Espein Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Vurdere å gå i innkjøp av en Audi A4, 1.8, quattro, 96 mod. SE BILEN HER. Er dette ett godt kjøp? Snakket med han og da hadde den vært på NAF-test, og da var det "mangellapp" på fjører og bremseslange. Men dette var bestilt og den skulle nå straks på EU-godkjenning uten feil vistnok. Synest selv den ser fin ut i lakken på bildene og motorommet ser svært strøkent ut. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Jeg synes den var priset for høyt. Bilen har gått langt og har en stor flenge (som selger kaller for mindre slitasje!) i setet. Videre er det lite utstyr på bilen. Det kan også se ut som om serviceheftet har stemplet siste service for over 60.000 kilometer siden. Til sammenligning betalte jeg 20.000 mer for en ett år nyere A4 med 2,6 liters motor, 85.000 km på klokka, automatgir, fullt servicehefte og mye mer utstyr. Dette var riktignok en A4 sedan, men allikevel. Endret 26. mars 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
Espein Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Det med serviceheftet la jeg også merke til men skal høre om det. Setet er ikke så farlig da jeg evt. hadde kommet til å kjøpt skinnseter til sommers. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Det med serviceheftet la jeg også merke til men skal høre om det. Setet er ikke så farlig da jeg evt. hadde kommet til å kjøpt skinnseter til sommers. Du må på ingen måte argumentere med dette! Det dummeste du kan gjøre ved forhandlinger er å komme med ankepunkter for selger. Du må derimot legge det frem som at dette setet MÅ byttes og det koster så og så mye for et nytt sete. Dette skal da selvfølgelig trekkes fra på prisen. Realistisk sett hadde jeg ikke betalt en krone over 45.000 for denne bilen. Videre bruker du, dersom det er tilfelle, et ufullstendig servicehefte som et tungt argument ved prisforhandling. Jeg hadde uansett vært veeeeldig skeptisk til en bil som har vært "selvserva" over så lang tid. Pass også på at lyktene han skryter sånn av i annonsen er godkjente. Få også med at det mangler et deksel i fronten som må erstattes, ergo enda mer prisavslag. Setene var veldig stygge også, så sleng inn et argument om at disse må renses. Endret 26. mars 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Kan også føye til at han skriver i annonsen at det er skipose i bilen. Jeg kan ikke se noen skipose her. Mulig det er annerledes på Audi, men på BMW har du i hvert fall en luke i seteryggen som skiene lastes igjennom. Her har du et eksempel på skipose fra en nyere A4 Endret 26. mars 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
Espein Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Skal så klart ikke nevne det med setene til han, men takk for tipsene! Om lyktene framme er lovlige finner man ut på EU-kontrollen. I annonsen står det også at registerreim og bremser er skiftet, så om dette er gjort på verksted skal jeg ha kvitering på det. Blir bilen EU-godkjent med ingen feil tar jeg nok turen å ser på den Endret 26. mars 2008 av Espein Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Om lyktene framme er lovlige finner man ut på EU-kontrollen. På ingen måte. Det kommer helt an på dagsformen til hvem som kontrollerer bilen. Ikke at det er noen big deal, men ved kjøp av bruktbil vet jeg av erfaring at det lønner seg å "overlesse" selger med argumenter på hvorfor du skal ha bilen til en lavere pris. På denne måten har jeg aldri tapt noe penger på bruktbil. Endret 26. mars 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Det med serviceheftet la jeg også merke til men skal høre om det. Setet er ikke så farlig da jeg evt. hadde kommet til å kjøpt skinnseter til sommers. Du må på ingen måte argumentere med dette! Det dummeste du kan gjøre ved forhandlinger er å komme med ankepunkter for selger. Du må derimot legge det frem som at dette setet MÅ byttes og det koster så og så mye for et nytt sete. Dette skal da selvfølgelig trekkes fra på prisen. Realistisk sett hadde jeg ikke betalt en krone over 45.000 for denne bilen. Videre bruker du, dersom det er tilfelle, et ufullstendig servicehefte som et tungt argument ved prisforhandling. Jeg hadde uansett vært veeeeldig skeptisk til en bil som har vært "selvserva" over så lang tid. Pass også på at lyktene han skryter sånn av i annonsen er godkjente. Få også med at det mangler et deksel i fronten som må erstattes, ergo enda mer prisavslag. Setene var veldig stygge også, så sleng inn et argument om at disse må renses. Enig, og dersom det er airbag i setet blir det enda dyrere . . . Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 100% sikkert at det ikke er airbag i setene på den bilen. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hadde ei i familien som hadde en slik, bare i sedan utgave. Den stod mer på verksted enn på veien. Da jeg så på min førstebil snakket jeg med en selger (mindre bekjent av familien) som absolutt ikke anbefalte A4. Hadde han ikke måttet selge den for et inkassoselskap, hadde han ikke tatt den inn. Jeg har også hørt om flere andre som har måttet ut med store summer til ny forstilling og diverse. Noen biler er sikkert bedre enn andre, men min erfaring med A4 fra denne tiden er at det er en stor utgiftspost. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hadde ei i familien som hadde en slik, bare i sedan utgave. Den stod mer på verksted enn på veien. Da jeg så på min førstebil snakket jeg med en selger (mindre bekjent av familien) som absolutt ikke anbefalte A4. Hadde han ikke måttet selge den for et inkassoselskap, hadde han ikke tatt den inn. Jeg har også hørt om flere andre som har måttet ut med store summer til ny forstilling og diverse. Noen biler er sikkert bedre enn andre, men min erfaring med A4 fra denne tiden er at det er en stor utgiftspost. Jeg har selv hatt en A4 sedan som jeg aldri hadde noe problemer med overhodet, en av de beste bilene jeg har hatt. Forstillingsproblemene ble rettet på garantien i sin tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå