Gå til innhold

PT-100 føler som gjør 2 jobber?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som trikker på et lite skip, og skal nå bestille inn to frekvensomformere til til regulering av kjølevann. Pr i dag står det allerede en PT-100 føler i hver av disse kjlevannsrørene. Det jeg lurte på er om jeg kan bruke signalet fra den samme PT-100 føleren til å styre frekvensomformeren samtidig som den gir signal til overvåkninganlegget, eller om jeg må sette inn enda en føler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg jobber som trikker på et lite skip, og skal nå bestille inn to frekvensomformere til til regulering av kjølevann. Pr i dag står det allerede en PT-100 føler i hver av disse kjlevannsrørene. Det jeg lurte på er om jeg kan bruke signalet fra den samme PT-100 føleren til å styre frekvensomformeren samtidig som den gir signal til overvåkninganlegget, eller om jeg må sette inn enda en føler?

Har ikke gjort det og har heller ikke vært borti disse, men det burde vel kunne gå ann å splitte ledningen som går derfra. Bare få gjort den om til to liksom.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis dette er en ren PT-100 føler, kan du ikke splitte signalet.

Om det er en PT-100 føler med 4-20mA omformer skal du fint kunne seriekople et instrument til samme føler.

Om du har en ren PT-100 føler (100ohm ved 20 grader), kan du jo kjøpe en 4-20mA omformer utenom (men det er kanskje like billig å kjøpe en ekstra føler), hvis du ikke trenger å sette inn en ekstra lomme i røret for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...