vikingkylling Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 blir vist co-op mulighet i spillet fra start til slutt: http://www.gamereactor.no/nyheter/113821/Resident+Evil+5/ Hvordan vil det co-op systemet fungere? I følge den artikkelen spiller du Chris Redfield og har en ukjent kvinnelig agent som partner. (Jill? Claire?). Men kommunikasjonen foregår via walkie-talkie, så det tyder jo på at det blir en ganske ensom affære til tider? Hadde de vært i samme rom hele tiden som i RE4 kunne de jo ganske enkelt ha snakket til hverandre direkte? Nå ble jeg nesten nysgjerrig. Kanskje vi til og med får velge hvem vi vil spille med, som i de to første spillene? Det hadde vært moro. Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 blir vist co-op mulighet i spillet fra start til slutt: http://www.gamereactor.no/nyheter/113821/Resident+Evil+5/ Hvordan vil det co-op systemet fungere? I følge den artikkelen spiller du Chris Redfield og har en ukjent kvinnelig agent som partner. (Jill? Claire?). Men kommunikasjonen foregår via walkie-talkie, så det tyder jo på at det blir en ganske ensom affære til tider? Hadde de vært i samme rom hele tiden som i RE4 kunne de jo ganske enkelt ha snakket til hverandre direkte? Nå ble jeg nesten nysgjerrig. Kanskje vi til og med får velge hvem vi vil spille med, som i de to første spillene? Det hadde vært moro. http://www.rehorror.net/thirdeye06/re5_4.jpg Opp til deg å tolke hvem det er. Har troa på det er en ukjent character selv. Jill er nærmeste valg. Liker ikke dette co-op konseptet. Eneste jeg kan se co-op funke er i en Mercenaries liknende mode. Det her er Resident Evil, ikke enda en generisk shooter, som serien ser ut til å gå mot. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Liker du ikke co-op i Resident Evil? Da har du ikke prøvd RE: Outbreak. Angående hun dama synes jeg hun minner en god del om Jill Valentine, så jeg håper i det lengste Wii-versjonen eller PC-versjonen kommer om ikke så lenge. Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Har prøvd og runna Outbreak og Outbreak File #2. Kom aldri inn i online delen siden serverne stengte før jeg fikk tak i File #2 og jeg gidder ikke gå over alle skaft med å kjøpe en japansk PS2 og japansk Outbreak for å spille online Spillene var ikke min greie heller. Minimal story og det er en spin-off. Dead Aim er min favoritt spin-off. Finner ikke Survivor 1 og Survivor 2: Code Veronica noen steder, og de er de eneste spillene jeg mangler i serien. Ja, hun minner om Jill, både med tank-toppen, og smålig i ansiktet, for ikke å snakke om rompa! Neira, berre køddar eg. tihi Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg gadd aldri vurdere Outbreak'ene på nettet, men selve konseptet med å ha flere personer samtidig syntes jeg var helt genialt. At de i tillegg er vanlige folk (bortsett fra en sikkerhetsvakt og slikt) gjør at de ikke tåler stort heller, så det gav meg en utrolig intens opplevelse da jeg måtte stole på de andre for å ha en sjanse til å overleve. I de vanlige RE-spillene er det bare å skyte til alle ligger døde og så kaste noen granater for å være sikker. Min favoritt-spinoff er for øvrig helt klart Umbrella Chronicles. Var svært skeptisk først da det kun er lyspistol, men det er gjort på en så bra måte at jeg ikke helt klarer å legge det fra meg. Jeg bare håper vi får neste snart da det garantert kommer til å handle om Claire og Leon. Jeg vil tippe RE2, RE:CV og kanskje RE4, med mindre vi får RE2, RE:CV og en ny historie som det siste i Umbrella Chronicles. Når det gjelder hun nye hadde det jo vært litt morsomt om det var Jill Redfield? Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Umbrella Chronicles er ikke spin-off da. Det er relatert til hovedpersonene og hovedoppdraget deres. Det som irriterer meg er at RE3 delen er tatt rett ut fra Outbreak, når Jill/Carlos/Ada aldri gikk de samme stedene. Liker ikke Outbreak pga mangel på story (som sagt), characterne appelerte aldri til meg. Ad libs er ikke nok Lenke til kommentar
Closed Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Jeg gadd aldri vurdere Outbreak'ene på nettet, men selve konseptet med å ha flere personer samtidig syntes jeg var helt genialt. At de i tillegg er vanlige folk (bortsett fra en sikkerhetsvakt og slikt) gjør at de ikke tåler stort heller, så det gav meg en utrolig intens opplevelse da jeg måtte stole på de andre for å ha en sjanse til å overleve. I de vanlige RE-spillene er det bare å skyte til alle ligger døde og så kaste noen granater for å være sikker. Min favoritt-spinoff er for øvrig helt klart Umbrella Chronicles. Var svært skeptisk først da det kun er lyspistol, men det er gjort på en så bra måte at jeg ikke helt klarer å legge det fra meg. Jeg bare håper vi får neste snart da det garantert kommer til å handle om Claire og Leon. Jeg vil tippe RE2, RE:CV og kanskje RE4, med mindre vi får RE2, RE:CV og en ny historie som det siste i Umbrella Chronicles. Når det gjelder hun nye hadde det jo vært litt morsomt om det var Jill Redfield? Du mener Jill Valentine? Endret 25. mai 2008 av Klaizer Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Digget Resident Evil 1 og 3... Begynte på RE4 for litt siden, men etter 3 timer spilling måtte jeg bare gi opp.. Styringen av hovedpersonen var så forferdelig dårlig at jeg måtte bare gi opp, var som å styre en robot Gleder meg likevel som en unge til dette spillet, ser jo helt fantastisk ut ps: fikser du teksting på den videoen Synthem Unnskyld, HÆ??? Var det noe du skrev uten å tenke deg om eller er det bare meg som syntes den uttalesen der var utrolig paradoksal? Om det virker som du styrer en robot i RE4, kan jeg forsikre deg om at det er mye verre i forgjengerene med statisk kamera og veldig trege bevegelser... Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Nei, jeg mener Jill Valentine Redfield. Hun og Chris har jo vært gode venner ganske lenge og opplevd mye sammen, og hvor mye vet vi egentlig om privatlivet deres? Og ja, jeg regner Umbrella Chronicles som en spin-off da det som sagt er lyspistol i stedet for tradisjonell survival/horror som de andre. Om det kun hadde vært hovedpersonene som avgjør om det er et spin-off eller ikke hadde det nok ikke vært mange ekte RE-spill. Faktisk bare tre eller fem, avhengig om du regner Claire som en hovedperson. Hun er jo tross alt søsteren til Chris. Leon på sin side var en morsom karakter i RE2, men han har ingenting med resten av serien å gjøre. Faktisk er jeg ennå i tvil om det er han som er med i RE4, selv om navnet er det samme. (kritiserer ikke selve spillet selvsagt, bare at det er veldig løst basert på RE). Angående styringen i RE4 er den ikke tilfeldig. Med en slik motor og med dagens teknologi ville det ikke vært noe problem å lage en tradisjonell TPS, men Capcom mente det ville blitt for lett om Leon kunne gå sidelengs og skyte samtidig. Jeg aner ikke hvordan styringen blir i RE5, men enten blir den mer av det samme, ellers blir fiendene betydelig smartere og farligere. Selv håper jeg på en blanding hvor vi får langt farligere fiender enn i RE4, men til gjengjeld langt mindre av dem. RE var jo opprinnelig et survival/horror, og horror-delen er borte for lengst. Hva skjer da om vi fjerner survival-delen også? Lager et / spill? Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Gameplay har jo ikke no med om det er en spin-off eller ikke. Man kan egentlig se på RE4 som en spin-off og. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 RE4? Jeg gidder ikke engang begynne å nevne den diskusjonen igjen, bare at jeg ikke ser noen som helst grunn til hvorfor den kalles Resident Evil unntatt for å selge mer. Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ta bort Leon, Ada og Wesker + Resident Evil navnet og ingen ville merka forskjell XD Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det hjelper jo heller ikke at Leon ser helt forskjellig ut, har en helt annen personlighet og ny jobb. Eller ta en titt på Cold Fear: http://www.youtube.com/watch?v=-htXJEbrybs Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Som Capcom lovte, har vi fått en ny trailer http://www.gametrailers.com/player/34647.html Huff, dette minner mer og mer om RE4.... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 If it aint broken, why fix it? Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Det kunne jeg sagt angående de gamle spillene og... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Tja, eg hugsar mykje slit og frustrasjon for min del då eg prøvde RE for første gong på PS1 eller noko hjå ein kompis. Kontrollane var som sirup, og kameraet var noko av det værste med heile spelet. Likevel fall eg pladask for RE4 til Gamecube, etter at eg fekk låne det av søskenbarnet mitt. Eg synes i alle fall Capcom har noko godt på gong med serien no, men det kan ha med at eg ikkje er blodfan, men ute etter underhaldning Så for min del håpar eg Capcom tar kva som var bra i 4arn, og vidarefører dette i 5arn. Lenke til kommentar
aoottis24 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 RE4 var rett og slett galskaps rått spill håper på mere av det samme og enda litt mere, Co- op og bedre omgivelser = rått Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Syns faste kameravnkler er noe av sjarmen ved de gamle spillene. Meir kaotisk og skummelt syns eg da. Men så har eg vert fan fra første stund også Stiller meg skeptisk til at store deler foregår i total dagslys, samt at det kanskje minne for mye om RE4. Digget RE4 eg altså, men eg forventer kanskje litt meir denne gangen her. Og hvorfor måtte kødden med motorsaga, også her ha på seg ein striesekk rundt hodet? Endret 1. juni 2008 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå