RogueAlien Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Hei jeg har lenge hatt bare en 160gb s-ATA harddisk fra Western Digital som jeg har Windows XP pro på men så nå har jeg fått meg en ny 320gb s-ATA harddisk fra WD som jeg ville legge til i tillegg til den gamle slik at jeg skal kunne kopiere ting fra den gamle over på den nye og så reinstallere Windows XP på den gamle 160gb disken men fremdeles beholde filene på den nye 320gb disken. Men nå som jeg har koblet til den nye så får jeg den ikke frem i desktop! Den vises i BIOS og den vises når jeg går inn på My Computer > Hardware > Device Manager men jeg finner den ikke noe annet sted. Jeg har gjort et forsøk på og bruke RAID men når jeg valgte enable RAID så forsvant den nye. Litt info om maskinen min: Asus P5ND2 SE hovedkort med fire s-ATA porter. 160gb hdd på sATA port 0 320gb hdd på sATA port 1 (ny) Hva må jeg gjøre for og få bruke den nye disken? Endret 26. mars 2008 av RogueAlien Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Må jeg bruke RAID når jeg skal ha flere sATA hardisker på en maskin om gangen? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Kontrollpanel/administrative tools/Computer management/Disk management... Velg disken og formater Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Tusen tak for hjelpen! Nå virker hardisken som den skal. Jeg har et spørsmål til. Må jeg koble fra den nye hardisken nå når jeg skal formatere og installere windows på den gamle hardisken for og sikre filene på den nye eller kan jeg gjøre det uten å måtte koble fra den nye? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Skader ikke å koble vekk den nye, så er du også sikker på ikke å gjøre noen feil. Tar da ca 2 sek. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Skader ikke å koble vekk den nye, så er du også sikker på ikke å gjøre noen feil. Tar da ca 2 sek. Og da vil jeg ikke måtte gjøre noe mer med disken etter at den er koblet til igjen? Endret 26. mars 2008 av RogueAlien Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Skal dukke opp direkte ved neste boot om den er formatert. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Skal dukke opp direkte ved neste boot om den er formatert. Jeg mener om den vil ha alle filene jeg legger på den etter at jeg har formatert og installert windows på den gamle?. Så jeg vil selvsagt ikke formatere den om igjen etterpå da det er den jeg vil ha filene mine på som jeg ikke vil slette. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Snakker om hverandre. Disken vil være akkurat som når du koblet den vekk. Du vil ikke trenge å formatere den på nytt om det ikke skjer et eller annet mer eller mindre magisk uhell. Om du har fryktelig viktig data liggende er det uansett en forhåndsregel å ta backup. Men oddsen for at noe skal skje med disken i løpet av den timen du bruker på å legge inn os er liten Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Ok takk for hjelpen og tålmodigheten din. Hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå