Zumcern Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg har sett flere plasser at det er satt opp en tilkobling mellom 2 pcer med trådløst nettverkskort. Lurer på hvordan man gjør dette? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Velg ad-hoc (datamaskin - datamaskinforbindelse) og bruk samme kanal og ssid på begge. Sett opp statisk ip på maskinene siden du ikke har ip-server (dhcp). Lenke til kommentar
Zumcern Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 ehm, ja. Det eneste jeg skjønte der var å sette opp statisk ip En nærmere forklaring hadde vært fint Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Du må åpne programmet for trådløsklienten på maskinene. Der velger du ad-hoc (eller data til data) i stedet for vanlig modus. SSID er navnet på nettverket du skal sette opp (må være lik på begge). Kanal er frekvensen du skal bruke (må være lik på begge). Her er en beskrivelse jeg fant: http://supportapj.dell.com/support/edocs/n...1/nor/xpadv.htm Endret 26. mars 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå