Gå til innhold

BK: Forsøk på portrett.


Anbefalte innlegg

Godt utsyr er veldig veldig viktig.

Det er det dumeste jeg har hørt. Godt utstyr er morsomt, men ikke et must. Man kan lære mye uten å ha det beste utstyret, og på den måten finner man ut om det er noe å satse på, eller ei. Godt utstyr er ikke veldig veldig viktig.

 

så dumt at du må si det 2 ganger?? godt utstyr er sykt viktig til krevende bilder som action, konsert.

 

Hadde ikkje utstyret vært viktig kunne jo kem som helst stått med P&S kamera og tatt killer bilder???

Foto er avhengig av fotografen, ikke kameraet. God fotograf med enkelt utstyr gir gode bilder. Dårlig fotograf med avansert/dyrt utstyr gir dårlige bilder. Til sammenligning vedder jeg på at en god kunstner kan lage mye finere ting med ei kulepenn enn jeg kan med verdens beste pensler og dyreste maling.

 

Til action- og konsertbilder kan en god fotograf med en 50mm f/1.8 ta gode bilder, om det er slike situasjoner du tenker på.

 

Ken Rockwell har mye å si om dette temaet. Overskriften er et kort sammendrag, men det er interessant lesning likevel.

http://www.kenrockwell.com/tech/notcamera.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde ikkje utstyret vært viktig kunne jo kem som helst stått med P&S kamera og tatt killer bilder???

En god fotograf tar bedre bilder med ett billig kamera enn en amatør med svindyrt utstyr.

 

Any day.

 

Og til portrett som denne tråden handler om så kommer man langt med relativt begrensede midler. Må du investere store summer i lys og objektiver for å ta gode portetter så er du en rimelig elendig fotograf.

 

Gå tilbake 15-20 år og se hva de store mesterne fikk til med kameraer som er latterlig enkle og med store begrensninger i tekniske muligheter i forhold til selv de billigste speilreflekskameraene på markedet idag. Og prøv så å få til noe som er i nærheten av deres resultater bare fordi du har ekstremt mye bedre utstyr ;)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...