Ueland Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 jeg har en 4-5 i586ere som jeg skal installere linux på og ha som servere i kjelleren, noen forslag til hva dem skal ha? har satt en opp med Apache/mysql osv. :smile: og de fleste har ikke mer en 16mb ram bruker R-H 7.1 for nå da jeg holder på å dokumentere det jeg jobber med. Lenke til kommentar
Stim Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Med tanke på hw: Flytt sql serveren på egen maskin. Sett opp med egen kabel i mellom de 2 maskinene. Filserver/printserver på den 3. (Samba eller NFS) Mailserver Ruter? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Spørs om 16MB ram blir trasig.... Du bruker RH for og dokumentere det du holder på med? Har du noe og dokumentere da? "Jeg satte i cd'en installerte så var alt oppe?" :wink: Nei,nei,nei ekte nerder bruker Slackware.... Hvordan er systemkraveme til RH? Går det med så lite som 16MB ram da? NFS server er jo enkelt og sette opp, skal du ha litt mer jobb setter du opp SAMBA server, kanskje du kan sette opp en PDC, WINS o.l.? DHCP-server kan du jo sette opp, DNS-server med BIND... mange muligheter... men som sagt... lite ram! Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Nei,nei,nei ekte nerder bruker Slackware... Nei,nei,nei, ekte nerder bruker LFS (gleder meg til helga, da blir det LFS på meg iallefall... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 alle som holder på med linux vet at det er en evig diskusjon rundt hva som er best....og den ender aldri.. skal vurdere og legge inn SQL på egen maskin, alle kommer i et nettverk men jeg har enda noen igjen, får ikke inn slackware på disse pga...eh..diverse probelmer..bla for gammel bios som ikke liker cd-rom...noe jeg ikke akter og fokusere på, skal heller oppgradere senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå