12x dvd hastighet. Til sammenligning så spinner jo Blu-ray drevet på ps3'en nesten ikke rundt , samt at den har en gigantisk vifte med lav rpm istedet for 360'en sine to. Så eneste mulighet er å flashe ned dvd hastigheten til 8x, dette redusere det meste av støyen og man merker ikke noe til lengre lastetider(ihvertfall gjør ikke jeg det). Har selv vannkjøling på 360'en kombinert med 8x firmware og dette resulterer i ett lavere støynivå enn min Ps3. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Evt. senke hastigheten fra 12x til 8x, som skal gi betydlig mindre støy. Men ergo litt lenge lastetider. Kan det være derfor PS3 er så mye mer stillegående, da blu-ray drevet kun kjører på 2x? Jeg har aldri tatt meg bryet med lese om hastighet forskjellene på forskjellige typer disk drev. men så vidt jeg har fortstått det så vil f.eks. ett CD drev som kjører på 8x og ett DVD drev som kjører på 8x gå i samme hastighet, men DVD drevet vil lese mer data enn det CD drevet gjør på den hastigheten. Jeg driver å sammenligner blu-ray og DVD overføringshastigheter her nå, og ser at en 2x blu-ray overfører 72Mbps, mens DVD på 12x overfører 15,85MB/s (126,8 Mbps). Men så vidt jeg forstår så er det noe med blu-ray som gjør at den kan lese raskere enn det spesifikasjonene tilsier, noe jeg da antar gjør at en blu-ray disk på 2x har potensiale til å ligge rett opp under samme overførings hastighet som en 12x DVD. Så en potensiel fremtidig løsning på støy problemet i xbox ville da rett og slett være å implementere blu-ray drev (eller HD-DVD, men det er vel lite aktuelt nå) som da kjører på lavere hastighet enn det DVD drevet gjør idag, uten at det påvirker lastetidene noe merkbart. Men om dette er måten microsoft har planer om å løse det på, så tror jeg nok vi må vente til neste konsoll fra microsoft kommer ut. og innen den tid er det nok kommet blu-ray drev på høyere hastighet enn 2x. Jeg samtidig komme med en liten bemerkning med dette på lastetider, som kan vise litt sammenligning mellom xbox 360 lastetid mot PS3 lastetid. Jeg har Assassin's creed på PS3 og Lost Odyssey på xbox 360. Jeg ser at Assassin's creed bruker marginalt lengre tid på å laste sitt største og mest kompliserte område (jerusalem i siste oppdrag der), enn det Lost Odyssey bruker på å laste sine sine største områder (og de er ikke veldig store). Men jeg skal se om jeg tar meg råd til å kjøpe Assassin's creed til xbox 360 også, slik at jeg kan sammenligne lastetider litt bedre. [EDIT] MacBain rakk å svare på et par av mine utsagn før jeg i det hele tatt var ferdig med posten o_O Endret 26. mars 2008 av fatalicus Lenke til kommentar
Laland Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 OT, men MacBain, har du en worklog? Vurderer å kjøpe en 360 Arcade for å ha en stille mediestreamings maskin med mulighet til å spille spill.. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Ble helt sjokka når jeg fikk min jeg også, forløpig løsning ble å kjøpe en 10m HDMI kabel på Biltema, bruke trådløs kontroller, og plante Xbox360 i soverommet. Jeg spiller i stuen, trådløs kontroller går faktisk igjennom veggen Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 OT, men MacBain, har du en worklog? Vurderer å kjøpe en 360 Arcade for å ha en stille mediestreamings maskin med mulighet til å spille spill.. Sjekk ut denne tråden min. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Ble helt sjokka når jeg fikk min jeg også, forløpig løsning ble å kjøpe en 10m HDMI kabel på Biltema, bruke trådløs kontroller, og plante Xbox360 i soverommet. Jeg spiller i stuen, trådløs kontroller går faktisk igjennom veggen Haha! Herlig! Men, her blir Lost odyssey ett problem med dvd bytter.. må jo gå langt for å bytte.. Ikke riktig løsning for meg.. Tror min gamle xbox var moddet ned til 8x, den bråket i alle fall mindre tror jeg, nå vil jeg ha garanti riktignok! MS skulle ha implementert en setting med 8x.. valgfritt, det hadde vært noe! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Husker dere at det gjikk rykter om mulighet for å endre lese hastighet her via ein høstoppdatering her for evigheter siden? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ble helt sjokka når jeg fikk min jeg også, forløpig løsning ble å kjøpe en 10m HDMI kabel på Biltema, bruke trådløs kontroller, og plante Xbox360 i soverommet. Jeg spiller i stuen, trådløs kontroller går faktisk igjennom veggen Nå overrasker du meg faktisk Boye. Jeg har ansett deg som rimelig krevende når det gjelder audio/video (i hvertfall fremstår du som høyst oppegående når det gjelder disse tingene) men at du velger å bruke en 10m lang hdmi kabel fra Claes Ohlson MÅ jo føre til signalforringelse med dertilhørende støy i bildet? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Nei, det gikk veldig fint, samme tankegang som å bruke en billig optisk kabel til lyd f.eks. Bare det at signalet over HDMI er digitalt hjelper veldig, samt at projektoren ikke kjører høyere enn 1280x720 på 60Hz. Enten får du et fint bilde uten blokker/feil, eller så kommer støyen. Får du først problemer kan det minne veldig om "digital parabol snøproblemer" med blokker og flimring på de merkeligste partiene. Skygger eller liknende som med analog tilkobling får man ikke (har aldri sett det, men har absolutt hatt kabelproblemer med både DVI og HDMI på TV, monitor og projektor). Det at Clas Ohlson kabelen faktisk dugde på den avstanden ville jeg aldri trodd, jeg var SIKKER på at bildet ville holde seg 10 sekunder og deretter sortne helt. MEN den er tykk som bare søren! Ingen vakker kabel, her snakker vi betraktelig større+feitere+stivere en vanlig DVI kabel Pluggen detter fort ut hvis man er litt uforsiktig. Men analogt? En helt annen verden! Små skygger, litt støy en gang i blant. Skal ikke akkurat gå ut å si at Clas Ohlson 10m HDMI er The Shit, men et tidligere forsøk på en 6m DVI->HDMI kabel feilet fullstendig på alt over 800x600 så noe gjør den riktig. Bare å kjøre på! Lenke til kommentar
Gotham Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ble helt sjokka når jeg fikk min jeg også, forløpig løsning ble å kjøpe en 10m HDMI kabel på Biltema, bruke trådløs kontroller, og plante Xbox360 i soverommet. Jeg spiller i stuen, trådløs kontroller går faktisk igjennom veggen haha, hvor mye koster en sånn kabel? Kan man få fatt i en så lang kabel bare at det er samme type som den vanlige HD-kabelen som fulgte med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå