Gå til innhold

Valg av kjøp liten gaming PC


Anbefalte innlegg

Hei!

 

En venn av meg sa han var villig til å kjøpe min gamle bærbare HP Pav DV6128. Han kjøper den for 5500,-. Til sammen med sparepengene mine har jeg 13 000 kroner.

 

-Altså har jeg 13000 på en bærbar PC.

-Vil ha en PC mindre en 15 tommer, gjerne rundt 12-13 tommer

-Jeg spiller en god del CoD 4 og andre programmer som trenger litt grafikk ytelse

 

Noen forslag? Dell XPS 1330M?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt CoD 4 på denne PCn jeg har nå, en 15,4 tommer. Det fungerer greit, og jeg så en film på youtube av en som spilte Crysis på Dell XPS 1330. Det går jo greit.

 

Men jeg er en del på LAN med venner og hadde vært kult å kunne bruke laptopen istedet for å dra med seg stasjonære med skjerm og hele pakka... Men er usikker på det altså.

Lenke til kommentar
zepto.no? Er det noe å stole på da? :p

 

Ja.

Dersom du ikke er datakyndig og tror at Dell og Expert er de du får kjøpt data hos så tar du feil.

Gode PC-er kommer fra gode webshops som gir kvalitetsprodukter og support. Zepto.no vet jeg ikke noe om, men netshop.no som selger zepto PC-er har god kvalitet.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
zepto.no? Er det noe å stole på da? :p

 

Ja.

Dersom du ikke er datakyndig og tror at Dell og Expert er de du får kjøpt data hos så tar du feil.

Gode PC-er kommer fra gode webshops som gir kvalitetsprodukter og support. Zepto.no vet jeg ikke noe om, men netshop.no som selger zepto PC-er har god kvalitet.

Har ikke netshop slutta med Zepto maskiner? Mente Zepto har trekt tilbake eller kjøpt tilbake rettighetene for salget og fører nå alt salg selv. Vet ikke helt om jeg ville ambefalt Zepto ettersom det er stress da alt må til danmark skal noe uforusett hende.

Lenke til kommentar
Alltid noen som skal bitche om Dell. De tilbyr gode løsninger, produkter og har grei kundesupport. Dell og Expert kan ikke sammenlignes.

 

Så tilbake til topic. Så vidt jeg vet så har også Asus 14" med 8600 skjermkort.

 

Stemmer det, Asus har også 14.1", riktignok med "bare" GS-skjermkortet.

Har selv en nye 15.4" Asus meg GF8600 Gs, den sliter med de mest krevende spillene, feks Crysis. Der må jeg ha alt på minimum for at det skal flyte bra. (Skjønner ikke hvordan noen får til å spille crysis med GF8400). Call of Duty 4 funker på høye instillinger.

Vil anbefale GT-kortet hvis du spiller ofte, men hvis du ikke er så kresen så er GS Greit.

 

Netshop selger ikke lenger zepto-bærbare, zepto.no er igjen "selvstendig"..

 

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34188...led#ProductTabs

 

Tror ikke jeg gidder å satse sånn på grafikk. Så lenge den klarer Vista med litt grafikk-design programmer er jeg fornøyd... ASUS PCn her ser ganske kul ut. Fint design, masse ytelse pluss litt små bonuser!

 

Du skriver "liten gaming pc" i topic tittelen din og nå sier du at du ikke vil satse på grafikk?

Hold nøtta'n samla no...

Lenke til kommentar
Lurer på en ting: Er det stor forskjell på skjermkortene 8600 GS og 8600GT? Evt, er begge gode nok til Battlefield Vietnam og CS:S?

 

De 2 spillene er ikke veldig krevende, så begge skjermkortene vil kjøre de spillene helt utmerket.

GS holder i massevis til de spillene, men hvis du vil spille nye mere krevende spill så vil jeg anbefale GT, hvis jeg har skjønt det rett så er det visstnok en stor forskjell på 8600GS og 8600GT.

HAr selv GS.

 

MVh

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok... Jeg har tenkt å bestille PC en av de neste dagene, og jeg står imellom disse to:

 

ASUS U6S Pris 13 495,-

12 "WXGA,Go8400,C2D T7500,2 GB,160GB,DVD±RW,WLAN/BT,3G,VB

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341887

 

ELLER

 

 

Dell XPS 1330 med denne konfigurasjonen: (Pris: 14 150,-)

 

Komponenter

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9500 (2,60 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

Midnight Blue og 0,3 megapikslers kamera for White-LED-skjerm

Tynn og lett 13,3-t. UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm (300 nit) m/TrueLife™

Biometrisk fingeravtrykksleser

4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

Tilbehør

Ingen bæreveske

Dell™ TrueMobile 355 intern Bluetooth-modul - europeisk

Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa - Core 2 Duo Processors

Microsoft® Works 9.0 - Norwegian

Tjenester og Programvare

Intet valgt

Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk

Inkluderer også

N04X3310

Bestilling av Inspiron - Norge

Norsk dokumentasjon og europeisk strømledning - 90 W

Innebygd, lett tastatur - norsk (QWERTY)

Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

Dells Internett-bestilling

Ressurs-DVD (feilsøkingsprogrammer og drivere)

Ikke modem

90-watts AC-adapter - 3-pinners

Pris: 14 150,-

 

 

Har litt lyst på Asus'en for den har utrolig kult design og det følger med bag, etui og mus, men så har den ikke like bra specs som Dell PCn. Noen tips? :D

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Dellen hadde jeg kunne kastet 700 kr ekstra i pc valget.. Som du sier specsa er bedre.. (mer en verdt de pengene).. Men jeg synes jo personlig at Dell XPS ser endel penere ut den Asusen.. Du får forresten med en ganske ålreit pc bag til xps.. dog ikke en skulder bag. kun et etui..

Lenke til kommentar

Dell gir nok mer for pengene.

Hadde gått for dell hvis det ikke er så nøye på om det er 12" eller 13".

 

Fikk Asus U6SG lørdag, er veldig fornøyd.

Vurderte DEll 1330 og Asusen, gikk til slutt for Asusen fordi jeg vil ha den liten.. og ikke hadde lyst å vente på Dell'en, :)

Fikk Asusen i løpet av par dager hit til Finnmark. Dem sendte den tirsdag , og jeg fikk den lørdag.

 

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...