Nissenakke Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Prøvde å søke, men fant ikke noe om dette, så here goes: Byttet nylig ut mitt 400D, med et 40D. Er storfornøyd med kameraet, bortsett fra en ting som jeg stusser over: Tar mye bilder på konserter, spesielt hardrock og metal, hvor det blir brukt mye variert lys. Når jeg ser igjennom bildene på skjermen på selve kameraet, har jeg lagt merke til at en del bilder hvor det er mye ensartet lys (typisk rødt eller blått), ser veldig pixelerte ut. Når de lastes inn på PC-en derimot, er de helt fine. Jeg vet at det du ser på skjermen bare er et lavkvalitets-JPG, men skjønner allikevel ikke hvorfor dette oppstår av og til. Kan ikke huske at det så sånn ut på mitt 400D. Det har jo rikitgnok mindre skjerm, men det er altså slett ikke alltid at det ser slik ut på 40D'n heller. Er ikke noe stort problem, men litt irriterende at en ikke har noen peiling om enkelte bilder er i fokus (på riktig sted i bildet f.eks) og knapt kan se hva de forestiller, før en laster dem inn på pc. Selvfølgelig har det ikke så mye å si siden "øyeblikket" allikevel er borte, men... Noen som har vært borte i dette? "Er det bare sånn", eller er det en pussig skavank/feil på mitt kamera? Kan ikke helt skjønne at det skal være en feil heller, siden ikke alle bilder ser sånn ut. Og jeg vet at det er vanskelig å fotografere i lite, ensartet lys, men som sagt ser bildene bra ut når de blir lastet inn på pc... Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Har merket det samme på mitt 40d. Men det har ikke skjedd mer en ca 1 av 1000 ganger. Har du prøvd om den nyeste oppdateringen kanskje hjelper på? Lenke til kommentar
Nissenakke Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Har merket det samme på mitt 40d.Men det har ikke skjedd mer en ca 1 av 1000 ganger. Har du prøvd om den nyeste oppdateringen kanskje hjelper på? For meg forekommer det definitivt oftere enn 1 av 1000 ganger, men jeg tror som sagt det er fordi jeg fotograferer mye i lite og ensartet lys. Mitt kamera kom med firmware 1.0.5 - er ikke det siste versjon? Lenke til kommentar
eminate Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Dette er vel løst i firmware versjon 1.0.8. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå