HulkHaugen Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg jobber som trikker på et lite skip, og skal nå bestille inn to frekvensomformere til til regulering av kjølevann. Pr i dag står det allerede en PT-100 føler i hver av disse kjlevannsrørene. Det jeg lurte på er om jeg kan bruke signalet fra den samme PT-100 føleren til å styre frekvensomformeren samtidig som den gir signal til overvåkninganlegget, eller om jeg må sette inn enda en føler? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg jobber som trikker på et lite skip, og skal nå bestille inn to frekvensomformere til til regulering av kjølevann. Pr i dag står det allerede en PT-100 føler i hver av disse kjlevannsrørene. Det jeg lurte på er om jeg kan bruke signalet fra den samme PT-100 føleren til å styre frekvensomformeren samtidig som den gir signal til overvåkninganlegget, eller om jeg må sette inn enda en føler? Har ikke gjort det og har heller ikke vært borti disse, men det burde vel kunne gå ann å splitte ledningen som går derfra. Bare få gjort den om til to liksom. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Snuggis, kan jeg spørre hvorfor du quoter innlegget når du svarer på det som er over? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 når jeg tenker meg om, så tror jeg ikke det går i å med at det er et analogt signal på 4-20mA. da må det ev. legges i serie, hvis ikke blir jo strømmen halvert... Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Snuggis, kan jeg spørre hvorfor du quoter innlegget når du svarer på det som er over? Fordi jeg ikke tenkte over det der og da. Er det så jæ**a farlig a? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Nei, jeg synes du gjør det hele tiden Det blir litt irriterende av og til Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Nei, jeg synes du gjør det hele tiden Det blir litt irriterende av og til Hva pokker er så irriterende med det da? Herregud.... Dette blir bare for dumt, Lenke til kommentar
jocoz Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hvis dette er en ren PT-100 føler, kan du ikke splitte signalet. Om det er en PT-100 føler med 4-20mA omformer skal du fint kunne seriekople et instrument til samme føler. Om du har en ren PT-100 føler (100ohm ved 20 grader), kan du jo kjøpe en 4-20mA omformer utenom (men det er kanskje like billig å kjøpe en ekstra føler), hvis du ikke trenger å sette inn en ekstra lomme i røret for dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå