Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan ikkje få legetime før om en halv måned?

thamule

Anbefalte innlegg

Hei

Byttet fastlege i går på nav.no, siden det er 4,5 time til min fastlege frå der eg bur. Der står det at det er gyldig fra 01.04.08.

Greit nok det, det er jo på tirsdag. Så eg ringer for å bestille time, da får eg til svar, du kan ikkje bestille time før 10. april, på grunn av en diskett eller noke.

Så viss eg er sjuk, så må eg gå til 10. april å vente, for så å bestille time og så gå til lege? WTF???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og dette var noe nytt?

faren min gikk i 2 år på venteliste får en rutine oprasjon.

så lang ventelister er helt normalt i norge.

de eneste som ikke trenger å vente så lenge er jo politikerene. de får jo time med en gang

som sagt dette er gammelt nytt :nei:

Dette har ingenting med venteliste å gjere. Det er snakk om at eg må vente en halv måne før eg i det heile tatt får bestille time hos lege. Vanlig lege altså....

Lenke til kommentar

Dette er et privat legesenter, men tingen er at dei ikkje kan gi meg time fordi eg teknisk sett ikkje blir kunde hos den fastlegen før på tirsdag, og så skal dei ha 10 dager ekstra som eg ikkje forstår.

Det er desse 10 dagane eg lurer på. Det var helt umulig å få bestilt time før den 10. når eg snakte med dei på telefonen. Eg forstår liksom ikkje problemet. Kunne eg ikkje berre fått en time????

EDIT: Dette haster ikkje medisinsk sett, men for meg personlig er det utrulig viktig å få komt meg til legen så fort som faen egentlig. Men dette er ikkje mulig fordi dei ikkje vil ta imot meg før den 10. april.

Både eg, legen og problemet er jo akkurat det samme nå. :dontgetit:

Endret av blaster88
Lenke til kommentar

Er det feil å gå til legevakta med urinveisgreier? Altså mistanke om blærebetennelse eller lignende? Eller er det berre tull?

Kan som sagt ikkje komt til hos fastlege før om lenge, er vel like greit å berre ringe til legevakt da eller?

Ringte legevakta og fikk beskjed å berre dukke opp, så skulle eg få komme til. Så legevakta er løsning i slike tilfeller for dei som lurer...

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du har urinveisinfeksjon kan du prøve å drikke mye sitronvann og andre sure ting, det tar visstnok kverken på bakterier har jeg lest i et eller annet kjerringråd. Men uansett er det jo greit å få mer info fra en lege.

Lenke til kommentar

grunnen til at det tar tid før du kan få time der, er fordi journalene dine må sendes til den nye legen.

Fordi legesenterene osv ikke har noe sentralt lager på slikt, og på grunn av sikkerhet (skjønn det den som kan), så sendes journalene i post/med bud.

Så siden journalene sendes den dagen du blir "kunde" hos den nye legen, vil det ta litt tid før journalene er fremme, og du får time.

Lenke til kommentar

Jeg selv fikk komme til hos min nyeste fastlege før han selv var klar over at han var fastlegen min en gang. Jeg sa bare at jeg hadde forandret på internet, men han hadde ikke fått journalene. Er sikker på at du får komme til om du sier det er viktig og f.eks. at du ikke har råd til legevakten.

Lenke til kommentar

Merkelig dette her. En gang jeg bytta fastlege hadde den nye legen meg ikke i registret engang, selv om jeg hadde bytta til han. De spurte om bevis, men sa dessverre at jeg ikke hadde noe. De trodde heldigvis på meg, å la meg inn manuelt.. Er nok en svikt fra NAV ja. Vil tro de får beskjed fra NAV en gang i måneden om nye pasienter.

Lenke til kommentar
Merkelig dette her. En gang jeg bytta fastlege hadde den nye legen meg ikke i registret engang, selv om jeg hadde bytta til han. De spurte om bevis, men sa dessverre at jeg ikke hadde noe. De trodde heldigvis på meg, å la meg inn manuelt.. Er nok en svikt fra NAV ja. Vil tro de får beskjed fra NAV en gang i måneden om nye pasienter.

Ja, det var en gang i månen sa dei hos legesenteret.

Men eg tok berre kontakt med legevakt. Betalte 250,- Men det er no greit nok det, med tanke på at eg kom til klokka 11 om kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...