HGA Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Har lenge irritert meg at enkelte nettbutikker oppgir feil pris i prisguiden. Finner varen i prisguiden til en bra pris og klikker meg inn bare for å oppdage at prisen de skal ha er mye høyere. Eksemple: Sennheiser RS 130 som CDON.com oppgir skal koste 665,- men når manklikker seg inn skal de ha 869,- Jeg mener dette er direkte missbruk av prisguiden og kanskje man skulle ha en mulighet for å rapportere dette direkte i prisguiden for at de skal skjerpe seg. Update: Ser jo nå at det er en rapporteringsfunksjon neders på siden...... Endret 26. mars 2008 av HGA Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Du kan si ifra om slike feil, og tipse prisguiden generelt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=588444&hl= Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Husk også at prisguiden kun oppdaterer prisene en gang i døgnet(på natten). Det kan være en av grunnene til at prisene varierer. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg har ved 3-4 anledninger rapportert at Dell 30" ligger inne med feil pris. En eldre modell (3007WFP) står oppført uten prislisting fra Dell, men den står fortsatt oppgitt til veiledene pris kr 12.150.- Dette var ikke en veiledene pris (som var ca 16.500 kr) men en tilbudspris i som jeg så ved et et par tidsavgrensede kampanjer og utfasing av modellen. Skjermen er såvidt jeg kjenner til ikke til salgs - den er erstattet av en ny modell - 3008WFP som er priset til ca 16.200 kr. Det er nok fordelaktig for Dell at denne står der fortsatt med lokkepris, men det forundrer meg at den gamle skjermen ikke er fjernet eller "satt i 0". En annen sak ved prisguiden og skjermer: Det er ikke lengre et filter mellom 22" og 30". Jeg er ikke sikker på om dette er midlertidig, (oppdatering på gang?) men jeg savner filtrering på 24" og et på et sted mellom 25" og 27". Jeg er oppmerksom på at Apple har en 23" som nok passer inn i filtrering på 24" og at det er litt variasjon i størrelsene i 25/27 gruppen - Samsung på 25,5" og flere på 26" og 27". Dog kan man benytte avansert filter og anvende oppløsning, men jeg mener at 25"-27" er en egen klasse og ville derfor ha foretrukket at det var et filter på disse størrelsene slik at de kan separeres vekk fra 23"-24" tommerne. Lenke til kommentar
HGA Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Husk også at prisguiden kun oppdaterer prisene en gang i døgnet(på natten). Det kan være en av grunnene til at prisene varierer. Er klar over det. Men ser at feilprisen er der enda. Det må være en mer fundamental feil enn det. Klart det beste hadde vært at de kom med et supertilbud på den prisen de oppgir :!: Det er jo lov å håpe. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Hei, Det hender at prisene blir feil, og det er flere grunner til dette; 1. Prisene endres noen ganger på dagen av nettbutikken, men prisene eksporteres til oss om natten, slik Jørgen nevner. Derfor blir ikke prisene oppdatert før neste morgen. 2. Nettbutikkene skriver feil i prislistene de eksporterer til oss, dermed må feilen rettes opp igjen, noe som ikke kan skje før neste oppdatering. 3. Feil produkter sniker seg inn i listene, dette er det fint om dere tipser om via eget feedback-skjema. Vi er evig takknemlige til dere som hjelper oss å finne feil og gjør prisguiden til en bedre tjeneste for brukerne! Marius Endret 3. april 2008 av dimdal Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Regner med at det er feilprising inn og at den skjermen jeg har kommentert er en følge av dette, så i dette tilfellet (det er ikke ofte JEG har sett slike) er ankepunktet mitt "røktingen" Forøvrig er jeg meget fornøyd med at filtreringen for skjermstørrelser er forbedret - takktakk. Det eneste ankepunktet jeg har er at filtrene kanskje burde være satt ved 23", 25" og 28/30" - fordi Apples 23" ikke kommer med i 24" klassen, og at i størrelsene mellom 24" og 30" har ikke standardene satt seg helt slik at man ser størrelser fra 25,5" til 27". Her fanges ikke 25,5" opp i 26"klassen. (Det er bare 2 skjermer det er snakk om såvidt jeg kan se, så det er ikke veeldig dramatisk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå