Gå til innhold

Ny 37", god fargekontrast, 720p og maks 10k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åjsann.. Jeg mener 720p. Min feil! Skal rette det opp nå. Har du noen anbefalinger Alastor eller andre? Har allerede en annen tv med 1080p i stua men skal innrede et "spillerom" og har et stramt budsjett så velger å gå for en god 720p skjerm istede for en dårlig 1080p skjerm.

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar

LE37R8 er en knalltv du burde klare å få til under 10 000,- selv i vanlig butikk :). Fantastisk fin tv, god bildekvalitet og passer godt til bruken din!

Kjøper du hos siba, euronics, elkjøp, expert eller lefdal så er tvene kjøpt via samsung nordic, og altså ikke gråimportert heller :).

Lenke til kommentar

Panasonic TH-37PX70 eller 80:

http://hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?katalognr=592

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=8&t=8370

http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1811123.ece

Jeg har selv 70 (fjorårsmodellen), og er strålende fornøyd. Bruker den til DVD-avspilling, Xbox 360 og PC. Er sikkert en drøss av folk her på Diskusjon.no (og diverse andre AV-forum) som kan gå god for den.

Endret av Synthem
Lenke til kommentar

Hmm, vanskelig dette her. TVen skal altså brukes til PS3, så trenger gode farger. Samsung skjermen virker veldig fin, samme gjelder Panasonic skjermen, men er det ikke litt lav oppløsning?

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar
Hmm, vanskelig dette her. TVen skal altså brukes til PS3, så trenger gode farger. Samsung skjermen virker veldig fin, samme gjelder Panasonic skjermen, men er det ikke litt lav oppløsning?

Per definisjon er det ikke 720p, nei. Det er snakk om 1024 x 768, men i praksis fungerer det helt perfekt med 720p-kilder, etc. I mine øyne har TVen gode farger og bra sortnivå, men nå er ikke jeg en "fagperson" heller da.

Endret av Synthem
Lenke til kommentar

Skal du koble til PS3, så ville jeg gått for en fullHD LCD-tv! Du kan finn en rimelig god tv til ca. 10k.

PS3 har jo Blu-ray, dermed så får du topp kvalitet på Blu-ray filmer på en tv med FullHD enn 720p.

Lenke til kommentar

Skal du koble til PS3, så ville jeg gått for en fullHD LCD-tv! Du kan finn en rimelig god tv til ca. 10k.

PS3 har jo Blu-ray, dermed så får du topp kvalitet på Blu-ray filmer på en tv med FullHD enn 720p.

Har allerede en 1080p TV. Har lyst på 720p for å unngå oppskaleringen til 1080p og eventuelle "bugs" ved dette (noe jeg har fått tidligere). Sitter et stykke unna så ser ikke så stor forskjell uansett!

Lenke til kommentar

Har allerede en 1080p TV. Har lyst på 720p for å unngå oppskaleringen til 1080p og eventuelle "bugs" ved dette (noe jeg har fått tidligere). Sitter et stykke unna så ser ikke så stor forskjell uansett!

Alternativt kan du se på testvinneren fra Tatung som også har Motion Estimation og Motion Control og hvor du får 42" FullHD for den prisen. Jeg er veldig fornøyd. Link

Lenke til kommentar

Hæhæ, testvinner blant budsjettskjermer ja? Legg merke til at de ikke har testet noen kjente merker i det hele tatt, tatung er nok best blant ukjente, men gi meg en 720p fra samsung eller lg, og jeg skal vise deg en skjerm som moser tatung 42". Til samme pris.

Lenke til kommentar

Har brukt mye tid på TV de siste dagene. Har sjekket på nettet, på Elkjøp og hos Lefdal. Sitter nå igjen med tre kandidater.

LG: https://prisguiden.no/product.php?productId=87282

Samsung: https://prisguiden.no/product.php?productId=77478

Toshiba: https://prisguiden.no/product.php?productId=91501

Et spørsmål. På spesifikasjonene på skjermene står det "kontrast (dynamisk) : 17000:1 eller 5000:1. Hva er forskjellen på dette? Vet ikke om det er viktig å ta med, men skjermen kommer 90% av tiden til å bli brukt til å spille så det er viktig at skjermen kvalifiserer seg for dette når det kommer til farger. Hvilke av disse tre modellene burde jeg velge? Personlig holder jeg en finger på Samsung skjermen, mye pga designet men hvis det viser seg at de andre TVene er bedre teknisk sett så tar jeg den :)

AndersdD!

Lenke til kommentar

Av alle disse er dte samsungskjermen som klart er best, den ligger en klasse over både lg sin skjerm og toshiba sin, selv om begge disse er gode skjermer.

Samsung har også en "game mode".

Alle tre er knallskjermer, men jeg ville absolutt kjøpt den fra samsung :).

Lenke til kommentar
Av alle disse er dte samsungskjermen som klart er best, den ligger en klasse over både lg sin skjerm og toshiba sin, selv om begge disse er gode skjermer.

Samsung har også en "game mode".

Alle tre er knallskjermer, men jeg ville absolutt kjøpt den fra samsung :).

Takk for mye hjelp Alastor :) Da var Samsung skjermen bestilt fra NetonNet! Gleder meg til å gå den i hus :D

Lenke til kommentar

Gråimport er å kjøpe fra butikker som ikke handler via samsung nordic - dvs at ved trøbbel kan du ikke ta kontakt direkte med samsung i norge, du må sende inn via butikken = tar lengre tid, kan bli trøbbel om butikken går konk osv.

I tillegg får du ikke samsung nordics pixelfeilgaranti.

De butikkene som ikke gråimporterer er Expert, Elkjøp, Euronics, Lefdal og Siba/Computercity. Ja, det vil være dyrere, men du får vurdere om det er verdt det eller ei :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...