Gå til innhold

Hjelp til objektiv for snow/skate bilder

Anbefalte innlegg

Hei trenger litt hjelp til å velge objektiv for å ta snowboard og skate bilder. Sitter nå med et 30D og kit objektivet. Greier rett og slett ikke velge om jeg skal gå for vidvinkel eller en zoom, siden jeg egentlig skulle hatt begge deler, men det har jeg rett og slett ikke råd til. Tenkte litt på Sigma 17-35mm F/2.8-4.. Noen som har noen andre annbefalinger eller erfaringer? Maks 4500 KR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sigmaen er et godt alternativ, evt. Tamronen her. Litt billigere enn Sigmaen, men du får forsatt kurante bilder. Regner med at blenderen holder hvis du hovedsaklig kommer å bruke den til skateboard, og i alle fall snowboard.

Har lyst på en selv til skatebilder! :p

Endret av Matsest
Lenke til kommentar

Effekten du får med kraftig tele er mye kulere (syns jeg) og mer brukt enn vidvinkel (i alle fall på ski-snowboard). Når de filmer på skateboard bruker de mye fisheye, men jeg vil personlig ikke anbefale det. Stell deg litt unna, sett opp 1-4 blitser, ta på f.eks ST-E2 og knips. Med vidvinkel må du hele tiden drive å komme deg inn på utøveren (kanskje litt greiere i skating). Du får også litt bedre kvalitet med tele enn vidvinkel (mindre CA, vignetting osv - spesielt om du ikke kjøper L eller fast). Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal bruke vidvinkel på skateboard og snowboard fotografi. Har selv prøvd, og resultatene blir etter min mening ikke på langt nær så kule.

Endret av abbarve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...