Gå til innhold

Forskjellen mellom omdreiningshastighet på disk?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell Inspiron 9400 som nå skal oppgraderes. Jeg skal ha ny Hard disk men på Dell sine sider har de bare to disker som er interessante. En på 200gb og en på 120gb. Problemet mitt er at den på 200 bare har 4200rpm mens den på 120 har 5400rpm. Vil jeg merke mye forskjell mellom de to i hastighet?

Her er linkene til de to aktuelle diskene:

120GB 5400RPM

200GB 4200RPM

Foresten trenger jeg i det hele tatt bestille fra Dell? For jeg vil nå tro at jeg kan får det billigere andre steder også vil jeg jo helst ha mest mulig lagring for jeg holder på å bli nuts av denne jeg nå har som bare er på 80gb!

Takker for svar. :)

Endret av sn3ipen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Dell Inspiron 9400 som nå skal oppgraderes. Jeg skal ha ny Hard disk men på Dell sine sider har de bare to disker som er interessante. En på 200gb og en på 120gb. Problemet mitt er at den på 200 bare har 4200rpm mens den på 120 har 5400rpm. Vil jeg merke mye forskjell mellom de to i hastighet?

Her er linkene til de to aktuelle diskene:

120GB 5400RPM

200GB 4200RPM

Foresten trenger jeg i det hele tatt bestille fra Dell? For jeg vil nå tro at jeg kan får det billigere andre steder også vil jeg jo helst ha mest mulig lagring for jeg holder på å bli nuts av denne jeg nå har som bare er på 80gb!

Takker for svar. :)

Du bestiller f.eks en 320GB disk hos en eller annen webshop

Link til Prisguide

eller hvis du skal ha en 7200 disk

Link til prisguide

Det er enkelt å montere selv.

Det burde ikke være noe problem å bruke hvilken som helst av disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...