Gå til innhold

DDR2 eller DDR3?

DSI

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal bygge ny pc, bestiller i dag, og lurer på en ting:

DDR2 eller DDR3? Jeg har ikke lyst til å oppgradere hovedkortet mitt på hvertfall 2-3 år. Derfor lurer jeg på om det ville lønne seg å kjøpe et DDR3 hovedkort og en billig/dårlig DDR3 ram for så å kunne kjøpe bedre ram om et år. Men hva synes dere?

Trur dere DDR3 vil synke til dagens DDR2 pris innen et år og at det dermed ville lønne seg å gå for DDR3 nå? Slik at man da kan få 4gb 2ghz ram til f.eks. 1000 kr?

Eller vil DDR3 prisene kanskje være høye i 2 år til og at innen det blir billig har det gått 2-3 år, slik at det dermed er tid for nytt system igjen?

Jeg er fullstendig klar over at det er vanskelig å spå fremtiden, men folk med lengre og bedre erfaring kan også tenke seg enklere til den. Kunne dere spådd litt for meg? :innocent:

På forhånd takk ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kaster meg på denne tråden... er i gang med å bestille meg ny pc selv, så trenger svar på akuratt det spørsmålet jeg også..

Foreløpig er DDR2 et mye bedre valg iforhold til pris-ytelse! Du kan få 4GB 800MHz til 500kr lappen nå! Det er vanskelig å si hvor lenge DDR2 vil holde iforhold til DDR3, men jeg ville ihvertfall kjøpt DDR2 nå og eventuelt oppgradert til DDR3 neste år elns! Først da kan det henne at DDR3 er et bedre valg

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Takker ^^

Men da hadde jeg flaks da, orka ikke å vente mer i går kveld og satsa på DDR2 jeg ;d OCZ Reaper PC2-8000 på 4gb fra www.netshop.no.

Det som var litt rart da, var at et så bra 4gb minne kosta 895 kr, mens OCZ Reaper 4gb 800mhz minne koster mer andre steder. Jeg ble på en måte litt mistenkelig, men tok sjangsen alikevel :p

Selv om jeg nå har bestilt meg minne så hadde det jo vært fint om flere svarte på den tråden her. Det kunne jo blitt til hjelp for andre om folk sa meningene sine ^^

Lenke til kommentar
Takker ^^

Men da hadde jeg flaks da, orka ikke å vente mer i går kveld og satsa på DDR2 jeg ;d OCZ Reaper PC2-8000 på 4gb fra www.netshop.no.

Det som var litt rart da, var at et så bra 4gb minne kosta 895 kr, mens OCZ Reaper 4gb 800mhz minne koster mer andre steder. Jeg ble på en måte litt mistenkelig, men tok sjangsen alikevel :p

Selv om jeg nå har bestilt meg minne så hadde det jo vært fint om flere svarte på den tråden her. Det kunne jo blitt til hjelp for andre om folk sa meningene sine ^^

Et bra kjøp :thumbup: Selv kjøpte jeg OCZ Gold XTC 4GB PC6400 til 750kr på netshop.no! Nå er det samme settet på uketilbud til 590kr :dribble: Frister nesten litt med 8GB nå....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...