Herman86 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Har en laptop med noe defekt harddisk. Så installerte Ubuntu Linux på ekstern USB harddisk. Men etter mange forsøk, og feilmeldinger, fikk jeg installert Ubuntu på harddisken på laptopen. Men problemet er, alle filene mine og dokumenter ligger på den eksterne harddisken. Og når jeg kobler til den eksterne harddisken til laptopen nå, så vil ikke laptopen starte opp fra den, men den starter opp fra laptopens harddisk. Hvordan får jeg laptopen til å "skjønne" at det er den eksterne harddisken den skal bruke? Det er forresten en AcerTM 8103. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Satt riktig boot-rekekfølge i BIOS? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Du trenger vel egntlig bare mounte(a.k.a dobbelt-klikke) disken på skrivebordet så har du tilgang til filene. Lenke til kommentar
Herman86 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Satt riktig boot-rekekfølge i BIOS? De alternativene jeg har i BIOS er - Harddisk - Dvd-rom/CD-rom - Floppy drive/removable drive Har satt den på removable drive (den stod på harddisk). Men starter ikke opp fra den eksterne harddisken. Du trenger vel egntlig bare mounte(a.k.a dobbelt-klikke) disken på skrivebordet så har du tilgang til filene. Jo, men den interne harddisken er ikke helt i orden. Den fusker litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå