SumFortyOne Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hei. Scooteren min var i tipp topp stand før vinteren. Nå har jeg flere problemer med det elektriske, tenkte det kunne vær noe med batteriet på 12V og 4AH. Målte netopp med voltmeter og da målte jeg 8-9V uten tenninga på. Med tenninga på(uten at motor gikk) målte jeg 5-6V. Hvis jeg skrudde på blinklys og/eller langlys så sank spenninga mye, til og med bare ved å holde inn bremsa Jeg lurer på hva jeg må gjøre får å få fikset det? Må jeg ha nytt batteri, eller skal jeg prøve å lade det opp? Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 prøv å lade det først er vell en god ide Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 prøv å lade det først er vell en god ide Er det så enkelt som å koble fra de 2 polene og koble til laderen? Lenke til kommentar
Larsinnj Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Kobler + på + og - på -. Slå på laderen å la det stå over natta. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Husk å bruke en MC-lader eller annen lader beregna på så små batterier. Kopler du på en vanlig bil-lader vil batteriet begynne å koke ganske heftig. Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Husk å bruke en MC-lader eller annen lader beregna på så små batterier. Kopler du på en vanlig bil-lader vil batteriet begynne å koke ganske heftig. Hvordan vet jeg om det er mc-eller bil-lader? Står det på laderene eller? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Start opp og kjør, så lades batteriet fort opp om alt er i orden. Men så lav spenning på et 12 volts blybatteri høres nå litt tvilsomt ut. Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Start opp og kjør, så lades batteriet fort opp om alt er i orden. Men så lav spenning på et 12 volts blybatteri høres nå litt tvilsomt ut. Har kjørt ganske mye de siste dagene, og ingenting av det elektriske utstyret er blitt bedre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Det tar evigheter å lade opp et tomt batteri ved å kjøre. Mopeder har ofte ganske pinglete dynamoer. Pleier å stå på batteriladerne hva slags kapasiteter de er beregna for. Hvis batteriet ditt er på f.eks. 4Ah så må du ikke bruker en lader som f.eks. er beregna til 10Ah - 100Ah. Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Takk for hjelpen Skal prøve å lade imoregen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå