Gå til innhold

Skifte ut prosessor - Toshiba Satellite X200


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min X200 kom med 2GHZ C2D, noe som jeg nå erfarer er for lite til å spille av filmer i full HD. Det ble nok en grunn til å oppgradere prosessor. Prosessoren som sitter i nå er en T7300 2GHZ Core 2 Duo. Størrelsen er jeg ikke sikker på. Det finnes flere utgaver av Toshiba X200, blant annet en med 8600M GT i SLI. Min har kun ett grafikk-kort, men dette er et 8700M GT.

 

Jeg skulle gjerne hatt en 3GHZ C2D-prosessor i laptopen min, er dette mulig å gjennomføre? Trenger jeg "proff" hjelp her? Jeg har ikke bygget så mye PC før akkurat. Ikke sikker på sokkelen, det står ihvertfall "and Intel® PM965 Express chipset" på Toshiba sine sider..

 

Takknemlig for all hjelp! :)

 

 

- mrhenrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for alle svar. :)

 

Om den skal byttes ut høres det å sende den inn ut som en god idé ja, hvor mye vil det komme på?

 

På Vista-opplevelsesindeksen får minnet mitt dårligst score, det er på 667MHZ 2x1024 MB, om jeg ikke husker feil. Grunnen til at jeg antok prosessoren var flaskehalsen er at jeg søkte opp anbefalte minimum specs for å spille av full HD, der var det en side (fra Apple tror jeg) som anbefalte 3GHZ Dual Core.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...