Gå til innhold

Problemer med canon video kamera , skjermen er bare helt svart

Anbefalte innlegg

Heisann , har et kamera av typen canon mv5i , der skjermen bare er svart når jeg prøver å filme . det har kommet et lite rødt ikon på skjermen som blinker , som aldri har vært der før , om noen vet hva feilen er hadde d vært flott

et bilde

IMG_4133.JPG

Det er det lille røde ikone som aldri har vært der før.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann , har et kamera av typen canon mv5i , der skjermen bare er svart når jeg prøver å filme . det har kommet et lite rødt ikon på skjermen som blinker , som aldri har vært der før , om noen vet hva feilen er hadde d vært flott

et bilde

IMG_4133.JPG

Det er det lille røde ikone som aldri har vært der før.

Angående ikonet så ligner det på at det kan være backup batteriet (CR2025??)som må skiftes?

Bare ett forslag.

Lenke til kommentar

Om backupbatteriet er dødt, skal det normalt ikke ha noe å si på om skjermen blir svart eller ikke.

Jeg tipper det er sensoren som er gåen, evt. noe elektronisk mellom sensor og skjerm. Hvis du prøver å spille av noe du har filmet når kameraet funket, fortsatt er mulig å se på skjermen?

I såfall må det nok inn til reparasjon, men er kameraet innenfor fem års reklamasjonstid, så bør det repareres kostnadsfritt (med mindre feilen skyldes støt/vannskade eller lignende).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...