Simgirl Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hei, Pc er relativ ny, litt over ett år gammel. Har nå i ca. ett halvt år hatt skurring i høytallerne,uansett hvilken lyd jeg spiller av. På høye lyder er dette spesilt plagsomt. Jeg har forsøkt å kjøpe nye høytallere i tilfelle disse var ødelagt, men ingen bedring. Jeg tror derfor at dette kan være lykortet, men er veldig usikker. Noen erfaringer rundt dette, og eventuelt tips om hva jeg kan gjøre for å forbedre problemet? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hei, Pc er relativ ny, litt over ett år gammel. Har nå i ca. ett halvt år hatt skurring i høytallerne,uansett hvilken lyd jeg spiller av. På høye lyder er dette spesilt plagsomt. Jeg har forsøkt å kjøpe nye høytallere i tilfelle disse var ødelagt, men ingen bedring. Jeg tror derfor at dette kan være lykortet, men er veldig usikker. Noen erfaringer rundt dette, og eventuelt tips om hva jeg kan gjøre for å forbedre problemet? Mange integrerte lydkort skurrer, spesielt de billigere/eldre. Tror de var værst i perioden 2002-2006. Lenke til kommentar
username882 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Samme her.. Høyere kntring jo høyere lyd.. Noen som har en "BILLIG" og enkel løsning på dette? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Kjøpe nytt dedikert lydkort. Lenke til kommentar
username882 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Har du link til et billlig ett som funker bra til det meste? Lenke til kommentar
pstub Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg hadde samme problem, og da var det en veldig enkel instilling som løste det for meg, men husker dessverre ikke hva jeg gjorde... Men det skal ikke være nødvendig å bytte lydkort! Søk litt rundt på nettet, så finner du nok en løsning. Google er din venn! Lykke til! Lenke til kommentar
username882 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ikke flink med google.. Kan ikke du se? (A) Lenke til kommentar
pstub Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Sorry, finner det ikke nå. Husker ikke hva jeg søkte på. Men fikk i hvert fall til en løsning til slutt. Var veldig enkelt... Lenke til kommentar
Simoa Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Kjøp skikkelige kabler, så slipper du mest sansyneligvis knitring. Kvalitet på kabler har veldig mye å si. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hadde noe ala samme feil med det intergrete lydkortet. Ble mer oppmerksom på det da det ble ny forsterker og dyrere signalkabler. Skifta til et sb x-fi lydkort til 500 kroner og det ble krystallklar lyd Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Skru av alle effekter, klang, equalizere, o.l. i kontrollpanelet for lydkortet. Slike duppeditter er som oftest synderen når lyden clipper, som man hører som "forvrengt" eller "sprengt" lyd. Clipping av enkelte bølgetopper i lyden her og der oppleves ofte som knitring. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Ta også å "demp" alle andre ting enn wave-out! Kan hjelpe det også. Lenke til kommentar
username882 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 På volumtingen får jeg opp disse: http://bildr.no/image/176188.jpeg Det blir borte når jeg tar demp alle, men ikke om jeg huker av alle andre som er der.. What to do? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå