Gå til innhold

AoC 3 dagers forsprang ...

Anbefalte innlegg

jeg forhåndbestillte CE utgaven av AoC rett før påske. synes tilbudet ved forhåndsbestilling var for bra til å la være.

du får unike ting som extra stort inventory belt, en ring med +2% xp og stamina boost, unikt ridedyr og en kappe for å drekke gratis :p

og ikke minst, et 3 dagers forsprang på alle andre.

men i dag så fikk jeg en mail fra gamezone (der jeg kjøpte spillet) som informerer om hvordan funcom har valgt å ordne det 3 dagers forspranget

mailen:

Funcom har dessverre ikke hatt det helt klart hvordan de skal administrere det annonserte 3-dagers forspranget som kunder som forhåndsbestiller spillet vil få, men dette er nå klart:

Dere vil IKKE få det fysiske produktet til den 20. mai. De som har forhåndsbestilt vil derimot få tilsendt en pre-order kode, ved hjelp av denne får dere valget om dere ønsker å laste ned spillet (15GB) 6 dager før release, for så å spille det 3 dager før release.

Denne nedlastede utgaven av spillet vil ikke fungere etter release, man må så installere det fysiske spillet for å spille videre etter release, men man vil selvsagt kunne ta med seg karakteren sin videre fra forhåndsspillingen.

Funcom har også tillagt det å laste ned det valgfrie 3-dagers forspranget en kostnad på 5? (ca 40 kroner) som man betaler via kredittkort når man laster ned spillet. Denne summen gir også 10 dagers spilletid, slik at man i realiteten får disse kronene tilbake.

Pre-order kodene vil ankomme oss i løpet av de første par ukene etter påske, og vi sender disse ut med en gang. Disse gir tilgang til både mount, 'The Inventory Belt' og 3-dagers valgfritt forsprang.

Dette er informasjonen vi har fått fra Funcom, så vi må bare konstatere at slik blir det. Er noe uklart så er det bare å spørre. Dette gjelder altså for hele Norge, og er ikke annerledes hos andre steder

jeg må si at det var ganske skuffende. siden jeg sitter på en 1000/200 linje så kan det fort gå ganske mange dager å laste ned 15GB dersom hastigheten ikke maxes.

ikke bra dette. sannsynligvis kommer jeg til å drøye det til jeg faktisk får boksen i hendene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt absurd tungvint måte å løse det på. Det virker som om de går inn for å gjøre det så vanskelig så mulig også. Visstnok skal det også være egne servere man spiller på i de tre dagene, for så å flytte karakterene når retail-serverne kommer opp. Jeg drister meg til å gjette på at det kommer til å bli noe kludring med den karakterflyttingen også, hvis akkurat den detaljen stemmer.

Lenke til kommentar
Helt absurd tungvint måte å løse det på. Det virker som om de går inn for å gjøre det så vanskelig så mulig også. Visstnok skal det også være egne servere man spiller på i de tre dagene, for så å flytte karakterene når retail-serverne kommer opp. Jeg drister meg til å gjette på at det kommer til å bli noe kludring med den karakterflyttingen også, hvis akkurat den detaljen stemmer.

Driter i hele greia jeg. ikke F om jeg skal laste ned 15gb for og spille i 3dager... jeez

Lenke til kommentar

Seriøst? Dette er litt latterlig, 6 dager før laster man ned 15 GIGABYTE for så å måtte reinstallere spillet fra DVD den 23. Mai? Og i tillegg betale penger? Får man da en slags kompensasjon for det det koster å laste ned da eller?

Spiller forsåvidt ingen rolle...

Da venter jeg heller til jeg har boksen i hånda den 23.

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar

Jeg vil ha spillet den 20. når jeg har forhåndsbestilt CE, og jeg vil ha det i boksen! :@ Trodde cluet var at de som forhåndsbestilte kunne få selve pakken sin (og eventuelle pre-paid cards) den 20? var værtfall jeg (og resten av norge?) forsto det når jeg bestilte spillet! Etter mange skuffende utsettelser blir det altså en skuffende åpning.... på en måte værtfall.. Får bare håpe at selve spillet blir så bra som det ser ut til å bli :D

Lenke til kommentar

Driter i hele greia jeg. ikke F om jeg skal laste ned 15gb for og spille i 3dager... jeez

for så og slette de 15Gb igjen, legge det inn igjen og flytte over characteren fra en server til en anna (noen som jeg vedder på ikke blir helt problemfirtt.

Nei dette var teit.. sikkerlig teit.. med dette så ser det nesten ut som om at med de som har forhondsbestilt må slite mer og til og med kanskje få starte spillet seinere enn hva Ola nordman som kjøper det samme dag det kommer.

Lenke til kommentar

Litt klønete system dette ja. :p

Men hijacker tråden litt og kommer med et annet spørsmål: Er det noen steder man kan få en Rhino i stedet for Mammoth? Jeg tror noen Amerikanske sider har Rhino, men har ikke sett noen norske.

Lenke til kommentar

vel jeg har selv bestilt AOE CE og det der med 3 dagers spilling før release.. det bekymrer jeg ikke så meget.. selv om jeg har rimelig god båndbredde. det er bare mounten og ikke minst beltet og ringen med 2 % gain for experience :) alt annet er helt ok i min bok :D

så jeg er ikke så opprørt om det der med å laste ned 15 gb problemet

Lenke til kommentar

Dette er også akkurat samme måte som Codemasters og Turbine gjorde det med Lord of the Rings Online også, og det virket helt greit. Der var det litt mer enn 3dager headstart om jeg husker riktig, men dog..

Klart det er en smule tungvindt, men en helt grei måte. Er du ikke interessert så får du bare la være å benytte deg av headstarten, kudos til Funcom for at de i det hele tatt tilbyr en slikt headstart sier nå jeg!

Spurte en i Funcom angående om det blir mulig å forsette å benytte den nedlastede klienten, og det vil mest sannsynlig være mulig. Det er heller ingen egne servere for headstart, slik at du må overføre karakterene dine heller.

Så alt-i-alt syntes jeg det hele er helt grei, veldig normalt å gjøre det på denne måten faktisk.

Klart det er trist, spesielt for oss som har forhåndsbestilt. Vi ønsker jo helst å leke med det fine innholdet før serverne åpner, for når de åpner har vi jo ikke tid til å se de lengre :p

Skulle gjerne også fått lest igjennom manualen før det hele braker løs, men den blir sikkert mulig å laste ned et par dager før release uansett :)

Mine erfaringer er også at det er veldig gode hastigheter på klient torrenten til Funcom, så det tar ikke så grusomt lang tid å laste ned, og vi får jo faktisk 3dager på oss før vi kan få begynne å spille uansett, og det burde være mer enn god nok tid for de fleste av oss! :)

Det verste for meg blir nok det å karre meg til EBGames og hente min Collector's Edition når jeg vet at tiden jeg bruker blir tapt spilletid :p

Nå skulle jeg virkelig ønske jeg heller valgte å bestille fra Absoluttspill.no :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...